Gå til innhold

Nytt mobilabonnement til sommeren? Dette er de beste akkurat nå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Jeg synes at det bør gjøres en filtrering, der useriøse aktører tas ut av testen. Ett slikt selskap er ICE. De tar 125 kr per MB i Monaco. De er i sin fulle rett til å gjøre det, men hvis du er på ferie i Syd-Frankrike og mobilen din bytter nett, pådrar du deg en gigantregning. Dette er så umoralsk og kundefiendtlig at ICE bør stenges ute.

Edit: lag også gjerne en oversikt over hva det koster å avslutte abo hos de enkelte tilbyderne. Noen fakturerer deg for opptil to månedsavgifter dersom du trer ut av en avtale.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Disse mikrostatene er ikke med i EU/EØS samarbeidet, så regner nesten med at det er grisedyrt å bruke mobilnettene deres om du er Norsk. Heldigvis er f.eks Monaco så liten at man kan henge på et Fransk nett om man setter dette manuelt. Jeg er dog enig i den skrekkelige prisingen fra noen (alle) av våre operatører.

Lenke til kommentar

På deres superbruker, Hvorfor er ikke frihet 60GB med i oversikten? Det har jo over 30GB data.

Og bruker du først mye data vil man jo fort også ha bruk for å kjøpe ekstra data innimellom. Men vinneren har jo svindyre datapakker i forhold til to andre. Her ofrer dere data mot en lavere månedspris. Oversikten fra deres mobilkalkulator (På bildet) viser jo 40GB skal man bruke 40GB på vinner abonnementet må man jo ut med 1057kr i måneden mot 699 hos Telenor og Telia.

Lenke til kommentar

- Etter å ha lekt meg litt med TEK-kalkulatoren så kom jeg frem til at "Telia Smart Total" er det beste abonnementet.

Eller rettere sagt...

Det var der kalkulatoren klarte å spytte ut en total-sum.

Og "Telia Smart Total" var det eneste abonnementet som fikk total-sum ved de summene som ble lagt inn i kalkulatoren.

Her er resultatet...:

"Telia Smart Total = Kr 24852,-"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Både Chili og Telipol har mindre enn 1 GB datapakker med Roam like Home og Rollover. Likevel kommer ikke dette opp i kalkulatoren når man spesifiserer databruken til å være mindre enn 1 GB.

Lenke til kommentar

Telia har også ett smart total 25gb abonnement til 599,- ligger ikke på nettsiden, men om man ringer inn å klager på att det er så stort hopp fra 15gb til 40gb så tilbyr dem deg det.

Dessa mobiltjänst-testerna är bara taget från sällskapens nettsted och är inga tester i sig alls. Man kan ringa alla sällskaper och pruta. Detta är något jag påpekt länge.

Lenke til kommentar

Blir inte detta väldigt situationsdiffererat? En som använder 3GB av fem till musik och en som inte gör det tex, som nog är ganska vanligt i dessa streamingtider. De flesta telefoner visar vilka appar som drar datamängder och man ser fort om man skulle spara väsentliga summor på fri streaming.

Lenke til kommentar

Kvotefri streaming er uønsket, og nok en fartsdump på veien til kvotefri abonnementer. Når det gjelder kvotefri abonnementer, lurer jeg på hvor mange år til vi må vente før det blir virkelighet. Jeg er lei av å telle og holde styr på hvor mye jeg skal spare av data på telefonen min.

Fikk sms fra komplett der de var hysteriske over at jeg BARE hadde 1 hel gigabyte igjen for denne måneden. Sånn som jeg har forstått det på operatørene i dag, er 1 GB veldig mye, så de burde vel vente med å fortelle meg sånt til jeg f.eks hadde 100 MB igjen? Just sayin'..

*edit* Jeg har abonnementet med 6 GB kvote/mnd fra komplett.

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar

Telia har også ett smart total 25gb abonnement til 599,- ligger ikke på nettsiden, men om man ringer inn å klager på att det er så stort hopp fra 15gb til 40gb så tilbyr dem deg det.

Dessa mobiltjänst-testerna är bara taget från sällskapens nettsted och är inga tester i sig alls. Man kan ringa alla sällskaper och pruta. Detta är något jag påpekt länge.

Jeg fikk 15 GB-abonnementet hos Talkmore til 374 kr mnd inkludert gratis datasim så det er alltid lurt å be om et godt tilbud. Dette helt uten bindingstid.

Lenke til kommentar

- Etter TEK-Mobil-Abonnement-Kalkulator å bedømme, så bør man styre unna følgende Mobil-Abonnement...:
---------------------------------------
Nr.1. "OneCall Grunnpakka" TOTAL-MÅNENDSPRIS = Kr 10686,-
Nr.2. "Chili Basis" TOTAL-MÅNENDSPRIS = Kr 19091,-
Nr.3. "Telipol Medium" TOTAL-MÅNENDSPRIS = Kr 24837,-
Nr.4. "Telipol Basis" TOTAL-MÅNENDSPRIS = Kr 25000,-

Just goes to show that billigst ikke alltid nødvendigvis er totalt sett billigst når alt kommer til alt.

Med et av disse Mobil-Abonnementene så bør man med andre ord enten kun ha Mobilen med som et "Break glass in case of emergency"-verktøy.

Eller trå meget varsomt, for å si det på den måten.

Side Note...:

-----------------

Disse følgende Mobil-Abonnementene er de dyrest av de billigste Mobil-Abonnementene som fortsatt er verdt pengene om man bruker Mobil-TLF'en mest til Tale og "minimalt" til Data...:

Nr.1. "Chili X-Large" TOTAL-MÅNENDSPRIS = Kr 609,-
Nr.2. "Telia Smart Total" TOTAL-MÅNENDSPRIS = Kr 699,-
Nr.3. "Telenor Frihet 40GB" TOTAL-MÅNENDSPRIS = Kr 699,-
Nr.4. "Telenor Frihet 60GB" TOTAL-MÅNENDSPRIS = Kr 799,-

Men som vist til i et annet innlegg her på tråden så kommer faktisk Mobil-Abonnementet "Telia Smart Total" også best ut av alle Mobil-Abonnementet i TEK-kalkulatoren når det kommer til ekstremt bruk av Data, med følgende resultat...:

Nr.1. "Telia Smart Total" TOTAL-MÅNENDSPRIS = Kr 24852,-

Mulig grunnet svakheter i TEK-kalkulatoren, men ved de brukte verdiene som ble lagt inn i kalkulatoren så var det kun "Telia Smart Total" som fikk kalkulert en TOTAL-MÅNENDSPRIS.

Og igjen så viser det til at selv om at et Mobil-Abonnement i utgangspunktet ikke er direkte billig, så kan det faktisk lønne seg å betale det "lille" ekstra for bedre rammebetingelser totalt sett.

Med andre ord så kommer jeg frem til følgende konklusjon...:
"Billigst er ikke nødvendigvis alltid billigst totalt sett, og dyrest er ikke nødvendigvis alltid dyrest totalt sett."

Men som TEK sier så kan man spare en del penger om man velger med omhu, og en god del penger om man er virkelig pirkete.

Personlig så har jeg alltid gått for et Mobil-Abonnement med ekstra god takhøyde på forbruket, selv om det kan komme til å koste litt ekstra.
Etter min mening så er det vel verdt pengene å gå for et Mobil-Abonnement som har rammer jeg personlig ikke vil komme til å sprenge.

Det er slik jeg sparer penger i lengden.

Men som tallene viser her så kommer det til å svi uansett om man har et ekstremt over-forbruk av Data.

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...