VRK18 Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Hva anbefaler dere for å vaske yttervegger på et trehus? Svamp og grønnsåpe? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Først anbefaler jeg å vite om du skal male etterpå. Så kan f.eks. rådene her være noe. Skal ikke gå god for alt, men ikke grønnsåpe og svamp. Heller sprøyteflaske og kost. Og vernebriller og gode hansker om stoffet er sterkt. Og mye vann etterpå, særlig om stoffet er så sterkt at det kan ta glansen fra rutene. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 18. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2017 Skal ikke male, bare Vaske vekk skit. Lenke til kommentar
bas Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 (endret) Da er vel husvask, kost med halvstiv bust og skylle godt med reint vann etterpå et godt tips. Husvask får man kjøpt som både 1l og 5l stort sett over alt (byggvare, maleforetning, europris, coop bygg, biltema og sikkert fler), må ikke forveksles med kraftvask som er ment for å male etterpå. Forsiktig med glass og aluminium, men bruksanvisning står på flaska. Endret 18. juni 2017 av bas Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Og vær særdeles forsiktig om du bruker høyttrykkspyler. (Jeg ville holdt meg til bare vanlig hageslange) Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Vasket nettopp huset og brukte bilvaskkost, dvs en kost der du kan koble vannslangen på og vannet kommer ut i kosten. Det er også forlenger på kosten slik at du kommer 4 meter opp på veggen. Fungerte utmerket. 1 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 Hvis det er svevestøv som skal vaskes vekk, så holder det ofte med å spyle huset med hageslange. Er det algevekst, bør man bruke skurebørste og vaskemiddel der det er algevekst, typisk nederst på skyggefulle vegger. Men resten av huset trenger neppe mekanisk skrubbing. Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 Høytrykkspyler + teleskopstang og litt vett så blir det reint og fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå