Gå til innhold

kjøp av billig nettpc/musikk pc

Anbefalte innlegg

driver og pusser opp et hus,og har nå bestillt bredbånd der,men ettersom jeg ikke bor der,og det vil ta en stund før huset er ferdig,så vil jeg ikke ta med meg min stasjonære pc dit,og trenger en billig pc for nettbruk og for avspilling av musikk.

tenker opp til 3500kr.

men hva skal man gå for?bærebar?nettbrett?mini pc?

denne?

https://www.komplett.no/product/915408/pc-nettbrett/pc-stasjonaer/mini-pc/msi-cubi-n-mini-pc#

eller kjøpe brukt?

må ha wifi mulighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt mulig du kan få til det med en ethernet-USB overgang. Det må dog sjekkes opp i forkant selvsagt. 

Man får mye billige maskiner i dag, men til bruken du beskriver tror jeg også et nettbrett vil kunne gi mest for pengene. Bluetooth tastatur og en trådløs mus vil gi deg en grei opplevelse med nettleser.

Lenke til kommentar

men hvordan er det og komme seg på nettet med denne da?ettersom det er ny linje og ny trådløs modem,nettbrettet har vel ikke nulighet for kabel tilkobling?

Brettet har innebygget WIFI (som går mot trådløsrouteren din), 3G/4G (mobilnettverk), Bluetooth (f.eks via deling på mobilen din hvis du ikke vil ha eget SIM-kort i nettbrettet). Kommer du deg ikke på nett med dette prøver du å koble den opp mot en Commodore 64 :)

Ethernet tethering over kabel er designet for å gi annet utstyr internet over den internettkoblingen nettbrettet har. Skal man bruke dette andre veien ligger det ikke i grunndesignet.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

det er ikke 4g router jeg får,er vanlig bredbåndsmodem med wifi,litt dårlig forklart i første innlegget mitt.

da må man vel sette opp det trådløse nettet inne i routeren før man får nett på wifi,er telenor sitt modem

Lenke til kommentar

det er ikke 4g router jeg får,er vanlig bredbåndsmodem med wifi,litt dårlig forklart i første innlegget mitt.

da må man vel sette opp det trådløse nettet inne i routeren før man får nett på wifi,er telenor sitt modem

Det skal ikke by på problemer å koble seg opp med nettbrett trådløst da. Koder står bak på modemet, eventuelt under. Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

da tror jeg det blir nettbrett,mulig og bruke den litt til lys/varme løsninger under oppussingen av huset også.

da er lenovo nettbrettet som er linket til over her,et bra kjøp?

Har selv et A10 lenovo nettbrett med custom ROM på, det var svinbillig og vel verdt prisen. Det du må sjekke opp er evt. dette med USB-ethernet, men jeg vil tro det vil være en bedre løsning for deg å få tak i en ruter på FINN til 100,- og sette opp et WiFi?

Lenke til kommentar

jeg får trådløst modem fra Telenor,som blir koblet inn på telefonkontakten i huset.,er vel dette dem bruker nå:

http://www.dinside.no/data/test-zyxel-p8702n-fra-canal-digital/60998127

det jeg lurer på,er om jeg kommer inn på modemet,uten kabel,for og sette opp det trådløse nettet i huset,og for og komme meg på nett

har alltid brukt kabel før

Endret av Oter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...