Gå til innhold

Må man virkelig være over 1.60 for å væreflyvertinne?

Anbefalte innlegg

Hei,

Ser at både SAS og Norwegian har høydekrav til minst 1.60 - jeg er akkurat under på 1.58.

Hvor strengt praktiseres dette kravet, egentlig?

Jeg ser ofte kabinpersonale som umulig kan være noe høyere enn meg... Samtidig er det jo et kriterie, så jeg vet ikke.. Noen som vet mer om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, dere!

det høres jo veldig greit ut; man har jo på seg høye hæler uansett, så bør jo gå bra...

Tenker dere det er dumt av meg å ringe og spørre flyselskapene om dette/sende e-post? Siden de har jo tydeligvis det kravet, men likevel...

Bør jeg spørre om det eller ikke?

Litt lei livet, og har lyst til å kmme meg vekk fra alt og alle - ingen bedre jobb enn kabinpersonale da...

Lenke til kommentar

I Widerøe må være mellom 156 og 185 cm. Så du vil uansett kvalifisere der.

Ellers så er dette ulovfesta krav som flyselskapa sjølv setter basert på praktiske hensyn. Flyselskapet vil ha mulighet til å fravike fra høydekravene, men samtidig så er det nok en grunn til at kravet er satt slik.

I Widerøe aksepteres det kortere ansatte, antageligvis på grunn av at dei bruker mindre fly.

Utan at eg veit det så vil eg tru at det skal mykje til for å få unntak frå høgdekravet, det må i så tilfelle være dersom du har spesielle eigenskapar eller utdanning, eller dersom det er for få kvalifiserte søkarar som oppfyller kravet.

Det du kan gjere er å ringe for å høyre kva målereglar ein bruker. Så lenge høgdekravet er basert på praktiske oppgåver som å nå opp til skap eller knappar så burde det ikkje være umogleg at du tilfredsstiller kravet ved å f.eks. bruke innleggssåler.

Det er ikkje nødvendigvis at du må måle 160,00 cm mellom naken hel og midtskillen på toppen.

Lenke til kommentar

Litt lei livet...

Tror ikke det hjelper på ansettelsen...[/quote

Ville jo ikke formulert meg slik på intervju, naturligvis. Men i bunn og grunn er det dette som er årsaken. Når det ikke hjelper å prøve å finne ut av ting, er vel eneste alternativ å flykte fra alt og starte på nytt. ..]

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen!

Sendte dem en melding og de skjønte at jeg var veldig keen, og ba meg søke uansett, så får de se på det med høyden ved et evt. intervju. De ville ikke gå mer inn på ansettelse spørsmål i meldingen. .. Så jeg aner et håp her. ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...