Gå til innhold

[Løst] Er dette bra høyttalere? Hvilken forsterker?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk akkurat to høyttalere fra min far pga vi skal flytte og han trenger kun 3 av 5 høyttalere. Så jeg fikk to av dem. Det er AE høyttalere som er nå 15 år gamle. Men de gir god lyd og har vært koblet opp mot et ganske så bra settup. Stor bass (STOR), stor forsterker og tilsammen 5 høyttalere har vært settupet. Har ikke noe mer info enn det pga jeg har ikke kjøpt de og har alltid bare vært der siden jeg var liten... Så kan egentlig veldig lite om de.

Jeg har uansett ingen høyttalere fra før så jeg tenker det er bedre enn ingenting, selv om de ifølge dere kan være ganske dårlige (hvis dere sier det da). Jeg kan heller  lite om høyttalere, kan bare mye om headsett. 

Mitt spørsmål er da er dette gode høyttalere (skjønner at det kan være veeeldig vanskelig å finne ut av det så forventer ingen ting) og nr.2 hvilken forsterker burde jeg kjøpe? Den skal være koblet til min pc som har allerede et integrert lydkort (skal kjøpe et eget lydkort til pc n også). Hadde også vært greit hvis jeg kunne koblet mine headset til den samtidig. I og med at forsterkeren helst skal stå på pulten så burde den vel ikke være alt for stor... Bare hjelp egentlig. Spør gjerne om mer informasjon (skal se om jeg kan ta bilder av de...)

Sammendrag:

Høyttalere:

- 2 av de

- Bredde: 55cm ish

- Dybde og lengdre: 15cm ish

- Har vært i et bra hjemmekinoanlegg

- Krever forsterker

- Skal bli koblet til pc (stasjonær)

- Skal stå på pulten

- Har ingen høyttalere fra før så bedre enn ingenting..

- Høyttalerene er svarte

- Står AE på "nettet" foran

Spørsmål/trenger hjelp til:

- Er høyttaleren gode?

- Hvilken forsterker burde jeg kjøpe?

Forsterker:

- For 2 høyttalere og gjerne headsett

- Gjerne ikke så stor (stå på pult)

- Gjerne ikke alt for avansert (men jeg lærer fort)

- Ikke alt for dyrt (er 18 og bor hos mine foreldre)

Annet:

- Skal ikke flytte inn før sent oktober så får ikke høyttalerene før det.. Så det gir meg tid til å spare hvis det er nødvendig

- Har tenkt på å kjøpe logitech sin z906, så hvordan vil mitt være iforhold til det?

- Bare å spør om meg så skaffer jeg forhåpentligvis informasjonen..

Takk

Endret av Simon Myhre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg fikk akkurat to høyttalere fra min far pga vi skal flytte og han trenger kun 3 av 5 høyttalere. Så jeg fikk to av dem. Det er AE høyttalere som er nå 15 år gamle. Men de gir god lyd og har vært koblet opp mot et ganske så bra settup. Stor bass (STOR), stor forsterker og tilsammen 5 høyttalere har vært settupet. Har ikke noe mer info enn det pga jeg har ikke kjøpt de og har alltid bare vært der siden jeg var liten... Så kan egentlig veldig lite om de.

Jeg har uansett ingen høyttalere fra før så jeg tenker det er bedre enn ingenting, selv om de ifølge dere kan være ganske dårlige (hvis dere sier det da). Jeg kan heller  lite om høyttalere, kan bare mye om headsett. 

Mitt spørsmål er da er dette gode høyttalere (skjønner at det kan være veeeldig vanskelig å finne ut av det så forventer ingen ting) og nr.2 hvilken forsterker burde jeg kjøpe? Den skal være koblet til min pc som har allerede et integrert lydkort (skal kjøpe et eget lydkort til pc n også). Hadde også vært greit hvis jeg kunne koblet mine headset til den samtidig. I og med at forsterkeren helst skal stå på pulten så burde den vel ikke være alt for stor... Bare hjelp egentlig. Spør gjerne om mer informasjon (skal se om jeg kan ta bilder av de...)

Sammendrag:

Høyttalere:

- 2 av de

- Bredde: 55cm ish

- Dybde og lengdre: 15cm ish

- Har vært i et bra hjemmekinoanlegg

- Krever forsterker

- Skal bli koblet til pc (stasjonær)

- Skal stå på pulten

- Har ingen høyttalere fra før så bedre enn ingenting..

- Høyttalerene er svarte

- Står AE på "nettet" foran

Spørsmål/trenger hjelp til:

- Er høyttaleren gode?

- Hvilken forsterker burde jeg kjøpe?

Forsterker:

- For 2 høyttalere og gjerne headsett

- Gjerne ikke så stor (stå på pult)

- Gjerne ikke alt for avansert (men jeg lærer fort)

- Ikke alt for dyrt (er 18 og bor hos mine foreldre)

Annet:

- Skal ikke flytte inn før sent oktober så får ikke høyttalerene før det.. Så det gir meg tid til å spare hvis det er nødvendig

- Har tenkt på å kjøpe logitech sin z906, så hvordan vil mitt være iforhold til det?

- Bare å spør om meg så skaffer jeg forhåpentligvis informasjonen..

Takk

Jeg hadde ikke hørt om de før, selvom jeg prøver å følge litt med på hififronten, mulig jeg har hørt lest om de og glemt det..

Det betyr ikke noe, da det er en drøss produsenter som ikke er i min målgruppe.

What Hifi gir de nesten full score, og det er en side jeg stoler på som førsteinntrykk til hifirelaterte produkter.

https://www.whathifi.com/products/acoustic-energy

Du bør finne ut hva modellen heter, og om de er lette å drive..

Dersom de er lette å drive så kan du prøve noe rimelig fra Denon, Pioneer eller Yamaha...

Dersom de er tungdrevne så bør du vurdere feks en rimelig NAD eller HK

Logitech lager bra datamus og fjernkontroll... Gaming surroundene dere er også gode for prisen..

Ellers til annet ville jeg valgt noe annet.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Det er nok Acoustic Energy ja, som Gould sier. Husker jeg fikk demo på et par for rundt 20 år siden, på det som den gang var Hifi-Centeret i Bergen. Den gang hørte jeg modellen med 12" bass. Veid mot mine den gang Dali 104 var det selvsagt vanvittig med trøkk og morro. Men om de er 15cm dype er det neppe kabinettet for 12 tommere...

Skal ikke se bort ifra at de kan gjøre en god jobb i dag. Sammen med en god forsterker. Men da må du si litt om budsjettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...