moped mamma Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Har byttet forgasser til Dell orto black edition 21 mm. Nå har jeg prøvd flere dyser, å stillt inn skruvene. Nå dør den med en gang jeg gir gass. Hva er det neste jeg burde prøve ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 (endret) Justerer den inn etter korrekt prosedyre. Jeg tror denne har lufteskrue. Hvis den har bensinskrue (du har IKKE begge deler!) så funker den motsatt. Sett inn en hoveddyse du VET er stor nok eller for stor. Sett splinta på nåla til ca. midt på. Start motoren og varm den opp (viktig!!!) Juster tomgangen opp littegranne. Juster lufteskruen fram og tilbake til du finner punktet der tomgangen er høyest. (Hvis tomgangen ikke går ned når du skrur den ut og inn har du feil tomgangsdyse.) Juster ned tomgang til normalt nivå. Gi brått mye gass (ca. 3/4 gass) og hør om motoren "nøler" før turtallet øker. Hvis den nøler skru igjen lufteskruen 1/4 til 1/8 omdreining og prøv igjen. Ta en kjøretur og ligg rundt 1/2 gass. sviver den ikke rent kan du prøve å flytte nåla opp (mindre bensin) eller ned (mere bensin). Hoveddysa bestemmer blandingen på full gass. Denne kan være vanskelig å få nøyaktig. Endret 18. juni 2017 av sedsberg Lenke til kommentar
moped mamma Skrevet 18. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2017 Takk da har jeg litt å gå utifra. Har kit på 88-110 dyse som de anbefalte. Har ikke egen oljetank. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Da må du huske å ikke bremse på gira eller renne på giret utfor bakker etc. uten å gi litt gass. Lenke til kommentar
moped mamma Skrevet 18. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2017 Burde jeg starte med 110 dyse ? Lenke til kommentar
moped mamma Skrevet 18. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2017 Glemte å fortelle at CDI er borret ut, har også satt på Metra kit og trimfilter. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Burde jeg starte med 110 dyse ? Skader ikke, og heller gå ned når du har stilt inn alt det andre. Den dysa har kun noe å si fra ca. 3/4 til full gass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå