killertomato Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Hei Er det noen som har erfaring med manuell og automatogir på en BMW 318 2009+- modell? Vurdere å kjøpe, men lurer på om automat kanskje gjør denne motoren litt for tam. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Skal du ha diesel må du uansett sjekke om registerkjedet har blitt fikset. Tror det var rundt disse modellene (N47-motor) som hadde problemer med at kjedet kunne ryke. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Var det ikke gjort en utbedring etter 2008? Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 18. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2017 Det er bensinbil jeg vurderer å kjøpe. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Jeg har 2006 BMW 318i manuell og synes ikke akkurat at den sparker så voldsomt fra seg. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 Biler føles ofte sprekere med automat siden giringen går sømløst og man får en gjevnere akselerasjon. Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 19. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2017 Biler føles ofte sprekere med automat siden giringen går sømløst og man får en gjevnere akselerasjon. Trodde det var omvendt jeg, at man fikk akselerert bedre med manuelt gir siden man kan dra den litt mer ut på giret. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 (endret) Biler føles ofte sprekere med automat siden giringen går sømløst og man får en gjevnere akselerasjon. Trodde det var omvendt jeg, at man fikk akselerert bedre med manuelt gir siden man kan dra den litt mer ut på giret. Kommer an på type girkasse. Med VAG sine DSG-kasser hvor et gir hele tiden ligger klart greier du ikke gire raskere enn automaten manuelt. Litt usikker på hvilken type automatkasse som står i 2009+ fra BMW, men tipper sekstrinns tradisjonell, da greier du akse\gire kjappere manuelt. http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=209176 http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=209088 Om det er denne så er manuell 0,8 sek kjappere fra 0-100 forutsatt perfekt giring. Endret 19. juni 2017 av Cowboystrekk Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 Er det mest bykjøring eller landevei du skal ferdes på? Var selv meget fan av manuellgir før da jeg bodde på landet. Flytta inn i by for noen år siden og har nå gått for automatgir istede. Køkjøring er en drøm i forhold til før, og her i tromsø er det veldig mange bratte bakker slik at man slipper å tenke på bakkestarting med manuell. Men flytter jeg på landet igjen blir det vel manuell. Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 19. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2017 Biler føles ofte sprekere med automat siden giringen går sømløst og man får en gjevnere akselerasjon. Trodde det var omvendt jeg, at man fikk akselerert bedre med manuelt gir siden man kan dra den litt mer ut på giret. Kommer an på type girkasse. Med VAG sine DSG-kasser hvor et gir hele tiden ligger klart greier du ikke gire raskere enn automaten manuelt. Litt usikker på hvilken type automatkasse som står i 2009+ fra BMW, men tipper sekstrinns tradisjonell, da greier du akse\gire kjappere manuelt. http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=209176 http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=209088 Om det er denne så er manuell 0,8 sek kjappere fra 0-100 forutsatt perfekt giring. Ja, denne bilen jeg tenker på, i stasjonsvognutgave. Takk for info! Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 19. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2017 Er det mest bykjøring eller landevei du skal ferdes på? Var selv meget fan av manuellgir før da jeg bodde på landet. Flytta inn i by for noen år siden og har nå gått for automatgir istede. Køkjøring er en drøm i forhold til før, og her i tromsø er det veldig mange bratte bakker slik at man slipper å tenke på bakkestarting med manuell. Men flytter jeg på landet igjen blir det vel manuell. Blir vel en kombinasjon mellom vanlig bykjøring og langkjøring på E6. Jeg har bare hatt biler med manuelt gir tidligere så har ingen problemer med å fortsette med det, men ser at de fleste bmw'ene jeg ser på har automat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå