Gå til innhold

Logitech K750 tastatur bytte batteri?

Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg har et Logitech K750 tastatur med solcellelading. Batteriet døde for lenge siden, og Logitech nekter visst å bytte batteri for de som spør Logitech. Batteriet er et Maxell ML2032 3Volt oppladbart knappcellebatteri, så hvis man får tak i et sånt burde det være ganske rett frem å skifte det skulle man tro... men så kom jeg over en bruksanvisning som sa at batteriet kan være farlig. Hvordan kan et oppladbart batteri være farlig?? Det inneholder visst manganoksid, men at det skal være farlig å bytte ut batteriet med et identisk batteri ser jeg på som sprøyt. Det står til og med på et klistremerke på batteriet som er inni tastaturet "do not replace battery!" Her https://www.ifixit.com/Guide/Logitech+K750+Keyboard+ML2032+to+CR2032+battery+replacement/49181 starter også forklaringen med hvordan man bytter batteri men ender opp med å forklare hvordan man kutter strømmen fra solcellepanelene og setter inn et CR2032 batteri som ikke er oppladbart. Hvorfor skjønner jeg ikke.

Så hva synes dere, skal jeg kjøpe et Maxell ML2032 batteri og sette inn eller skal jeg ta en tykk svart teip og dekke solcellepanelene som noen foreslo i kommentarfeltet og putte inn et CR2032 batteri? Eller skal jeg kassere tastaturet først som sist?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde bestilt et nytt, riktig, batteri og jamma det rett inn. Den store faren her er at folk med mindre peiling skal sette inn et vanlig CR-batteri og kaste det gamle rett i søpla hvor det kan bli kortslutta av andre ting og så ta fyr og brenne ned hele leilighetskomplekset de bor i.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...