Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Det oppsto en teknisk feil. – Vi beklager til kundene som har blitt berørt, og har gjort vårt ytterste for å løse dette.Vipps betalte dobbelt – nå vil de ha pengene tilbake Lenke til kommentar
fox Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Hvis vipps gjør feil, tar de pengene tilbake. Hvis vi gjør feil, synd. Det er vårt tap... Rettferdig? 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 (endret) Folk som var eier av pengene kan gjerne føle at de må gi opp om en gjenstridig mottaker har mottatt penger som velges å ikke tilbakebetales. Med unntak av at banker har råd til et kobbel av advokater, så sitter vel ikke banken i noen gunstigere situasjon enn en vanlig person her, eller en annen liten bedrift her? Endret 18. juni 2017 av G 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Hvis vipps gjør feil, tar de pengene tilbake. Hvis vi gjør feil, synd. Det er vårt tap... Rettferdig? Ta ut alle pengene dine og stenge kundeforholdet? 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Det enkleste er å opptre ærlig og redelig, og betale tilbake. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 "det har tatt noen uker å informere de berørte." Noen uker??? 1 Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Har selv opplevd hvor tragisk enkelt det er å overføre penger til feil person i vipps. Overfører du feil er pengene tapt. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Hvis vipps gjør feil, tar de pengene tilbake. Hvis vi gjør feil, synd. Det er vårt tap... Rettferdig? Sånt rent bortsett fra at det ikke er kundens tap i det andre tilfellet, som du later som? AtW 4 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Hvis man sender penger til feil person, er det bare den personens velvilje som avgjør om man får pengene tilbake. 2 Lenke til kommentar
fox Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Hvis vipps gjør feil, tar de pengene tilbake. Hvis vi gjør feil, synd. Det er vårt tap... Rettferdig? Sånt rent bortsett fra at det ikke er kundens tap i det andre tilfellet, som du later som? AtW Det handler ikke om hva jeg ville ha gjort i en sånn situasjon, hvis noen har overført feil til meg. Selvfølgelig overfører jeg tilbake! Men det er ikke retten de (kunder) har, noe som jeg synes er feil. Jeg har opplevd at en har overført feil til en annen person, når det skulle bli overført til meg. Men banken sier at det er mitt problem. Så fort en bank gjør feil, kan de bare ta pengene tilbake. Jeg spør deg, er det fair? 2 Lenke til kommentar
ratta Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Jeg har opplevd flere ganger at jeg har blitt trukket dobbelt, ved bruk av Vipps, det er snakk om små beløp, hos idrettslag.Har ikke brydd meg om det da det kun har vært snakk om 10-50 kr . Men følg med 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Hvis vipps gjør feil, tar de pengene tilbake. Hvis vi gjør feil, synd. Det er vårt tap... Rettferdig? Sånt rent bortsett fra at det ikke er kundens tap i det andre tilfellet, som du later som? AtW Det handler ikke om hva jeg ville ha gjort i en sånn situasjon, hvis noen har overført feil til meg. Selvfølgelig overfører jeg tilbake! Men det er ikke retten de (kunder) har, noe som jeg synes er feil. Jeg har opplevd at en har overført feil til en annen person, når det skulle bli overført til meg. Men banken sier at det er mitt problem. Så fort en bank gjør feil, kan de bare ta pengene tilbake. Jeg spør deg, er det fair? Da er det ikke banken som gjør, om de trekker deg ,og ikke overfører penger til den du har satt som mottaker, så må de betale tilbake eller overføre. Dvs de tar oppgjør med egen feil, i motsetning til hvordan du framstiller. AtW 1 Lenke til kommentar
fox Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Hvis vipps gjør feil, tar de pengene tilbake. Hvis vi gjør feil, synd. Det er vårt tap... Rettferdig? Sånt rent bortsett fra at det ikke er kundens tap i det andre tilfellet, som du later som? AtW Det handler ikke om hva jeg ville ha gjort i en sånn situasjon, hvis noen har overført feil til meg. Selvfølgelig overfører jeg tilbake! Men det er ikke retten de (kunder) har, noe som jeg synes er feil. Jeg har opplevd at en har overført feil til en annen person, når det skulle bli overført til meg. Men banken sier at det er mitt problem. Så fort en bank gjør feil, kan de bare ta pengene tilbake. Jeg spør deg, er det fair? Da er det ikke banken som gjør, om de trekker deg ,og ikke overfører penger til den du har satt som mottaker, så må de betale tilbake eller overføre. Dvs de tar oppgjør med egen feil, i motsetning til hvordan du framstiller. AtW Hææ? De gjør feil - de kan trekke tilbake Vi gjør feil - vel, synd... Hvordan kan du si at det er det samme? Troller du med meg? 5 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Det verste er at dette i det hele tatt kan skje i applikasjoner som håndterer penger. Flytting av penger skal gjøres som et atomisk operasjon, typisk i en databasetransaksjon. Hvis det ikke er tilfellet i Vipps, ville jeg vært temmelig bekymret hvis jeg var DNB.. eller Vipps-bruker. 2 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Jeg har opplevd flere ganger at jeg har blitt trukket dobbelt, ved bruk av Vipps, det er snakk om små beløp, hos idrettslag.Har ikke brydd meg om det da det kun har vært snakk om 10-50 kr . Men følg med Vel, når Inderne sier det fungerer, sier DNB (som ikke har IT lengre) bare OK. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Det verste er at dette i det hele tatt kan skje i applikasjoner som håndterer penger. Flytting av penger skal gjøres som et atomisk operasjon, typisk i en databasetransaksjon. Hvis det ikke er tilfellet i Vipps, ville jeg vært temmelig bekymret hvis jeg var DNB.. eller Vipps-bruker. Ja, dette burde virkelig ikke være vanskelig. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 (endret) Jeg har opplevd at en har overført feil til en annen person, når det skulle bli overført til meg. Men banken sier at det er mitt problem. Så fort en bank gjør feil, kan de bare ta pengene tilbake. Det er ikke helt sånn. Da noen satte inn lønna mi til noen helt andre, gikk de til banken, som overførte pengene tilbake uten å være avhengige av samtykke fra mottakeren. Det er der den omtalte tredagersregelen kommer inn. Men det kan være vilkårene til Vipps gir unntak fra tredagersregelen, det har jeg ikke fått med meg. Det er uansett forskjell fordi du og banken har en avtale der banken sier noe om hva de kan gjøre om de gjør en feil, mens du og den personen du overførte penger til ved en feil ikke har avtale om hva du kan gjøre hvis du gjør en feil. Gir du bort penger til en fremmed er det i utgangspunktet ikke spesielt god angrefrist. Endret 18. juni 2017 av tommyb 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Hvis vipps gjør feil, tar de pengene tilbake. Hvis vi gjør feil, synd. Det er vårt tap... Rettferdig? Sånt rent bortsett fra at det ikke er kundens tap i det andre tilfellet, som du later som? AtW Det handler ikke om hva jeg ville ha gjort i en sånn situasjon, hvis noen har overført feil til meg. Selvfølgelig overfører jeg tilbake! Men det er ikke retten de (kunder) har, noe som jeg synes er feil. Jeg har opplevd at en har overført feil til en annen person, når det skulle bli overført til meg. Men banken sier at det er mitt problem. Så fort en bank gjør feil, kan de bare ta pengene tilbake. Jeg spør deg, er det fair? Da er det ikke banken som gjør, om de trekker deg ,og ikke overfører penger til den du har satt som mottaker, så må de betale tilbake eller overføre. Dvs de tar oppgjør med egen feil, i motsetning til hvordan du framstiller. AtW Hææ? De gjør feil - de kan trekke tilbake Vi gjør feil - vel, synd... Hvordan kan du si at det er det samme? Troller du med meg? Banken tar ansvar for sine egne feil, uansett retning (trekker de dobbelt feks betaler de tilbake). Du tar ansvar for dine egne handlinger. Dvs at du overførte til feil konto. Om du ber banken overføre til konto A, og de gjør det til konto B, så må banken dekke det. Om vedkommende du overfører til nekter å betale tilbake, så kan man vel presumtivt ta det til retten (selv om det er tungvindt) AtW 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Og hvordan vil retten behandle slike saker ATWindsor? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Og hvordan vil retten behandle slike saker ATWindsor? Retten er jo hakket mindre forutsigbar enn man ønsker, men de vil vel antakelig si at vedkommende skal betale tilbake. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå