HayaoM Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Ettersom jeg har hjemmekontor i stua, trenger jeg en stillegående PC, og denne ser ut til å være midt i blinken. Dessuten er den på tilbud nå, så jeg tror jeg skal slå til. Det eneste jeg lurer på, er om jeg burde oppgradere noen av komponentene. Skal ikke brukes til spilling, så jeg stiller ikke høye krav, men den må kunne håndtere multitasking. Hva tror dere, trenger jeg raskere prosessor og mer RAM, eller vil det være smør på flesk til mitt bruk? Komplett Silent Home Lenke til kommentar
ProZac Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Til bruket du beskriver er det faktisk helt ok, muligens bytte ut ram da den var ganske tragisk hehe, få inn noe 3000mhz cl16 ish tenker jeg, så er resten good to go. Lenke til kommentar
HayaoM Skrevet 18. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2017 Takk for tipset, ProZac! Hvis jeg skal oppgradere RAM-en, har jeg hovedsakelig to valgmuligheter: HyperX og Corsair. Trenger vel strengt tatt ikke 16GB, men prisforskjellen er ikke enorm, så kanskje er det lurt å fremtidssikre seg. Hva tenker du? Lenke til kommentar
HayaoM Skrevet 18. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2017 Oi, det ser ut som at hovedkortet bare støtter opptil 2400Mhz, så da blir 3000Mhz overflødig. Hehe, må kanskje bytte ut hovedkortet også, i så fall. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Jeg klarer ikke å forstå hvordan den der skal være "stille". Vifte på strømforsyning, vifte på cpu, sikkert vifte både foran og bak i kabinett. Bygg deg en PC i et sånt: https://www.digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=108793&WebSiteMapNodeID=1000001 Lenke til kommentar
HayaoM Skrevet 18. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2017 (endret) Takk for svar, Emancipate. Hadde jeg hatt mer kunnskap, ville jeg kanskje bygget meg PC, men det har jeg dessverre ikke. Ifølge anmeldelsene jeg har lest fra brukerne, er den så å si lydløs, og den skal stå i et skap, så det hjelper jo litt. Endret 18. juni 2017 av HayaoM Lenke til kommentar
yrian90 Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Takk for svar, Emancipate. Hadde jeg hatt mer kunnskap, ville jeg kanskje bygget meg PC, men det har jeg dessverre ikke. Ifølge anmeldelsene jeg har lest fra brukerne, er den så å si lydløs, og den skal stå i et skap, så det hjelper jo litt. Anbefaler deg på det sterkeste og se et par youtubevideoer ang hvoradn bygge pc. Jeg klarte det som 15 åring i 2011. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Oi, det ser ut som at hovedkortet bare støtter opptil 2400Mhz, så da blir 3000Mhz overflødig. Hehe, må kanskje bytte ut hovedkortet også, i så fall. Blir ikke det veldig mye penger for veldig lite ekstra ytelse? Lenke til kommentar
HayaoM Skrevet 18. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2017 (endret) Takk for svar, sedsberg. Jo, det tenker jeg også. Tror nok jeg holder meg til de opprinnelige komponentene, for jeg får neppe bruk for ekstra ytelse. Endret 18. juni 2017 av HayaoM Lenke til kommentar
HayaoM Skrevet 18. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2017 Takk for svar, Emancipate. Hadde jeg hatt mer kunnskap, ville jeg kanskje bygget meg PC, men det har jeg dessverre ikke. Ifølge anmeldelsene jeg har lest fra brukerne, er den så å si lydløs, og den skal stå i et skap, så det hjelper jo litt. Anbefaler deg på det sterkeste og se et par youtubevideoer ang hvoradn bygge pc. Jeg klarte det som 15 åring i 2011. Takk for tipset, men jeg er nok litt for lat til å sette meg inn i PC-byggingens verden. Hehe, du kan vel si at jeg gjerne betaler litt ekstra for plug and play. Jeg er heller ikke interessert i data, så det ligger nok litt der også. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 (endret) Hvis du setter PCen i et skap, risikerer du at den blir for varme. Den produserer varme, som må gå et sted. Og her selger de faktisk lydløse PCer ferdig montert: http://www.iwill.no/Mini+PC.249/ Pass på at du bestiller med SSD, ikke vanlig HD. Endret 18. juni 2017 av Emancipate Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 http://www.iwill.no/Mini+PC.249/Iwill+SlimBox+VIII+Intel+i5+7200U+%25252B+HD+620.4795.html Velg: 8 gb ram HD: ingen SSD: 240 gb microSata SSD: ingen WiFi: intel OS: Windows 64-bit home norsk Pris inkl. mva.: NOK 6,860.00 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Kabinettet er veldig stort for HTPC-bruk spør du meg, jeg ville heller gått for noe mindre kraftig i en nettere innpakning. Du kan fint sette den i e skap, så lenge du enten monterer vifter på baksiden, eller har god lufting ut bak/under. Lenke til kommentar
HayaoM Skrevet 18. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2017 http://www.iwill.no/Mini+PC.249/Iwill+SlimBox+VIII+Intel+i5+7200U+%25252B+HD+620.4795.html Velg: 8 gb ram HD: ingen SSD: 240 gb microSata SSD: ingen WiFi: intel OS: Windows 64-bit home norsk Pris inkl. mva.: NOK 6,860.00 Tusen takk for hjelpen. Den ser unektelig interessant ut, og den er jo både billigere og mye mer plasseringsvennlig. Kabinettet er veldig stort for HTPC-bruk spør du meg, jeg ville heller gått for noe mindre kraftig i en nettere innpakning. Du kan fint sette den i e skap, så lenge du enten monterer vifter på baksiden, eller har god lufting ut bak/under. Du har et godt poeng, og jeg er enig i at kabinettet er vel stort. Den skal stå i et skap uten rygg, som er beregnet på PC-er, men min nåværende PC er betraktelig mindre og skaper en god del varme, så kanskje er en mer kompakt PC et bedre alternativ. Jeg setter stor pris på all hjelp og alle rådene, og jeg har bestemt meg for å droppe Komplett Silent Home i første omgang. Kan hende jeg går for en mini PC eller en PC som er mer kompakt, slik at jeg unngår overoppheting. Jeg har fått svar på mange ting jeg lurte på, så dette var gull verdt. Nå blir det lettere å finne den rette PC-en for meg. Takk. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 (endret) Når det gjelder utvikling av varme, se på antall watt på prosessoren. (Legg til mer dersom du har grafikkort, men det har ikke du valgt.) Størrelsen på kabinettet er uvesentlig for dette. Prosessorer som slutter på U og T utvikler betydelig mindre varme (de har færre watt). Endret 18. juni 2017 av Emancipate Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 plasseringsvennlig. Man kan bestille med et VESA-feste, dette gjør at du kan feste den på baksiden av skjermen, der det er fire hull (finnes på de aller fleste skjermer). Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 (endret) Mulig dette er helt skivebom mtp. hva du er ute etter, disse er ment som "smartTV" mi box 3 Alternativet blir vel å se på mini-ITX builds, og stuePC'er fra fabrikk. Du er vel kanskje avhengig av å kjøre Windows på maskinen? Endret 18. juni 2017 av Sampson Lenke til kommentar
HayaoM Skrevet 25. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2017 Beklager sent svar. Etter mye om og men, endte jeg opp med å bestille en Komplett Silent Home. Den er fortsatt på tilbud, 20 % avslag, og jeg oppgraderte ingenting, så den kom på 8000. Forhåpentlig er den så stillegående som reklamert, og ettersom jeg kan benytte meg av angreretten, blir det ikke noe problem. Kabinettet er litt stort, men den skal stå i et skap, så den blir ikke synlig. Det eneste jeg er redd for, er at den kan bli for varm, men jeg tror det skal gå bra. Nok en gang, takk for all hjelpen. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. juni 2017 Del Skrevet 25. juni 2017 varmen kan du monitorere med Realtemp/coretemp, du vil fort se om det er for varmt inni skapet. Lenke til kommentar
HayaoM Skrevet 26. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2017 (endret) Takk for tipset, Sampson. Ser ut til at man kan justere viftestyrken (lav, middels og høy), så da er det jo ganske fleksibelt. Skal gi tilbakemelding på viftestøyen når PC-en er i hus. Endret 26. juni 2017 av HayaoM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå