Gå til innhold

10.000 muslimer møtte opp for å protestere mot terror

Anbefalte innlegg

bare et fåtall muslimer gadd å møte opp! :rofl:

.

Er ikke det naturlig når muslimer er i fåtall i Tyskland?

De klarte helt fint å samle over 50.000 i samme by når de skulle vise sin støtte til Erdogan. ;)

Men når det kommer til å vise avsky for drap på vestlige folk da blir det vanskelig gitt.

"De" som i tyrkere/muslimer/svarte/innvandrere? Den gjengen der?

Skal man følge logikken din så mener veldig mange etniske tyskere da at terror er helt greit.

Ikke når muslimer står bak mesteparten av terror og denne protesten skulle være en marking av muslimer mot terror, men godt forsøk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jævla merkelig det der. Er jo ikke som om Ramadan er særlig viktig for muslimer. La oss arrangere en marsj for muslimer som har fastet i 3 uker! Midt i deres helligste måned. God plan! Så kan de overbevise oss ekte gode mennesker om at de virkelig er imot det som ett hvert oppegående menneske faktisk selvfølgelig er imot.

Men la oss så se hvor mange nordmenn vi kan få samlet til en marsj midt i fellesferien i Norge, som viser at vi virkelig er imot pedofili, og ikke bare later som. Og hvis vi ikke stiller opp minst 10 000, så konkluderer vi med at nordmenn har et image problem siden de ikke vil ta avstand fra pedofile.. Kan vi få det til? Eller ville det vært en idiotisk ide?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jævla merkelig det der. Er jo ikke som om Ramadan er særlig viktig for muslimer. La oss arrangere en marsj for muslimer som har fastet i 3 uker! Midt i deres helligste måned. God plan! Så kan de overbevise oss ekte gode mennesker om at de virkelig er imot det som ett hvert oppegående menneske faktisk selvfølgelig er imot.

Men la oss så se hvor mange nordmenn vi kan få samlet til en marsj midt i fellesferien i Norge, som viser at vi virkelig er imot pedofili, og ikke bare later som. Og hvis vi ikke stiller opp minst 10 000, så konkluderer vi med at nordmenn har et image problem siden de ikke vil ta avstand fra pedofile.. Kan vi få det til? Eller ville det vært en idiotisk ide?

Sammenligne ramadan med fellesferien, snakk om å være kulturell ufølsom.

Og om de virkelig var imot terror ville nok mer enn 50~ muslimer klart å møte opp, men det er kanskje ikke så viktig for dem som du tror. :)

Lenke til kommentar

Beklager, men det er mer nærliggende for meg å spørre deg om du bruker maskin eller høvel på hodet. Enn å anta at du tar deg spesielt nær av om noen ikke viser Ramadan den respekt du mener det fortjener. Poenget var å peke på en periode av året der du ikke hadde fått etniske nordmenn til å gå i rosetog mot noen ting som helst. Men du forlanger altså at muslimer skal gå i tog midt i Ramadan. For å tekkes din ide om hvordan de bør oppføre seg for å vise at de er i mot noe som vi alle allerede er i mot.

Men vi kan godt si det slik. Altså, om du ikke tar birken i år. Så er du for bestialitet. OK? Eller vil du innrømme at dine verdier er dine egne, og ikke blir definert av mine ideer om hva du må foreta deg for å bevise at de ikke er hva jeg påstår?

Jeg skjønner uansett ikke problemet. Hvorfor må muslimene gå i sitt eget tog? Skal vi kreve at de sitter bakerst i bussen også snart? Eller kan vi prøve å legge til rette for integrering for eksempel ved å la dem få gå i tog sammen med resten av oss?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Men vi kan godt si det slik. Altså, om du ikke tar birken i år. Så er du for bestialitet. OK? Eller vil du innrømme at dine verdier er dine egne, og ikke blir definert av mine ideer om hva du må foreta deg for å bevise at de ikke er hva jeg påstår?

Jeg skjønner uansett ikke problemet. Hvorfor må muslimene gå i sitt eget tog? Skal vi kreve at de sitter bakerst i bussen også snart? Eller kan vi prøve å legge til rette for integrering for eksempel ved å la dem få gå i tog sammen med resten av oss?

Er bestialitet et stort problem i miljøet rundt birken ?

Dette var et tog organisert av muslimer for at muslimer skulle få vise sin avsky mot det "noen få" gjør i allah's navn, resultatet ble som forventet. :)

"The organisation aims to draw attention towards misusing the practices of Islamic faith. They want to express a strong disapproval towards terrorism and violence, and tell everyone that Islam preaches peace for humanity. “Our faith is being abused, defiled, insulted and distorted into something unrecognisable by this. Let us put a powerful sign against violence and terror," they said." :rofl:

Bedre lykke neste gang ?

Lenke til kommentar

Ikke når muslimer står bak mesteparten av terror og denne protesten skulle være en marking av muslimer mot terror, men godt forsøk!

Hittil må vi altså ta deg på ordet på den kilden.

Edit:

Ser ut til at det var to individer som prøvde å organisere denne marsjen. Skal man få til noe i islam må man ha med seg de religiøse lederne. Til og med jeg vet det.

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/cologne-rally-muslims-protest-islamic-extremism-germany-terror-attacks-uk-nichtmituns-not-with-us-a7792876.html

https://www.google.no/amp/www.independent.co.uk/news/world/europe/muslim-peace-march-cologne-germany-islamist-not-with-us-isis-terror-attacks-love-for-all-hatred-for-a7795481.html%3Famp

Her forklares det også at noen av de som ikke møtte opp arrangerte en signaturkampanje isteden, og at de ikke ønsket å marsjere under ramadan. De sier videre at de ikke vil være med på å koble islam og terror ved å gjennomføre en islamsk antiterrormarsj. Som er forståelig. Du ønsker vel heller ikke å være med på en antipedomarsj, selv om du er en som faller innenfor steriotypien.

Tallet 10 000 må ha kommet fra en av organisatorene som tydeligvis ikke forstår markedsføring. Det ser ut til å være tatt ut av løse luften. Jeg finner ingen referanser til marsjen før to dager før den skulle finne sted. Hadde det på forhånd vært meldt 100 oppmøtte vil dette ikke engang stått i avisen.

Endret av Sir
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange engelskmenn demonstrerte for å vise sin avsky og avstand etter at den engelske terroristen kjørte på folk? 

Hvor mange nordmenn viste sin avsky og avstand etter 22. juli?

1463853.jpg

Hvor mange syriere og irakere viste sin avsky i demonstrasjon mot islamsk stat i Irak og Syria?

Ingen anelse. Hvordan det?

Nei, folks innbilning av andres kollektive ansvar holder jeg meg unna

Du la merke til det ordet jeg uthevet? Jeg nevnte da heller ikke noe "kollektivt" ansvar. Jeg snakket om at vi alle har et ansvar for å beskytte våre (individuelle) interesser, og det er åpenbart i vår interesse å unngå terror og annen vold i samfunnet. Hvem sitt ansvar skulle det ellers være?

Ingen burde bestemme at du skal identifisere deg med pedofile, ...

Nei, og det er vel nettopp poenget. Jeg gikk i rosetog for å vise at jeg - en blond og hvithudet etnisk nordmann - ikke identifiserte meg med ABB. Og muslimer burde på samme måte vise at de ikke identifiserer seg med IS og andre terrorgrupper.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

pv0AVxi.jpg

Neida, bare den vanlige dosen med MSM #FakeNews. :)

I følge MSM var det forventet at ca 10.000 ville delta men toppen 300 møtte opp og mange var etniske Tyskere, bare et fåtall muslimer gadd å møte opp! :rofl:

Ser ikke ut som terror er noen prioritet for våre nye Europeere.

Hvor mange protester eller demonstrasjoner har du deltatt i selv?

Lenke til kommentar

Nei, og det er vel nettopp poenget. Jeg gikk i rosetog for å vise at jeg - en blond og hvithudet etnisk nordmann - ikke identifiserte meg med ABB. Og muslimer burde på samme måte vise at de ikke identifiserer seg med IS og andre terrorgrupper.

Ja man kan se så mange nordmenn som møtte opp for å vise sin avsky, selv om vi ikke har noe å bevise da ingen forbinder nordmenn med terrorisme.

Muslimer derimot, som har sinnsykt mye å ta tak i når det gjelder ideologien sin, de gidder knapt engasjere seg med mindre det er for å forsvare "profetens ære".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen burde bestemme at du skal identifisere deg med pedofile, ...

Sukk, et tu Geir? :p Du som pleier å være så fornuftig..

I USA dør det flere mennesker av å bli skutt og drept med eget usikret våpen, av sine egne mindreårige barn, enn det er som blir drept av ekstreme islamister.

Sett i perspektiv over de 10 siste år, tror jeg faktisk til og med det er flere dødsfall som følge av brusautomater som velter, lynnedslag, og "death by cow".

Likevel ser vi ingen marsjer mot spedbarn, brusautomater, lyn, eller kuer..

Når du gikk i rosetog, tror du det var med noen muslimer i det toget? Tror du slike eksistere? Som man ikke kan se på huden eller turbanen at er muslimer? Det tror jeg. Og jeg vil ikke kreve av dem at de går i to tog slik at vi kan identifisere dem..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange protester som er laget av muslimer for muslimer har jeg deltatt i ?

Ser for så vidt ikke hva det har med saken å gjøre men prøv å gjett. ;)

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Hvor mange protester som er laget av muslimer for muslimer har jeg deltatt i ?

Ser for så vidt ikke hva det har med saken å gjøre men prøv å gjett. ;)

Nei, protester og demonstrasjoner totalt. Hvor ofte er du ute og går i tog for en sak?

Lenke til kommentar

Sett i perspektiv over de 10 siste år, tror jeg faktisk til og med det er flere dødsfall som følge av brusautomater som velter, lynnedslag, og "death by cow".

Den dagen nevnte gjenstander/dyr dreper deg med overlegg så skal du få poeng for argumentet ditt.

Poenget var hvor mange tilfeller det er. Vestlige styrker har inntatt land i midtøsten og drept over en million sivile mennesker. Deriblant kvinner og barn. Såkalt kollateral skade: "Man kan ikke lage omelett uten å knuse et par egg.". Likevel er det ikke flere dødsfall som følge av terror i USA, enn amerikanerne påfører seg selv!

Om man er for at de som kan assosieres med terror skal gå i tog mot det, så hadde det vært riktigere å kreve at vi nordmenn går i tog i protest mot vår egen regjerings gjentatte militære støtte til å drepe uskyldige mennesker i andre land.

Men neida, her kreves det at muslimer må aktivt ut i gatene og protestere mot dem som slår tilbake mot overgrepene de blir utsatt for i egne hjemland? Som om det liksom er vanskelig å forstå at de angriper oss?

Lenke til kommentar

Men neida, her kreves det at muslimer må aktivt ut i gatene og protestere mot dem som slår tilbake mot overgrepene de blir utsatt for i egne hjemland? Som om det liksom er vanskelig å forstå at de angriper oss?

Ja det er vanskelig å forstå. Veldig vanskelig. 

Du prøver faktisk å gi legitimitet til det samme syke folket som dreper mennesker som gjør noe så uskyldig som å tegne profeten deres.

Og ting som at flere dør i selvpåførte ulykker i USA enn ved islamsk terror er totalt irrelevant til hele diskusjonen. Det blir som å sette tyveri i perspektiv og si at det ikke er noe stort problem fordi flere mennesker bruker penger frivillig.

Lenke til kommentar

pv0AVxi.jpg

Neida, bare den vanlige dosen med MSM #FakeNews. :)

I følge MSM var det forventet at ca 10.000 ville delta men toppen 300 møtte opp og mange var etniske Tyskere, bare et fåtall muslimer gadd å møte opp! :rofl:

Ser ikke ut som terror er noen prioritet for våre nye Europeere.

Ikke engang vestlige gidder å demonstrere mot terror eller de utallige krigene vesten fører i andre land, folk bryr seg generelt veldig lite.

I Irak er det over en million sivile som er drept hittil, hvor mange kjenner du som har demonstrert mot det?

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Ja det er vanskelig å forstå. Veldig vanskelig. 

Du prøver faktisk å gi legitimitet til det samme syke folket som dreper mennesker som gjør noe så uskyldig som å tegne profeten deres.

Og ting som at flere dør i selvpåførte ulykker i USA enn ved islamsk terror er totalt irrelevant til hele diskusjonen. Det blir som å sette tyveri i perspektiv og si at det ikke er noe stort problem fordi flere mennesker bruker penger frivillig.

Nei, det er du/dere som prøver å legitimere hva vi i "vesten" har gjort med det møkkahølet vi referer til som midtøsten. Vi bomber dem tilbake til steinalderen, og lager så grupper på facebook der vi klandrer dem for å være tilbake i steinalderen. Og så skjønner vi ikke en dritt når vi blir angrepet tilbake, og andre muslimer ikke aktivt løper ut i gatene slik vi mener at de bør gjøre..

Og selvfølgelig er det et poeng at ekstremistisk islamsk terror er et så lite problem at det lander bak kuer og veltende brusmaskiner som dødsårsak i USA.

Greia er at når vi ikke i samlet flokk går ut 10 000 i gatene i solidaritet med den somaliske kvinnen som nettopp ble knivstukket av skinheads her i Norge. Så kan vi ikke forvente at muslimer løper ut i gatene i protest mot islamsk terror.

Hvor mange har gått i tog i Tyskland mot vold mot asylsøkerne?

Lenke til kommentar

Sukk, et tu Geir? :p Du som pleier å være så fornuftig..

Takk, tror jeg....?  :wee:

I USA dør det flere mennesker av å bli skutt og drept med eget usikret våpen, av sine egne mindreårige barn, enn det er som blir drept av ekstreme islamister.

Likevel ser vi ingen marsjer mot spedbarn, brusautomater, lyn, eller kuer..

Derimot er det mange som "går i tog" mot våpenlobbyen, og krever lover og tiltak mot våpen. 

Tåkefyrsten har rett her: Man kan ikke sammenligne overlagte drap med ulykker. Det blir så ofte brann i frityrkokere at det ikke spiller noen rolle om jeg tenner på huset ditt en natt. Det dør så mange i trafikken at vi ikke må bry oss om litt knivstikking.

Når du gikk i rosetog, tror du det var med noen muslimer i det toget? Tror du slike eksistere? Som man ikke kan se på huden eller turbanen at er muslimer? Det tror jeg. Og jeg vil ikke kreve av dem at de går i to tog slik at vi kan identifisere dem..

Selvsagt gjorde det det. Jeg gikk til og med ved siden av en. (Hun hadde hijab, så jeg antar hun var det.) På samme måte ville jeg gått i tog med henne igjen om det var et mot IS og hun var der også. Og det toget måtte hun gjerne tatt initiativ til, for å gi det en legitimitet i egne rekker som jeg ikke kan gi det.

Engelske imamer har jo gått ut på den måten etter terroren i London. 130 av dem protesterte not udåden og nektet å begrave gjerningsmennene. Ikke fordi terrorhandlingene var deres ansvar, men fordi de deler ansvaret for å sørge for at slikt ikke skjer igjen. Det står dem til ære, og tjener dem vel, om hensikten er et fredelig samfunn for alle grupper.

Jeg er som kjent "innvandringstilhenger", og vil gjerne ha flere av dem hit. Men da må vi kunne leve sammen, og da er det greit med en felles forståelse av forskjellen på riktig og galt, og at vi sammen uttrykker denne forståelsen.

Nei, det er du/dere som prøver å legitimere hva vi i "vesten" har gjort med det møkkahølet vi referer til som midtøsten. Vi bomber dem tilbake til steinalderen, og lager så grupper på facebook der vi klandrer dem for å være tilbake i steinalderen. Og så skjønner vi ikke en dritt når vi blir angrepet tilbake, og andre muslimer ikke aktivt løper ut i gatene slik vi mener at de bør gjøre..

Jeg skal ikke svare for tåkefyrsten, men selv er jeg sterkt og tydelig mot imperialisme og vestlig innblanding. Og jeg har faktisk gått i tog mot det også.

Men nei, jeg godtar ikke at "vi" - muslimer inkludert - ikke skal reagere på islamistisk terror fordi våre politikere bedriver imperialistisk krigføring. Islamistene driver ikke med "rettmessig" hevn, de vil skape splittelse og dermed levegrunnlag for og rekruttering til egen sak. De angriper og dreper langt flere av de du kaller "andre muslimer" enn de gjør med oss, og det burde de "andre muslimene" defintivt ta til gatene i protest mot.

På samme måte som "vi" absolutt burde protestere mot vestlig krigføring i midtøsten. Muslimer såvel som innfødte kristne (og ikke-kristne) nordmenn.

I et godt samfunn reagerer vi alle på begge deler!

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...