Gå til innhold

Tilbud Wifi maskinvare for festival: pris?

Anbefalte innlegg

Jeg installerer og leier ut wifi maskinvare inkludert internettforbindelse til en festival.
Hvordan beregner jeg regningen for klienten?

UBNT NSM2-loco 1x

UBNT UAP-AC-M 3x

Teltonica RUT240 for backup internettforbindelse

varighet: 3 uker

mvH Bjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørr du oss hvordan du beregner hva du skal fakturere en kunde? Hvilke priser har du gitt kunden, og hva vil du faktuere for?

Takk for forespørselen

Jeg liker å vite hvordan å beregne prisen jeg kan be om.

Variablene er det jeg betalte for Maskinvaren, og tiden til å projisere og sette opp og kjøretiden for å leie den ut.

Kan jeg be om en prosentandel av Hardwarecost per dag? Hva er vanlig? Hvilke beregningsmodeller eksisterer?

Bjørn

Lenke til kommentar

Dette er litt absurd. Hvis man leier ut slikt er det ganske vanlig å vite slik sentral økonomiparameter.

Stort sett fungerer det slik:

kostnader/utgifter + margin = utleiepris eksl. MVA

Utgifter består typisk av(jeg bare ser for meg ditt scenario):
Leiekostnad Hardware
Utgifter Hardware (forbruksvarer)

Personellkostnad (lønn)
Administrasjonskostnad (hva trengs for å holde bedriften gående, leie av kontor, økonomisystemer, sentrale IT systemer ++++)
Eksterne kostnader (i ditt tilfelle, leie av nettlinje®, leie av utstyr feks. lift hvis det trengs etc..)
Andre kostnader relatert til oppdraget (kjørekost, losj, mat)

Størrelsen på de ulike postene er avhengig av hva du klarer å levere (hardwarekostnader, lønnsnivå ++) og hvordan din bedrift er organisert.

Grunnen til å ta en margin i tillegg til dette er rett og slett for å sikre seg at man ikke ruinerer seg økonomisk hvis (når) det oppstår noe uforutsett. I tillegg vil den gjøre at man skaffer seg et overskudd når det går bra. Dette sørger for at bedriften kan ha kapital til ny vekst / investeringer.

Lenke til kommentar

Dette var ganske interessant, takk for alle svarene!Dette var ganske interessant, takk for alle svarene!

Bjørn

Ett annet viktig poeng er jo hvor ofte du ser for deg at du får leid ut utstyret, med tanke på at du har gjort en investering som skal nedbetales.

Har du passet på å forsikre utstyret ditt? Hva skjer hvis det blir stjålet eller ødelagt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...