BjørnO Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Jeg installerer og leier ut wifi maskinvare inkludert internettforbindelse til en festival.Hvordan beregner jeg regningen for klienten? UBNT NSM2-loco 1x UBNT UAP-AC-M 3x Teltonica RUT240 for backup internettforbindelse varighet: 3 uker mvH Bjørn Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Spørr du oss hvordan du beregner hva du skal fakturere en kunde? Hvilke priser har du gitt kunden, og hva vil du faktuere for? Lenke til kommentar
BjørnO Skrevet 20. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2017 Spørr du oss hvordan du beregner hva du skal fakturere en kunde? Hvilke priser har du gitt kunden, og hva vil du faktuere for? Takk for forespørselen Jeg liker å vite hvordan å beregne prisen jeg kan be om. Variablene er det jeg betalte for Maskinvaren, og tiden til å projisere og sette opp og kjøretiden for å leie den ut. Kan jeg be om en prosentandel av Hardwarecost per dag? Hva er vanlig? Hvilke beregningsmodeller eksisterer? Bjørn Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Avskrivning pr mnd over 3 år + en grei fortjeneste + det du skal ha timebetalt for å kjøre ut, sette opp og plukke ned utstyret? Lenke til kommentar
Terje2k Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Dette er litt absurd. Hvis man leier ut slikt er det ganske vanlig å vite slik sentral økonomiparameter.Stort sett fungerer det slik:kostnader/utgifter + margin = utleiepris eksl. MVAUtgifter består typisk av(jeg bare ser for meg ditt scenario):Leiekostnad HardwareUtgifter Hardware (forbruksvarer) Personellkostnad (lønn)Administrasjonskostnad (hva trengs for å holde bedriften gående, leie av kontor, økonomisystemer, sentrale IT systemer ++++)Eksterne kostnader (i ditt tilfelle, leie av nettlinje®, leie av utstyr feks. lift hvis det trengs etc..)Andre kostnader relatert til oppdraget (kjørekost, losj, mat)Størrelsen på de ulike postene er avhengig av hva du klarer å levere (hardwarekostnader, lønnsnivå ++) og hvordan din bedrift er organisert.Grunnen til å ta en margin i tillegg til dette er rett og slett for å sikre seg at man ikke ruinerer seg økonomisk hvis (når) det oppstår noe uforutsett. I tillegg vil den gjøre at man skaffer seg et overskudd når det går bra. Dette sørger for at bedriften kan ha kapital til ny vekst / investeringer. Lenke til kommentar
BjørnO Skrevet 24. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2017 Dette var ganske interessant, takk for alle svarene!Dette var ganske interessant, takk for alle svarene! Bjørn Lenke til kommentar
DBS Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Dette var ganske interessant, takk for alle svarene!Dette var ganske interessant, takk for alle svarene! Bjørn Ett annet viktig poeng er jo hvor ofte du ser for deg at du får leid ut utstyret, med tanke på at du har gjort en investering som skal nedbetales. Har du passet på å forsikre utstyret ditt? Hva skjer hvis det blir stjålet eller ødelagt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå