Alehol Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Hei! Jeg hadde førerprøven min i går. Jeg synes det gikk ganske bra, var selvfølgelig nærvøs, men synes fremdeles det gikk bra. Da vi tok oppsummeringen startet sensoren med å si at hun ikke kunne gi meg førerkort. Jeg ble jo selvfølgelig skuffet. Hun sa deretter at grunnen var at jeg kjørte for fort inn i plasser med dårlig sikt. Jeg synes selv jeg tilpasset farten min nok til at jeg kunne avverge en eventuell konflikt. Hun derimot, var ikke enig. Hun sa bare at jeg kjørte for fort i visse parti (aldri over fartsgrensen), og ga ikke noen videre grundig forklaring, hun sa bare hade og snakket ikke med meg eller kjørelæreren min i etterkant Dette med fart inn mot parti med dårlig sikt har egentlig aldri vært et problem sa kjørelæreren min til meg, og synes det var veldig rart. Vil gjerne høre fleres mening siden jeg sitter her både forvirret og fortvilet. Takk for svar! Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 (endret) Sensor syntes du kjørte for fort "inn i plasser med dårlig sikt". Ikke gjør dette neste gang du kjører opp. Og ikke gjør det når du får lappen. Din subjektive mening om hvordan du mener du kjører, eller din kjørelærers og sensors (forhåpentligvis) objektive mening om hvordan du kjører er ikke noe noen her kan diskutere. Sensor har uansett rett. Ellers kan jeg bare si lykke til neste gang, og husk at fartsgrensen ikke nødvendigvis = den farten det er trygt eller lovlig å kjøre i. Endret 17. juni 2017 av Sexylubb1 6 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Det er jo helt umulig for noen andre å mene noe hvordan du kjørte med mindre man satt på. Men å følge tipset til sensoren er alltid en god idè, oftest dikter de ikke opp ting. At du var nervøs kan ha påvirket kjøringen din slik at du kjørte anderledes enn med kjørelæreren også. Og fartsgrensen er maks-fart, enkelte sterder i f.eks boligstrøk kan eller by-områder kan dette være alt for fort, men det burde kjørelæreren ha merket og sagt ifra om hvis det var ett generellt problem. Det er bare å ta det til deg, selv om du er uenig, kanskje ta en kjøretime der du trener litt på akkurat dette? Det er veldig vanskelig å klage på sensoren eller klage på avgjørelsen, uansett må du kjøre opp igjen. Det er rett og slett lite du kan gjøre selv om sensor evt. tar feil. 1 Lenke til kommentar
Alehol Skrevet 17. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2017 Jeg vet jo at sensor har rett, jeg kan ikke diskutere rundt den saken, men gjennom de siste delene av oppkjøringen har jeg ikke fått en klage på kjøringen min. Det er derfor jeg synes det er rart at jeg plutselig skal få klager på dette nå. Nerver er jo en stor del av det vil jeg tro. Jeg vet at fartsgrense er maksfart, såpass har jeg skjønt, litt vanskelig å få fram kjøringen min via skrift uten at noen har vært der, men jeg var sjeldent oppe på fartsgrensen, mest på langstrekninger. Jeg saknet ned farten i visse situasjoner for: 1. å kunne stoppe for en eventuell konflikt som jeg sa. 2. å ha bedre tid til å gjøre de beslutningene. Jeg vil jo heller ikke senke farten så mye at jeg blir et hinder for trafikken bak meg, det er også en faktor som gjør at jeg blir usikker. Jeg har ikke oversikten over hva sensoren mener er riktig hastigheter i visse situasjoner, jeg går ut ifra hva jeg mener er riktig siden jeg har blitt fortalt at jeg kjører bra. En ting til som gjør meg forvirret er: skal sensor gi god feedback? Er det meningen at man skal få vite hva man gjorde feil, og i hvilke hendelser man gjorde de feilene? Hun ga meg nesten ikke noe feedback. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Du dreit deg ut! Legg det bak deg. Lær av det! Neste gang får du det til. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Jeg vil jo heller ikke senke farten så mye at jeg blir et hinder for trafikken bak meg, det er også en faktor som gjør at jeg blir usikker.Trafikken bak deg skal ikke påvirke kjøringen din, du skal uansett senke farten om du holder for høy fart. Ikke tenk på at du hindrer biler bak deg, det er faktisk relativt viktig å ikke la seg påvirke sånn av biler bak. Ikke at man ikke skal ta hensyn, men aldri kjør fortere enn du mener er riktig fordi du har biler bak deg. 3 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Beskrív hendelsen bedre i detalj. Lenke til kommentar
Alehol Skrevet 17. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2017 Jeg kan ikke beskrive hendelsene i detalj, men jeg vet jeg kjørte som jeg bruker å gjøre, kanskje litt verre pga nervene. Den kjøringa jeg har til vanlig får jeg ingen klager på. Denne situasjonen med plasser med dårlig sikt har aldri vært et problem under oppkjøringa, og det at det plutselig skal bli et problem gjør det vanskelig for meg å forstå, jeg prøver bare å se om noen har litt konstruktiv feedback til meg, siden jeg vet at mange andre her har mye mer erfaring enn meg. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Sensor vill ikke si noe eller bryte inn med mindre du gjør noe som gjør at sensor må trykke på bremsen Mange plasser en må kjøre langt under fartsgrensen for at det skal være forsvarlig 2 Lenke til kommentar
Alehol Skrevet 17. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2017 Den kan jeg forstå, men jeg tenker på oppsummeringen. Etter kjøringen der jeg får vite om jeg besto eller ikke. Om jeg ikke besto, synes jeg det er greit at jeg får en god forklaring på hva jeg bør jobbe mer med fram mot neste førerprøve, det var det jeg savnet mest, men jeg vet ikke om det er noe som sensorer bruker å gjøre. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Jeg kan ikke beskrive hendelsene i detalj, men jeg vet jeg kjørte som jeg bruker å gjøre, kanskje litt verre pga nervene. Den kjøringa jeg har til vanlig får jeg ingen klager på. Denne situasjonen med plasser med dårlig sikt har aldri vært et problem under oppkjøringa, og det at det plutselig skal bli et problem gjør det vanskelig for meg å forstå, jeg prøver bare å se om noen har litt konstruktiv feedback til meg, siden jeg vet at mange andre her har mye mer erfaring enn meg. Det er ikke noe annet enn en "learning experience". Du lærer av det, og gjør ikke den samme feilen neste gang. Men det er forferdelig dårlig gjort av kjørelærer. Dette høres faktisk ut som en temmelig fundamentál situasjon du burda ha lært om innen oppkjøring. Du bør nevne det. Du kan sende klagebrev til oppkjøringsnemnda. Lenke til kommentar
Alehol Skrevet 17. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2017 Jeg tror ikke jeg kommer til å sende klagebrev, men kommer helt klart til å snakke med kjørelæreren min om situasjonen. Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Forstår at du gjerne ville hatt en bedre forklaring fra sensor. Men det beste du kan gjøre nå er å evt. ta en kjøretime som foreslått, også bestille en ny oppkjøring når du/kjørelærer føler at du er klar igjen. Litt mer kjøring kan muligens hjelpe deg å roe nervene for neste oppkjøring, vet at det hjalp meg og jeg besto på første forsøk. Lykke til på neste oppkjøring, du kan klare det Lenke til kommentar
Alehol Skrevet 17. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2017 Er i tillegg surt å måtte vente en måned til jeg kan ta en til førerprøve Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Skjønner det. Men samtidig er det en måned du har på å bli en enda bedre sjåfør. Lenke til kommentar
Alehol Skrevet 17. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2017 Veldig sant, veldig sant. Lenke til kommentar
naldy Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Tror nok sensor har sin fulle rett til å gi deg stryk. Ta det som konstruktiv kritikk og lær av det. Vis sensor neste gang at du senker farten i område hvor det er uoversiktlig eller det er dårlig sikt. 2 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Burde det ikke vært dashkamera med opptak av oppkjøring for evaluering i etterkant? 2 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 3. juli 2017 Del Skrevet 3. juli 2017 Sensor er ofte veldig oppmerksom på redusert fart der barn og foreldre med barn er i nærheten av veien, på andre myke trafikkanter (inkludert syklister) og gangfelt (fotgengerovergang). Farten bør også reduseres forbi rekker med parkerte biler, fordi unger kan komme plutselig ut mellom dem. Særlig i områder rundt skoler og barnehager. Dessuten situasjoner med vikeplikt for kollektivtrafikk og annen trafikk (redusere farten i god tid slik at misforståelser unngås). 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå