Gå til innhold

AVI til DVD - lydproblem

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått meg DVD brenner og skulle forsøke å brenne en ferdig redigert hjemmevideo fra AVI format til DVD format. Jeg har brukt Roxio versjon 6 til å lage menyer mv samt å brenne filene på DVD. Når jeg kjører forhåndsvisning i Roxio fungerer alt perfekt, både menyer, lyd og filmen ellers. Ferdig brent på DVD er menyene og bildene helt perfekt, men jeg får ikke med noen lyd ? Hva kan problemet være ?

Litt om utstyret: Fujitsu Siemens Scaleo 600 med Intel 2,8 Ghz prosessor, 512 MB minne, Soundblaster Audigy 2 lydkort, Nec 1100 DVD brenner, 2 stk Seagate 160 GB HD.

Hjelp mottas med stor takk.

mvh Snowey

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vet hva som kan være problemet ? :no:

Jeg har nå brent samme filen gjennom å bruke premiere pro og da får jeg både lyd og bilde på DVD'n. Problemet da er at jeg bare f¨år brent selve filmen og ikke får laget menyer med knapper for å starte de forskjellige kapitlene i filmen (gjøre inngangen til filmen litt mere proff...).

Glemte å si det i forrige post, men det ser ut som det må være noe med konverteringen av filmen fra AVI til DVD formatet som går skeis. Når jeg sjekker filstrukturen på DVD'n ser jeg at mappen med lydfiler er helt tom...

Gode (alle !) råd mht hvordan jeg skal få laget DVD med både menyer, lyd og bilde mottas med takk ! :thumbs:

mvh Snowey

Endret av Snowey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...