Betroz Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 GN testet ovanför är antingen seriöst fel eller så har dom cpu'er som throttlar. Tänker mest på 8600k/9600k. Noe sånt. I grafen stod det at de hadde en 9900K på 5.2 Ghz og 1.4v....kjølt med en Kraken X62. Stor sannsynlighet for at den throttlet ja Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 9900K@5 banker skylakeX i alle spill med min 10% Hadde det vært tilfelle så hadde jeg hatt en Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 https://www.anandtech.com/show/14925/intel-cascade-lakex-for-hedt-18-cores-for-under-1000 Dette er jo nesten billig.. mon tro hvordan binningen er? 5Ghz+ all core på 12 core hadde passet meg fint Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 https://www.anandtech.com/show/14925/intel-cascade-lakex-for-hedt-18-cores-for-under-1000 Dette er jo nesten billig.. mon tro hvordan binningen er? 5Ghz+ all core på 12 core hadde passet meg fint Vi hadde ikke sett de prisene der hadde det ikke vært for AMD Zen 2 og hva de koster. Jeg er enig med Steve fra Gamersnexus at det er 10-core og 18-core utgavene som gir mest mening i forhold til kjerner og pris. Har du tenkt å bytte ut din 7820X med en 10980XE kanskje? 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2019 Vi hadde ikke sett de prisene der hadde det ikke vært for AMD Zen 2 og hva de koster. Jeg er enig med Steve fra Gamersnexus at det er 10-core og 18-core utgavene som gir mest mening i forhold til kjerner og pris. Har du tenkt å bytte ut din 7820X med en 10980XE kanskje? 14core best binnet tro? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 Har du tenkt å bytte ut din 7820X med en 10980XE kanskje? Tvilsomt.. Kan se ut som 10core er den med dårligst bin om du ser på boost clock. Men 12-14cores uten HT på chiller høres digg ut Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 Syns prisene ser bra ut. Burde vel kvitte meg med 7800x mens det ennå er verdi i den... Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 4. oktober 2019 Del Skrevet 4. oktober 2019 (endret) En liten oppdagelse jeg har gjort i dag. x299 MÅ kjøre quad channel med lav latency (50ns ish, jeg er like under) Tok ut to minnebrikker å tok ei halv runde på nye kartet i bfv. Det kjørte som et dass! Merkbar fps dropp å frametime graf som var rimelig tragisk. Dette tiltross for at latency dropper noe ved bruk av dual channel.. Sier ikke at det hadde hjelpt på coffee siden den er designet for dual. Da vet dere det EDIT: HT on gir høyere maks fps, men lavere min fps og styggere frametimes. HT off FTW Endret 4. oktober 2019 av Mumriken Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2019 En liten oppdagelse jeg har gjort i dag. x299 MÅ kjøre quad channel med lav latency (50ns ish, jeg er like under) Tok ut to minnebrikker å tok ei halv runde på nye kartet i bfv. Det kjørte som et dass! Merkbar fps dropp å frametime graf som var rimelig tragisk. Dette tiltross for at latency dropper noe ved bruk av dual channel.. Sier ikke at det hadde hjelpt på coffee siden den er designet for dual. Da vet dere det EDIT: HT on gir høyere maks fps, men lavere min fps og styggere frametimes. HT off FTW God tilbakemld Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 4. oktober 2019 Del Skrevet 4. oktober 2019 God tilbakemld Det var digg å gå tilbake til quad med Ht off for å si det pent Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. oktober 2019 Del Skrevet 4. oktober 2019 EDIT: HT on gir høyere maks fps, men lavere min fps og styggere frametimes. HT off FTW Hos meg med min 9900K, så gir HT off lavere gjennomsnitt fps også. HT on i BF5 gir overall best ytelse, iallefall i min erfaring. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 4. oktober 2019 Del Skrevet 4. oktober 2019 Hos meg med min 9900K, så gir HT off lavere gjennomsnitt fps også. HT on i BF5 gir overall best ytelse, iallefall i min erfaring. Snittet er nok ganske likt, men at min fps og frame-time er bedre med HT off er det ingen tvil om. Men det er på mitt system såklart Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. oktober 2019 Del Skrevet 4. oktober 2019 (endret) Snittet er nok ganske likt, men at min fps og frame-time er bedre med HT off er det ingen tvil om. Men det er på mitt system såklart Jau. Skal ikke være påståelig jeg, men jeg opplever HT on som bedre i BF5 på mitt system Edit : Hva med deg Nizzen? Endret 4. oktober 2019 av Betroz Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2019 (endret) Jau. Skal ikke være påståelig jeg, men jeg opplever HT on som bedre i BF5 på mitt system Edit : Hva med deg Nizzen? Bare testet på 18 core enda den banen. ----- Cascade lake-x Aida 64 memory benchmark: Veldig bra resultat for stock hastighet! Endret 5. oktober 2019 av Nizzen Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 5. oktober 2019 Del Skrevet 5. oktober 2019 (endret) Cascade lake-x Aida 64 memory benchmark: Veldig bra resultat for stock hastighet! Det blir kjøp!! cl10 ja... mon tro hva man får til med 4000+ tweaked Endret 5. oktober 2019 av Mumriken Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. oktober 2019 Del Skrevet 5. oktober 2019 Cascade lake-x Aida 64 memory benchmark: Veldig bra resultat for stock hastighet! "Stock" minne med 10-11-11-21 timings 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2019 Asus Apex er iallefall klar for nye eventyr: Version 20022019/10/049.06 MBytes ROG-RAMPAGE-VI-APEX BIOS 20021.Add support for Intel® Core™ X-Series 10000 Processor Family2.Improve system performance and stability. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 Dette er vel første gang på over ti år at Intel har støttet samme sokkel og brikkesett i mer enn tre generasjoner, riktignok er det snakk om en minimal refresh, men likevel oppsiktsvekkende. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 Hadde nesten ventet på LGA2069, hvor de la på tre pins som ga strøm til RGB i sokkelen.Jeg er spent på hvordan prisnivået blir i Norge. Jeg tenkte tigangen, men en litauer som var innom her for å kjøpe noe greier (og selger en 7920x), var veldig på at "nei, det blir nok mer enn tigangen, ja". 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 Hadde nesten ventet på LGA2069, hvor de la på tre pins som ga strøm til RGB i sokkelen. Jeg er spent på hvordan prisnivået blir i Norge. Jeg tenkte tigangen, men en litauer som var innom her for å kjøpe noe greier (og selger en 7920x), var veldig på at "nei, det blir nok mer enn tigangen, ja". Det går ca 9.1 kr per USD i dag, og det er på ingen måte en stabil kurs heller. Ender nok opp på 11,5x til 12x USD-pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå