Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror heller jeg ville valgt et annet et, og tatt ett dedikert nettverkskort med qsfp+, lavere respons tid internt, mindre strømforbruk relativt, mer effektiv teknologi, minuset er langt dyrere kabler :p Om en først skal bruke 40k på hovedkort typisk burde budsjettet holde til det.

Liker heller ikke at hovedkort absolutt skal komme med wifi, er glad for at på apex vi er det modulært og jeg kan fysisk ta ut brikken fra den pci-e 1- 2x porten

Må si jeg likte "cast an aural landscape that draws you deeper into the action." :DDDDDDDDDD

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ny MEI Firmware, testet ok på apex VI med 1602 bios:

https://www.station-drivers.com/index.php?option=com_remository&Itemid=353&func=fileinfo&id=3827&lang=en

Åpne cmd.exe (admin) og kjør FWUpdLcl64.exe -F 11.11.60.1561.consumer.bin

Du kan og lagre med -SAVE backupfilnavn først.

Min gamle fw er 1.32mb og nye er 1.93mb.

Noen changelog kjenner jeg ikke til. Ytelse ser ikke ut til å være påvirket (ikke heller forventet).

Lenke til kommentar

Begynner å ligne som de er helt desperate? =p Er det Pentium 4 all over igjen? TDP på 255Whttps://www.anandtech.com/show/13804/intel-core-i9-9990xe-up-to-5-ghz-auction-only

Brukere er desperate etter cpukraft, og Intel leverer varene. Sett bortifra pris. De som kjøper slikt gir f i pris ;)

"It would not make retail. but selected batches would be sold internally through an internal auction to system integrators."

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo like gjerne kjøpe en bra binnet CPU fra siliconlottery.com da....

Ikke sant og når det uansett er snakk om så få enheter at de skal auksjoneres bort da kan man lure på hva de egentlig driver med. Merker trykket fra 7nm AMD tenker jeg. Om ikke 10nm produksjonen deres kommer skikkelig i gang i 2019 så blir dette et tøft år. Om ikke Nizzen da bruker alt av arv og hus til å støtte kjøpe CPU'er da.. da går det fint :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bra heftig. Men er vel bare OEM som vil få tak i den CPU`n slik eg har forstått? Og hovedkort som vil koste 1700$. 

Fra Anandtech sin review.

* At $2999, it's not a hideous monstronsity that some worried it would be, but instead becomes a very believeable progression from the Core i9-9980XE. Just don’t ask about the rest of the system, as an OEM is probably looking at a $7k minimum build, or $10k end-user shelf price.

https://www.anandtech.com/show/13748/the-intel-xeon-w-3175x-review-28-unlocked-cores-2999-usd

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

De har fortsatt gamle Intel rst 16.5 el så, .55 microcode tror jeg det var. Jeg slet og med at raidet som jeg har i cpu dimm2 på apex mister alltid en medlem siden jeg startet å ha et raid der, via intel rst. Skjønner ikke helt hvorfor det skjer. Venter på 1704 modda for no, men kommer til å koble fra det problematiske raidet før oppdatering da, se om det hjelper.

Lenke til kommentar

De har fortsatt gamle Intel rst 16.5 el så, .55 microcode tror jeg det var. Jeg slet og med at raidet som jeg har i cpu dimm2 på apex mister alltid en medlem siden jeg startet å ha et raid der, via intel rst. Skjønner ikke helt hvorfor det skjer. Venter på 1704 modda for no, men kommer til å koble fra det problematiske raidet før oppdatering da, se om det hjelper.

Jeg kjører bare raid-0 med 3 stk 850pro sata ssd'er. Dette har funket igjennom 4 stk hovedkort og sikkert 20 forskjellige bioser :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...