Gabri3L Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Ser ut som "ordinær" vannkjøling er nok til ~6000 i Cinebench. 2 x 8pins EATX tilkoplinger til CPU sokkelen, blir det ~500W i tillegg til det som kan trekkes fra 24 pins'en? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 (endret) i7-8086K delidded and overclocked to 7244MHz - Computex 2018 8086K er som en 8700K, syns ikke 8086K er noe spesielt jeg. Endret 7. juni 2018 av funkweb Lenke til kommentar
ultraaa Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Litt offtopic; Jeg har oppgradert RAM til 32GB (quad) team group xtreem 4000mhz cl18 1.35v, men jeg får ikke boota med XMP. Jeg har forsøkt å legge inn innstillinger manuelt, men selv med så mye som 1.45 dram voltage, vccio og vccsa på 1.3v og 20-20-20-40 timings får jeg ikke boota 4000mhz. Det beste jeg har fått til er 3733mhz 15-16-16-36, det har jeg ikke rukket å teste for stabilitet ennå, men 3733mhz 16-17-17-38 er helt stabilt. Øvrige specs: asus prime x299-a, 7800x @ 5.0ghz og northbridge @ 3300mhz (1.15v) Har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få mer ut RAM? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Litt offtopic; Jeg har oppgradert RAM til 32GB (quad) team group xtreem 4000mhz cl18 1.35v, men jeg får ikke boota med XMP. Jeg har forsøkt å legge inn innstillinger manuelt, men selv med så mye som 1.45 dram voltage, vccio og vccsa på 1.3v og 20-20-20-40 timings får jeg ikke boota 4000mhz. Det beste jeg har fått til er 3733mhz 15-16-16-36, det har jeg ikke rukket å teste for stabilitet ennå, men 3733mhz 16-17-17-38 er helt stabilt. Øvrige specs: asus prime x299-a, 7800x @ 5.0ghz og northbridge @ 3300mhz (1.15v) Har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få mer ut RAM? Du prøvd det meste så da er det sannsynligvis IMC på 7800'en din som ikke klarer mer. Får satse på stramme timings på det høyeste du får til å boote med. 3733? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2018 Prøv 4000 mhz med 4500mhz cpu. Høy frekvens på cpu og minne krever mere spenning. Det er heller ikke Apex hovedkort, så mulig det har litt å si. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Prøv 4000 mhz med 4500mhz cpu. Høy frekvens på cpu og minne krever mere spenning. Det er heller ikke Apex hovedkort, så mulig det har litt å si. Jepp, prøv å roe ned cpu overklokk. Jeg har heller ikke apex, men har ingen problemer med 4000. Apex hjelper godt når man er på 4000cl16 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2018 Nye bioser ute til Asus x299 hovedkort. 1401 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Nye bioser ute til Asus x299 hovedkort. 1401 Nice! Bare sann tiltak å skifte Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Hvis alt er stabilt og greit, du er fornøyd, så trenger du jo ikke å flashe BIOS. Jeg, i mitt hodet i alle fall, ville faktisk ikke anbefale det i det hele tatt, der det ikke er behov Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2018 (endret) Hvis alt er stabilt og greit, du er fornøyd, så trenger du jo ikke å flashe BIOS. Jeg, i mitt hodet i alle fall, ville faktisk ikke anbefale det i det hele tatt, der det ikke er behov Enig Jeg oppdaterer ikkje bios, fordi da mister jeg 0.5% ytelse på minnet, og et par % på Optane ssden. Faen med uaktuelt Endret 24. juni 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Men, men det ytelsesforberinger på den Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2018 (endret) Men, men det ytelsesforberinger på denSpørsmålet er om det er i forhold til nest nyeste bios, eller pre "meltdown etc" patch bios Gratulerer! Du fikk jobben med å teste. Først Aida mem benchmark og Crystal disk mark Endret 24. juni 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Jah, det kan tenkes jeg er på 1004 som jeg mener på er den siste før patch? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 (endret) For dere som ønsker et X299 plattform så er det 20% hos power fra Torsdag. (Med tanke på CPU og eventuelt hovedkort) Endret 26. juni 2018 av funkweb Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Meh... DnB kampanjene har blitt til ren svindel. De er kun for å få deg inn i butikken. Ingenting kan bestilles på nett. Og så kommer du i butikken og vil bestille der, bare for å få beskjed om at de ikke kan garantere når tid du vil få varene... Oversatt: "Du kommer aldri til å få disse varene"... Det eneste det fungerer på er varer som de garantert må ha. Iphone eller iPad for eksempel. Men gjett når tid prisroboten demmes tar ferie? Jepp, rett før slike salg... Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Meh... DnB kampanjene har blitt til ren svindel. De er kun for å få deg inn i butikken. Ingenting kan bestilles på nett. Og så kommer du i butikken og vil bestille der, bare for å få beskjed om at de ikke kan garantere når tid du vil få varene... Oversatt: "Du kommer aldri til å få disse varene"... Det eneste det fungerer på er varer som de garantert må ha. Iphone eller iPad for eksempel. Men gjett når tid prisroboten demmes tar ferie? Jepp, rett før slike salg... På SMS står det: Også netthandel. Med andre ord: Du kan handle på power sin hjemmeside. Om de ikke har varen det vet jeg ikke, isåfall burde de ikke annonsere det om de vet de aldri får tak i. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2018 (endret) Meh... DnB kampanjene har blitt til ren svindel. De er kun for å få deg inn i butikken. Ingenting kan bestilles på nett. Og så kommer du i butikken og vil bestille der, bare for å få beskjed om at de ikke kan garantere når tid du vil få varene... Oversatt: "Du kommer aldri til å få disse varene"... Det eneste det fungerer på er varer som de garantert må ha. Iphone eller iPad for eksempel. Men gjett når tid prisroboten demmes tar ferie? Jepp, rett før slike salg... Jeg kjøpte 7900x før den var i butikken. Venta halvannen uke, og vipps, så hadde jeg spart 20% fra litt over 10k Ps: cpuen var ikkje på lager da jeg bestillte Endret 26. juni 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 På SMS står det: Også netthandel. Med andre ord: Du kan handle på power sin hjemmeside. Om de ikke har varen det vet jeg ikke, isåfall burde de ikke annonsere det om de vet de aldri får tak i. Jepp, men om de ikke har på nettlager, så får du ikke bestille på nett. Du må fysisk ned i en butikk og bestille derfra. Se på dette HK for eksempel. Du kan bestille det i butikk, men du er på ingen måte garantert at de en gang planlegger å bestille nye. Det eneste som er "trygt" å bestille, er varer du kan være sikker på at de tar inn igjen uansett. Og de kommer mest sannsynlig til å ta inn Z370 HK igjen, men ikke nødvendigvis den modellen. Jeg har brent meg på denne taktikken hos Power 2 ganger nå. I tillegg fungerer altså ikke prisroboten deres når DnB kampanjen går. Så de er gjerne 10 - 15% dyrere enn billigste konkurrent, og da sparer du altså egentlig bare "hele" 5% på å handle med "20%" rabatt. Prøv å få dem til å matche prisen i butikk, og du får beskjed om at det gjør de ikke om du skal betale med DnB kredittkort... Det er enkelte varer som er "trygge" der alle de store gjerne ikke bare har samme pris, men også er billigst. Og da sparer man reellt 20%. Nå er sånn sett en god tid å kikke i Power ukes kampanje katalogen der de garanterer å levere varen. Men også er veldig billige på varen i utgangspunktet... Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 (endret) Jeg kjøpte 7900x før den var i butikken. Venta halvannen uke, og vipps, så hadde jeg spart 20% fra litt over 10k Ps: cpuen var ikkje på lager da jeg bestillte Jepp, det går greit å bestille på nett når de har forventet dato inn. Slik som på 7900X. Edit: Men 10K for 10 kjerner? Er ikke det litt 2017? Multicom selger 1950X for 6200,- Edit 2: Det var i går, og er utsolgt nå. Endret 26. juni 2018 av Gabri3L Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Jepp, men om de ikke har på nettlager, så får du ikke bestille på nett. Du må fysisk ned i en butikk og bestille derfra. Se på dette HK for eksempel. Du kan bestille det i butikk, men du er på ingen måte garantert at de en gang planlegger å bestille nye. Det eneste som er "trygt" å bestille, er varer du kan være sikker på at de tar inn igjen uansett. Og de kommer mest sannsynlig til å ta inn Z370 HK igjen, men ikke nødvendigvis den modellen. Jeg har brent meg på denne taktikken hos Power 2 ganger nå. I tillegg fungerer altså ikke prisroboten deres når DnB kampanjen går. Så de er gjerne 10 - 15% dyrere enn billigste konkurrent, og da sparer du altså egentlig bare "hele" 5% på å handle med "20%" rabatt. Prøv å få dem til å matche prisen i butikk, og du får beskjed om at det gjør de ikke om du skal betale med DnB kredittkort... Det er enkelte varer som er "trygge" der alle de store gjerne ikke bare har samme pris, men også er billigst. Og da sparer man reellt 20%. Nå er sånn sett en god tid å kikke i Power ukes kampanje katalogen der de garanterer å levere varen. Men også er veldig billige på varen i utgangspunktet... Skjønner. Eneste jeg kan tenke meg er å sjekke hva slags pris den aktuelle varen kosta og hva de operer med nå. Viser prisen seg og være en av de beste om ikke billigere i tillegg til 20% så er det et godt kjøp. Men ja, power er jo ikke akkurat den reele billigste butikken. soz. Jeg skulle vel anta om man går i butikken for så bestille den hovedkortet der og da i de dagene det er DNB tilbud og betaler med mastercardet så vil jeg jo anta at de ser seg nødt å bestille det hovedkortet du vil ha. Hvis ikke ville det vært rart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå