Mumriken Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Skal være sagt at det er min tredje 7820 Den første 5ghz chippen min gikk bare istykker når jeg skulle påføre ny LM. Var ikke fornøyd pga stor forskjell mellom kjernene. Gudene må vite hva som gikk galt, men denne hadde "dårlig IMC" Den neste var skuffende å klarte bare 4.7 med ht off så den gikk tilbake på åpent kjøp. (De 2 som klarte 5Ghz+ var veldig tidlige batcher btw) Prøver å stabilisere den kjernen på 51x på 52, men 1,325 nå å den feiler fortsatt i prime. Fortsatt under 70c på kjernene og package Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2018 Skal være sagt at det er min tredje 7820 Den første 5ghz chippen min gikk bare istykker når jeg skulle påføre ny LM. Var ikke fornøyd pga stor forskjell mellom kjernene. Gudene må vite hva som gikk galt, men denne hadde "dårlig IMC" Den neste var skuffende å klarte bare 4.7 med ht off så den gikk tilbake på åpent kjøp. (De 2 som klarte 5Ghz+ var veldig tidlige batcher btw) Prøver å stabilisere den kjernen på 51x på 52, men 1,325 nå å den feiler fortsatt i prime. Fortsatt under 70c på kjernene og package Du burde kjøpt 7980xe med en gang Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Skal være sagt at det er min tredje 7820 Den første 5ghz chippen min gikk bare istykker når jeg skulle påføre ny LM. Var ikke fornøyd pga stor forskjell mellom kjernene. Gudene må vite hva som gikk galt, men denne hadde "dårlig IMC" Den neste var skuffende å klarte bare 4.7 med ht off så den gikk tilbake på åpent kjøp. (De 2 som klarte 5Ghz+ var veldig tidlige batcher btw) Prøver å stabilisere den kjernen på 51x på 52, men 1,325 nå å den feiler fortsatt i prime. Fortsatt under 70c på kjernene og package Du burde kjøpt 7980xe med en gang Ja, det hadde føltes bra om jeg fucket opp de-lidden :tease: Når det er sagt så yter denne cpuen helt vanvittig til min bruk! (Spill ) Eksempelvis så har konemor en 6700k, men den har ekstremt varierende frametimes til sammenligning. Lenke til kommentar
Potassium Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 (endret) Jeg har min 7940X på 4.7GHz (alle 28 logical cores) med 1.18v, og er svært fornøyd med ytelsen, men jeg har hatt noen merkelige tall for såkalte max hard page fault resolution times (i Latencymon), og jeg lurte på om noen andre har noen erfRinger med dette. DPC latency er stort sett nede i rundt 30-60 us, med en og annen spike rundt 130 us, så det området er fullt akseptabelt. Dette er det jeg har forsøkt så langt: Oppdatere drivere. Prøve gamle drivere. Sette Pagefile.sys til systemstyrt. Sette Pagefile.sys manuelt til en statisk størrelse. Sette Pagefile.sys til en NVMe som ikke er boot disk. Sette Pagefile.sys til to disker. Sette Pagefile.sys til disabled. Memtest. SFC /scannow. Slå av Superfetch service. Slå av Superfetch og Prefetch i regedit. Disable Defender i regedit. Slå av masse services. Disable NIC. Disable HD audio. Ulike instillinger for klokke i bcdedit. Veksle mellom Microsoft og Samsung sine NVMe-drivere. Bytte SATA-kabel. Bytte SATA-port. Klokke RAM til 2133. Bruke 32GB RAM i stedet for 64GB. Bytte slots på RAM sticks. Installere alt på nytt helt fresh install alt default. Installere alt på nytt helt fresh install på en annen disk. Ingenting har endret på de høye tallene. Kan være peaks på alt fra 30000 mikrosekunder til flere millioner. Oppstår både under idle og under bruk. Har kjørt flere traces i Windows Performance Recorder/Windows Performance Analyzer under idle, men det gir ikke så mye mer info. Tiworker og Explorer er det som oftest pekes på som synderne, slik som i Latencymon, og events som sammenfaller med disse forsinkelsene (hard page fault resolution times) ser ut til å være services som er scheduled. Er dette normalt og noe jeg må belage meg på bare å la være som det er, eller bør jeg finne ut av det? Noen erfaringer eller idéer? Edit: Tilkoblede USB-enheter er tastatur og mus, ingenting annet. Og kun Latencymon installert. Annet hardware er Asus WS X299 Pro, 850 Evo x2 og SM961 x1, Gigabyte 1050. Endret 13. mars 2018 av Potassium Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Snip Testet å skru av strømsparing? 1 Lenke til kommentar
Potassium Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 (endret) Snip Testet å skru av strømsparing?Takk for innspill! Forslaget ditt er godt. Er helt n00b på Win (bare set and forget Mac i 20 år), så det er mulig jeg overser noe helt basic. Har vært en steep learning curve så langt, men er heldigvis både tålmodig og glad i å lære ting. Men altså, ja, jeg tror jeg har alle slike ting avslått i UEFI BIOS, og har en editert utgave av High Performance i Windows med 100% på alt og never sleep på alt etc. Har satt alt til performance i Nvidia-kontrollpanelet under 3D og Global , og deretter satt programmene (kommer bare Cortana og Win Shell Experience opp siden jeg ikke har noen programmer installert) til å følge Global settings (dette hjalp for DPC men ikke hard page fault resolution times). Har også disablet alt av strømsparing for USB og NIC i Device Manager. Tror ikke det er på grunn av strømsparing jeg får dette, men det kan jo være at jeg har oversett noe. Andre innstillinger jeg har: Indeksering er på for systemdisk (har prøvd både på og av), de andre diskene er foreløpig tomme (og med indeksering avslått). WinSAT er disabled i Task Scheduler (samt tasks for Work Folders, Win Update og Win Defender). Nvidia-driveren er installert uten noen av ekstraprogrammene. Har forsøkt å disable også driveren til RME PCIe-lydkortet, uten at det endret noe. Har slått av flere småting i advanced system settings ang. hvordan Windows pynter på utseendet sitt. Har prøvd med og uten Intel Turbo Boost Max 3-driveren. Har satt AHCI i BIOS. Har disabled OneDrive, Win Store og Update. Har slått av hibernate. Har disabled alt av notifications både i Settings og i GPEdit. Har prøvd å legge inn noen reg keys for å slå av PowerMizer. Har ikke forsøkt å disable evt. endringer som Microsoft har gjort i forbindelse med Meltdown & Spectre. Tviler på at det kan skyldes dette, men data er jo rare greier. Noen som har erfaring med den regedit-tweaken som fins for dette? FeatureSettingsOverride/FeatureSettingsOverrideMask er den jeg har sett. Edit: Prøvde å disable Meltdown/Spectre-patchen, men det gav ingen forskjell for Hard page fault resolution times. Glemte forresten å skrive at jeg også har prøvd å sette Adjust for best performance til Background services i stedet for til Programs (i Performance Options under Advanced system settings), samt å disable min CPU overclock; men uten noen endringer i verdiene i Latencymon. Endret 13. mars 2018 av Potassium Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 SnipTestet å skru av strømsparing? Du må nesten bare deaktivere enheter/drivere til du finner ut hva som er årsaken. Etter jeg fulgte denne guiden så ser det slik ut med meg. Har en blåtann sak som fucker litt, men må ha den desverre. 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Jeg har min 7940X på 4.7GHz (alle 28 logical cores) med 1.18v, og er svært fornøyd med ytelsen, men jeg har hatt noen merkelige tall for såkalte max hard page fault resolution times (i Latencymon), og jeg lurte på om noen andre har noen erfRinger med dette. Jeg så en gammel video av AdoredTVs for litt siden der han kikket på problemet. I hans tilfelle var det så banalt som at det var selve Alt+Tab'ingen ut av main program/spill for å sjekke Latencymon, som lagde spikes'ene. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 30. mars 2018 Del Skrevet 30. mars 2018 Jeg kjører en gammel hulk av en PC, i5-2500k 4.5Ghz og GTX 980. Vurdere å kjøpe noe nytt når neste generasjon av skjermkort kommer, vet dere om jeg burde vente på 9gen av intel CPU også? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2018 Jeg kjører en gammel hulk av en PC, i5-2500k 4.5Ghz og GTX 980. Vurdere å kjøpe noe nytt når neste generasjon av skjermkort kommer, vet dere om jeg burde vente på 9gen av intel CPU også? Kjøp når du trenger det Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Nå som pr core overclock har blitt en greie: Kan man overkjøre windows i den forstand at man bestemmer hvilke kjerner windows skal prioritere å bruke? Problemstilling: Jeg har feks en kjerne på 5,2Ghz, men den blir skjeldent prioritert i spill/applikasjoner som er "dårlig trådet". Dvs. Den kjernen som er makset ut kan gjerne være en på "bare" 5ghz. CB15 singel core test så blir lasten byttet på mellom hver kjerne slik at den økte ipc man får på en kjerne er poengløs så lenge majoriteten av kjernene ikke er på 5,2Ghz. Ikke at jeg tror at forskjellen er merkbar, men vil bare ha det slik Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Jeg bruker Intels Turbo Boost Max 3.0 application, og den fungerer helt fint for meg. 2 kjerner på 4.7 og resten på 4.3 Ghz. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 10. april 2018 Del Skrevet 10. april 2018 Ah, process lasso ja, helt glemt av den eksisterer intel sin turbo boost app har ikke den funksjonen jeg ser etter Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. april 2018 Forfatter Del Skrevet 10. april 2018 Process Lasso? Bruker den på threadripoer maskinen Eneste mulighet for å kjøre færre kjerner uten restart. Helt flott program. Mener den er linket til i første post Threadripper tråden også. 1 Lenke til kommentar
FB.093090871808135 Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Process Lasso? Bruker den på threadripoer maskinen Eneste mulighet for å kjøre færre kjerner uten restart. Helt flott program. Mener den er linket til i første post Threadripper tråden også. Hvordan er ytelsen på din threadriper maskinen i forhold til de andre maskinene du har? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. april 2018 Forfatter Del Skrevet 16. april 2018 Process Lasso? Bruker den på threadripoer maskinen Eneste mulighet for å kjøre færre kjerner uten restart. Helt flott program. Mener den er linket til i første post Threadripper tråden også. Hvordan er ytelsen på din threadriper maskinen i forhold til de andre maskinene du har? Tja, hvor skal jeg starte Både 7900x og 7980xe er å foretrekke over TR når alt er overklokket. Ytelsen er derimot god nok for det fleste. TR lider litt av at det er en god del høyere latency på plattformen VS x299. Jeg har TR i hovedserveren min (som også kan games på) 1 Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 21. april 2018 Del Skrevet 21. april 2018 (endret) Er det noen som har testet denne benchmarken? Hva får dere i score? (Må ha Photoshop) https://www.pugetsystems.com/labs/articles/Puget-Systems-Adobe-Photoshop-CC-Benchmark-1132/ Dette på 4.7GHz på to kjerner, resten på 4.3GHz og GTX 1080, 32 GB RAM. Endret 21. april 2018 av andrvas Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Etter litt tweaks på secondary og tertiary timings er jeg endlig HCI stabil med over 110k read Litt urettfeigt at i9 klarer 120k lett som bare det Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Hvordan tester dere ram oc? Tenker da på hvilke program, hvor mange pass eller bare at det er stabilt ish til spill etc? Sitter midt i en hci memtest nå, men guuud så tidkrevende det er. Det har har blitt noen timer totalt! Hvilken mesh spenning bruker folket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå