Mumriken Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Beklager spam! Får ikke inn to bilder i samme inlegg av en eller annen grunn. Essensen i det jeg tror er "problemet" HT ON HT OFF EDIT: Fikk det til Endret 2. januar 2018 av Mumriken 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Interessant Mumriken, men hvordan kan man overføre de resultatene over til spill? Virker jo også tilfeldig hvilke tråder som har høyere latency i den testen. 5 av 16 tråder? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Det kan jeg ikke,men det er det jeg har funnet ut.fps er bedre samt at prestasjoner er bedre.. Ikke særlig vitenskapelig altså EDIT: Alle trådene har konstant høy latency, men dem får en grønn dott over 140 Endret 2. januar 2018 av Mumriken Lenke til kommentar
Potassium Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Noen som vet om Skylake X også er rammet av dette? https://www.theregister.co.uk/2018/01/02/intel_cpu_design_flaw/ Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Noen som vet om Skylake X også er rammet av dette? https://www.theregister.co.uk/2018/01/02/intel_cpu_design_flaw/ Alle Intel CPU'er de siste 10 åra i følge ITAvisen....om det stemmer da. 17 til 23% lavere ytelse når fixen kommer ut. Lukter søksmål mot Intel i stor skala her Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 (endret) Ouch!! Similar operating systems, such as Apple's 64-bit macOS, will also need to be updated – the flaw is in the Intel x86-64 hardware, and it appears a microcode update can't address it. It has to be fixed in software at the OS level, or go buy a new processor without the design blunder. Endret 3. januar 2018 av Betroz Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2018 Noe sier meg at dette er storm i et vannglass. Vi kommer sikkert ikkje til å merke noe til det Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 (endret) Noe sier meg at dette er storm i et vannglass. Vi kommer sikkert ikkje til å merke noe til det Disk/IO ytelse under Linux ser ut til å bli kastrert da : https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=linux-415-x86pti&num=2 Vi får vente med å dra noen endelige konklusjoner så klart, men at vi taper ytelse er vel ikke helt akseptabelt er det vel. Endret 3. januar 2018 av Betroz Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2018 Noe sier meg at dette er storm i et vannglass. Vi kommer sikkert ikkje til å merke noe til det Disk/IO ytelse under Linux ser ut til å bli kastrert da : https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=linux-415-x86pti&num=2 Vi får vente med å dra noen endelige konklusjoner så klart, men at vi taper ytelse er vel ikke helt akseptabelt er det vel. Nei, godt gamingytelsen ikkje er påvirket for de som bruker linux til gaming Lenke til kommentar
Potassium Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Veldig spent på å se hvordan dette påvirker de ulike programmene og arbeidsoppgavene, både real time- og offline-prosesser. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Nei, godt gamingytelsen ikkje er påvirket for de som bruker linux til gaming Phoronix er de første med benchmarks ute, så derfor. Windows gaming benchmarks kommer sikkert neste uke. Dessuten så er ikke fps hele greia her da. Det snakkes om at kanskje spill vil laste litt tregere. Men vi får se. Lenke til kommentar
magnusavr Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Får vi med x299 cpuer nye med intel nå? https://www.tek.no/artikler/intel-prosessorer-kan-bli-inntil-30-prosent-tregere/415385 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2018 Får vi med x299 cpuer nye med intel nå? https://www.tek.no/artikler/intel-prosessorer-kan-bli-inntil-30-prosent-tregere/415385 Garantert! ...not 1 Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 litt OT, men det er X299 maskin i hvert fall fått nye deksler til mitt Shift X.. borre litt nå så Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Kjører svart veske? lol, er nok ingen svart veske der. .. så vidt jeg kan se er det svart deksel på bunnen av flasken Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Kjører svart veske? lol, er nok ingen svart veske der. .. så vidt jeg kan se er det svart deksel på bunnen av flasken Javisst, er det det - så litt feil der ja. Men hvorfor "lawl" egentlig, svart kjøleveske kan være jævlig kult det faktisk Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Kjører svart veske? lol, er nok ingen svart veske der. .. så vidt jeg kan se er det svart deksel på bunnen av flasken Javisst, er det det - så litt feil der ja. Men hvorfor "lawl" egentlig, svart kjøleveske kan være jævlig kult det faktisk jada... svart kjølevæske hadde vært kult, sikkert mange som har gjort det. !! Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 (endret) Mange som har laget blandinger med svart i, denne over er UV reaktiv, for de som liker lys i PCen, så kan denne se veldig bra ut Jeg vedgår at jeg så feil, jeg så bare kjapt på flaska til Haakon over her og det så ut som om han hadde svart veske der ved første øyekast, og siden jeg veit at han liker litt crazy blandinger, så var syns jeg spørsmålet mitt til ham er mer enn plausibelt. Så jeg ser ikke helt "lawl" i det her. Men samma får det være Endret 4. januar 2018 av bshagen Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 4. januar 2018 Del Skrevet 4. januar 2018 Mange som har laget blandinger med svart i, denne over er UV reaktiv, for de som liker lys i PCen, så kan denne se veldig bra ut Jeg vedgår at jeg så feil, jeg så bare kjapt på flaska til Haakon over her og det så ut som om han hadde svart veske der ved første øyekast, og siden jeg veit at han liker litt crazy blandinger, så var syns jeg spørsmålet mitt til ham er mer enn plausibelt. Så jeg ser ikke helt "lawl" i det her. Men samma får det være Ikke ta det så tungt da, jeg syns det var bare moro...kanskje jeg skulle ha skrevet noe annet enn "lol" .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå