bshagen Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Ingen som har testet delidding med kjøleløsning direkte på die enda da, slik vi gjør på GPU? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Testet for morroskyld min 7800X på 5.1 ghz. Så ut til å være greit nok det. Kjørte et antall runder i Cinebench, skal game litt nå og evt. se temperaturen og stabiliteten. Spenningen er på ca 1.395-1.400V. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2017 Ingen som har testet delidding med kjøleløsning direkte på die enda da, slik vi gjør på GPU? Kjørte jo slik på 4770k og 4790k. Ek kom med skruer som gjorde dette mulig. Om det kommer til x299 vites ikkje, men brurde ikkje være noe vanskligere. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Noen andre som har 7920x her? Jeg driver med 1.23v @ 4.8 GHz og er gaming stabil...usikker på om det er kurant? Finner ingenting å sammenlikne med. Kjøpte de 3600 c15 brikkene du tipset om Nizzen, virker supre! Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Er helt innafor. Dog. så vil jeg ikke si at gaming stabilt er stabilt, men det er nå meg. Når du har en 12 kjerner (?) så blir det ikke akkurat brukt så mye under spill. Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Jeg kommer til å kjøre ytterligere tester for å stadfeste stabilt, men enn så lenge kan jeg game for fullt i mange timer uten noe ustabilitet. Ikke ser jeg temps over 70c heller, så det er veldig fint som utgangspunkt. Det er nettopp derfor jeg hører om noen andre har noen erfaringer, for å sette rammer til forventing samt vite ca hva som er normalt... Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 Noen andre som har 7920x her? Jeg driver med 1.23v @ 4.8 GHz og er gaming stabil...usikker på om det er kurant? Finner ingenting å sammenlikne med. Kjøpte de 3600 c15 brikkene du tipset om Nizzen, virker supre! Venter fortsatt på noen småting, blir en uber vannkjølt 7920x build, venter på hjul ifra usa, som trengs da pc'n blir rimelig tung. Håper å starte å bygge til uken. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 (endret) Det er nettopp derfor jeg hører om noen andre har noen erfaringer, for å sette rammer til forventing samt vite ca hva som er normalt... Har du testet å spille BF1 med din 7920X? Ha Taskmanager oppe samtidig på en sekundær skjerm og se hvor mange kjerner som blir brukt. På min 6900K så blir 6-7 kjerner brukt, så du med dine 12 burde ha nok til overs en stund Endret 22. oktober 2017 av Betroz Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Noen andre som har 7920x her? Jeg driver med 1.23v @ 4.8 GHz og er gaming stabil...usikker på om det er kurant? Finner ingenting å sammenlikne med. Kjøpte de 3600 c15 brikkene du tipset om Nizzen, virker supre! Venter fortsatt på noen småting, blir en uber vannkjølt 7920x build, venter på hjul ifra usa, som trengs da pc'n blir rimelig tung. Håper å starte å bygge til uken. Spennende - hold meg oppdatert mtp temperatur og resultater Det er nettopp derfor jeg hører om noen andre har noen erfaringer, for å sette rammer til forventing samt vite ca hva som er normalt... Har du testet å spille BF1 med din 7920X? Ha Taskmanager oppe samtidig på en sekundær skjerm og se hvor mange kjerner som blir brukt. På min 6900K så blir 6-7 kjerner brukt, så du med dine 12 burde ha nok til overs en stund Det har jeg ennå ikke gjort, får ta en test når jeg kommer hjem i dag. Takk for tips! Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Ingen som har testet delidding med kjøleløsning direkte på die enda da, slik vi gjør på GPU? Kjørte jo slik på 4770k og 4790k. Ek kom med skruer som gjorde dette mulig. Om det kommer til x299 vites ikkje, men brurde ikkje være noe vanskligere. problemet er at PCB bøyer seg med LGA2066. Dvs at flere pinner ikke får kontakt pga skjevt trykk. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2017 Når man er lei av 18 core, så ser man etter noe nytt; https://www.nordichardware.se/nyheter/asus-lanserar-servermoderkortet-ws-c621-sage.html 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2017 Bedre ytelse er bedre: Clean windows iso: Windows 10 - Bloatware Free EditionRemoved:- All Metro Apps except Store, Calculator, Sticky Notes and Xbox (the latter was not removed to retain the proper functionality of the Windows 10 Game Mode)- 3rd Party App Links- Connect App- Maps- Telemetry- Skype Video App- Contact Support- Cortana- Windows Embedded Features (removes packages related to Custom Shell, Device Lockdown, Keyboard/Registry Filter)- Geo Location- Home Group [Never works and is a headache to share files, just use the regular Windows Sharing with Accounts Permission for each folder]- Mixed Reality- Quick Assist App- Take a Test- Windows Defender [Heaviest Antivirus in the world, see: http://forum.notebookreview.com/threads/windows-10-bloatware-free-edition.804247/ Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Bedre ytelse er bedre: Clean windows iso: Windows 10 - Bloatware Free Edition Bare det at med neste store oppdatering fra Microsoft til våren, så nullstilles disse endringene regner jeg med, så da må du reinstallere med en ny verson av denne "Bloatware Free Edition" da... Har du testet denne ISO'n Nizzen? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2017 Bedre ytelse er bedre: Clean windows iso: Windows 10 - Bloatware Free Edition Bare det at med neste store oppdatering fra Microsoft til våren, så nullstilles disse endringene regner jeg med, så da må du reinstallere med en ny verson av denne "Bloatware Free Edition" da... Har du testet denne ISO'n Nizzen? Bare på 1 pc. Iallefall en annen her på forumet installerte denne, og plutselig gikk "lagg" i BF1 bort med 4core cpu Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Bedre ytelse er bedre: Clean windows iso: Windows 10 - Bloatware Free Edition Bare det at med neste store oppdatering fra Microsoft til våren, så nullstilles disse endringene regner jeg med, så da må du reinstallere med en ny verson av denne "Bloatware Free Edition" da... Har du testet denne ISO'n Nizzen? Bare på 1 pc. Iallefall en annen her på forumet installerte denne, og plutselig gikk "lagg" i BF1 bort med 4core cpu Sorry for OT, men hvilken antivirus bruker du da? Googlet litt selv og Bitdefender virker bra. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 (endret) Bedre ytelse er bedre: Clean windows iso: Windows 10 - Bloatware Free EditionRemoved: - All Metro Apps except Store, Calculator, Sticky Notes and Xbox (the latter was not removed to retain the proper functionality of the Windows 10 Game Mode) - 3rd Party App Links - Connect App - Maps - Telemetry - Skype Video App - Contact Support - Cortana - Windows Embedded Features (removes packages related to Custom Shell, Device Lockdown, Keyboard/Registry Filter) - Geo Location - Home Group [Never works and is a headache to share files, just use the regular Windows Sharing with Accounts Permission for each folder] - Mixed Reality - Quick Assist App - Take a Test - Windows Defender [Heaviest Antivirus in the world, see: http://forum.notebookreview.com/threads/windows-10-bloatware-free-edition.804247/ Nevnte i Windows-tråden at jeg lenge har gjort manuell optimalisering av Windows hvor man avinstallerer "apps", stanser innsending av brukerdata, slår av flere prosesser og Cortana, fjerner Windows Features, fikser brukerinnstillinger, setter utseende for best ytelse, stiller på innstillinger for raskere oppstart, sletter gjenopprettingspunkt for å frigjøre lagringsplass, optimaliserer ssd, tar bort OneDrive m.m. siden Windows blir mer og mer bloatware i seg selv. Har jo sett at første kjøring av 3DMark er høyere enn poengsummen man får seks måneder senere på samme innstillinger (dog nye drivere). Endret 28. oktober 2017 av C64C Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Bedre ytelse er bedre: Clean windows iso: Windows 10 - Bloatware Free EditionRemoved: - All Metro Apps except Store, Calculator, Sticky Notes and Xbox (the latter was not removed to retain the proper functionality of the Windows 10 Game Mode) - 3rd Party App Links - Connect App - Maps - Telemetry - Skype Video App - Contact Support - Cortana - Windows Embedded Features (removes packages related to Custom Shell, Device Lockdown, Keyboard/Registry Filter) - Geo Location - Home Group [Never works and is a headache to share files, just use the regular Windows Sharing with Accounts Permission for each folder] - Mixed Reality - Quick Assist App - Take a Test - Windows Defender [Heaviest Antivirus in the world, see: http://forum.notebookreview.com/threads/windows-10-bloatware-free-edition.804247/ Nevnte i Windows-tråden at jeg lenge har gjort manuell optimalisering av Windows hvor man avinstallerer "apps", stanser innsending av brukerdata, slår av flere prosesser og Cortana, fjerner Windows Features, fikser brukerinnstillinger, setter utseende for best ytelse, stiller på innstillinger for raskere oppstart, sletter gjenopprettingspunkt for å frigjøre lagringsplass, optimaliserer ssd, tar bort OneDrive m.m. siden Windows blir mer og mer bloatware i seg selv. Har jo sett at første kjøring av 3DMark er høyere enn poengsummen man får seks måneder senere på samme innstillinger (dog nye drivere). Dette er knallbra. Her skal det formateres. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Flyttet MO-RA3 fra under pulten, til bak skjermen oppå. Var en massiv endring i temperatur føler jeg. Ble ofte en varm "luftlomme" under pulten. Testet 4800 på 1.200/1.216V for 4800 mhz. Tempen var absolutt ikke ille til å være RB 2.56V og null AVX offset. Testet kun en time da.. Nå gjenstår det å finne ut av hva som feiler skjermkortet. Kan folde i døgn på 1950/+500 på mem ved 0.900V. Tempen er ca 30-33'C. Men en halvtime i CS:GO så krasjer det og går til helvete. Fungerer på stock. Har kjørt den overklokken siden launch, og før med mye høyere temperatur (før jeg fikk MO-RAen) på ca 45-50'C.. Så aner ikke hva som kan være feil.. Andre spill som PUBG fungerer fint. Prøvd DDU og ny driver, samme driten. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. november 2017 Forfatter Del Skrevet 4. november 2017 Flyttet MO-RA3 fra under pulten, til bak skjermen oppå. Var en massiv endring i temperatur føler jeg. Ble ofte en varm "luftlomme" under pulten. Testet 4800 på 1.200/1.216V for 4800 mhz. Tempen var absolutt ikke ille til å være RB 2.56V og null AVX offset. Testet kun en time da.. Nå gjenstår det å finne ut av hva som feiler skjermkortet. Kan folde i døgn på 1950/+500 på mem ved 0.900V. Tempen er ca 30-33'C. Men en halvtime i CS:GO så krasjer det og går til helvete. Fungerer på stock. Har kjørt den overklokken siden launch, og før med mye høyere temperatur (før jeg fikk MO-RAen) på ca 45-50'C.. Så aner ikke hva som kan være feil.. Andre spill som PUBG fungerer fint. Prøvd DDU og ny driver, samme driten. Husk at spill ofte bruker andre "deler" av gpuen, og HELE systemet. Derfor er f.eks spille BF 1 mye bedre stabilitetstest enn f@h. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Bruker ikke F@H som stabilitetstest, men når systemet har vært stabilt i månedsvis, og så plutselig krasjer.. Har ikke foldet så utrolig mye på kortet, så burde ikke være "slitt" eller degradert. Spesielt ikke med den undervoltingen på den temperaturen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå