Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For dere som vurderer å delidde.

IKKE BRUK LOCTITE!! Jeg måtte ty til Aceton og jobbe MASSE med å få fjernet det.

Jeg fjernet limet på PCB og fikk lavere temps. Temperaturen skiller 3'C mellom kjernene, og de er generellt litt kaldere også.

Turte ikke det, meeen fikk litt lyst å poppe den igjen

Lenke til kommentar

Dere, trenger noe hjelp her.

Skaffet meg noen ripjaws (4*8) 3600 cl16, men sliter med stabilitet når jeg bruker XMP(eller mer) med høy OC :hmm:

Roer jeg ned cpu oc litt så går det helt fint, men har ikke så god greie på hvilke spenninger jeg skal druse opp og hvor mye.

vccio, sa og dram?

Lenke til kommentar

Hvordan er temperaturen på 5000mzhz? Hvordan har du stresstestet og spenningen?

Jeg får ikke 5000mhz helt stabilt.. Må nok over 1.350V.. og når jeg kan kjøre 4700 på 1.185-1.192V. 4900 blir relativt varm under stresstesting. Går fort opp til 74'C under folding etter å ha foldet en god stund.

EDIT: Jeg syntes alt over 65'C er varmt. Så jeg er en temperatur hore. :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Hvordan er temperaturen på 5000mzhz? Hvordan har du stresstestet og spenningen?

Jeg får ikke 5000mhz helt stabilt.. Må nok over 1.350V.. og når jeg kan kjøre 4700 på 1.185-1.192V. 4900 blir relativt varm under stresstesting. Går fort opp til 74'C under folding etter å ha foldet en god stund.

EDIT: Jeg syntes alt over 65'C er varmt. Så jeg er en temperatur hore. :p

peak på litt over 80 i rog, men stort sett rundt 70-75.

65 grader er da ikke varmt? :p

Lenke til kommentar

Vccio til ram oc. Dram setter du til 1.45v og går nedover etterhvert. Jeg har suto på vccio på 4000mhz cl17. Raskere enn det, så må vccio opp litt.

Hvilken range snakker vi på vccio? Er på 1,125 nå, men om det er mye for lite vet jeg ikke :)

Opp til 1.15v på både SA og io. Over dette sksl ikkje være nødvendig for under 4000mhz. Da mulig mere vcore.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...