Fast_Eddie Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Er vel ikke noe gæli med det, annet enn at det ikke vil gi meg full mengde ram over 3800mhz. Men det var i utgangspunktet bare et placeholder kort til r6e/apex kommer. Blir nesten som ett lite frimerke med vanlig atx i enthoo elite kabinettet Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Er vel ikke noe gæli med det, annet enn at det ikke vil gi meg full mengde ram over 3800mhz. Men det var i utgangspunktet bare et placeholder kort til r6e/apex kommer. Blir nesten som ett lite frimerke med vanlig atx i enthoo elite kabinettet Ah, I see. Skal det selges på bruktmarkedet? Endret 28. august 2017 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Fast_Eddie Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Er vel ikke noe gæli med det, annet enn at det ikke vil gi meg full mengde ram over 3800mhz. Men det var i utgangspunktet bare et placeholder kort til r6e/apex kommer. Blir nesten som ett lite frimerke med vanlig atx i enthoo elite kabinettet Ah, I see. Skal det selges på bruktmarkedet? skal ikke se bort ifra det Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Ingen 7920X reviews allikevel i dag da Kanskje testene ikke kommer før når resten av modellene kommer rundt den 25. September. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Det blir brukt TIM helt opp til 7980XE? Tror sweetspot blir delidda 7900X. ? Endret 28. august 2017 av Simkin Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Er vel ikke noe gæli med det, annet enn at det ikke vil gi meg full mengde ram over 3800mhz. Men det var i utgangspunktet bare et placeholder kort til r6e/apex kommer. Blir nesten som ett lite frimerke med vanlig atx i enthoo elite kabinettet Ehm.. Er på jakt etter et rimelig kabinett som støtter XL-ATX.. Enthoo Elite bommet bittelitt på det ene kriteriet. Hva i granskauen er det som gjør det så sinnssykt dyrt? Lenke til kommentar
Fast_Eddie Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Den kassa det kommer i har blitt sagt utgjør $200. Hvorvidt det stemmer er jeg usikker på. Personlig så synes jeg ikke det var helt verd 8000,-. Er veldig stort og tungt, og deretter vanskelig å flytte på. Også synes jeg ikke byggekvaliteten gjenspeiler prisen. Hengslene i glassdøra blir slærkete etter litt tid og må etterstrammes, og det svarte belegget rundt kanten har begynt og flasse et par steder Lenke til kommentar
mer-hw Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Er vel ikke noe gæli med det, annet enn at det ikke vil gi meg full mengde ram over 3800mhz. Men det var i utgangspunktet bare et placeholder kort til r6e/apex kommer. Blir nesten som ett lite frimerke med vanlig atx i enthoo elite kabinettet Ehm.. Er på jakt etter et rimelig kabinett som støtter XL-ATX.. Enthoo Elite bommet bittelitt på det ene kriteriet. Hva i granskauen er det som gjør det så sinnssykt dyrt? I følge prisjakt så selges det 28 forskjellige XL-ATX støttede kabinetter så litt er det å velge i, også i den rimelige enden. https://www.prisjakt.no/category.php?l=s322889808&o=produkt_pris_inkmoms Selv så har jeg ett 800D og er fornøyd med det. Endret 28. august 2017 av mer-hw Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Takk for tips, men jeg stoler ikke på sorteringsfunksjonen på prisjakt. Ofte jeg sender dem korrigeringer på egenskaper ved produkter som de har feil. Derfor jeg vurderte Enthoo Elite ett millisekund før jeg så prisen. Fordi en på forumet her har egne erfaringer med det, og sa at vanlig ATX blir som frimerke i kabinettet. 800D er forøvrig ikke kompatibelt med mitt XL-ATX hovedkort ihvertfall. Det fikk jeg dessverre erfare personlig. Så 800D føyk på dør, og inn med 900D. Som forøvrig er et kjempe kabinett i all forstand. Det jeg vurderer etterhvert er å oppgradere mitt X79 system som står i 900D'en til X299. Og derfor flytte X79 systemet over i et rimelig kabinett. Mens X299 overtar 900D'en. Skjønner fremdeles ikke hva det er som gjør Enthoo Elite så vannvittig dyr da, men... Innebygd BJ maskin kanskje? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 aldri hørt om Enthoo Elite, har tittet på bilder hos google. Min mening er at 900D fortsatt er svært god. Ja du burde bare flytte X299 over dit. Lenke til kommentar
Fast_Eddie Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 God plass til vannkjøling ihvertfall, har 2*480 + 1*420 oppsett i det Lenke til kommentar
mer-hw Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 (endret) Takk for tips, men jeg stoler ikke på sorteringsfunksjonen på prisjakt. Ofte jeg sender dem korrigeringer på egenskaper ved produkter som de har feil. Derfor jeg vurderte Enthoo Elite ett millisekund før jeg så prisen. Fordi en på forumet her har egne erfaringer med det, og sa at vanlig ATX blir som frimerke i kabinettet. 800D er forøvrig ikke kompatibelt med mitt XL-ATX hovedkort ihvertfall. Det fikk jeg dessverre erfare personlig. Så 800D føyk på dør, og inn med 900D. Som forøvrig er et kjempe kabinett i all forstand. Det jeg vurderer etterhvert er å oppgradere mitt X79 system som står i 900D'en til X299. Og derfor flytte X79 systemet over i et rimelig kabinett. Mens X299 overtar 900D'en. Skjønner fremdeles ikke hva det er som gjør Enthoo Elite så vannvittig dyr da, men... Innebygd BJ maskin kanskje? Corsair lager gode kabinetter, uten tvil. Fra søket så har ihvertfall disse støtte for XL-ATX i følge egne produktsider Define XL R2 Black Pearl - http://www.fractal-design.com/home/product/cases/define-series/define-xl-r2-black-pearl Obsidian Series® 750D - http://www.corsair.com/en-us/obsidian-series-750d-full-tower-atx-case Phantom 630 Windowed Edition - White - https://www.nzxt.com/products/phantom-630-white Graphite Series™ 760T - http://www.corsair.com/en-us/graphite-series-760t-arctic-white-full-tower-windowed-case Cooler MasterHAF X - http://www.coolermaster.com/case/full-tower/haf-x/ Be Quiet! Dark Base Pro 900 - http://www.bequiet.com/en/case/699 osv Endret 29. august 2017 av mer-hw Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 (endret) LD PC-V8? Så er man liksom ferdig med en gang mener jeg Endret 29. august 2017 av bshagen Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 LD PC-V8? Så er man liksom ferdig med en gang mener jeg Ja, om man er på jakt etter det styggeste kabinettet man kan finne, så tør jeg si meg enig der. Neida, om det tilbyr gode løsninger man ikke finner ellers, så bryr jeg meg ikke så mye om utseendet. Reversen kunne sikkert vært en kandidat om jeg var på jakt etter noe skikkelig bra noe. Men nå har jeg jo allerede det (900D). Er bare interessert i å vite om et greit og billig kabinett til X79 hovedkortet når og om jeg oppgraderer til X299. Jeg er fremdeles ikke overbevist. Manglende PCIe baner og elendig TIM er litt tungt å svelge. Så en 12 eller 16 kjerners ThreadRipper er ikke helt ute enda. Men Jeezuz for noen kjipe hovedkort til TR, der trenger det å komme noe bedre før jeg går den veien.. Uansett, takk til alle med tips om kabinett. Men det var ikke meningen å avspore tråden med så mye OT. Var bare når Fast_Eddie nevnte at det var et stort kabinett jeg tenkte det kanskje var en fremtidig kandidat. Men komplett skal altså ha 8500Kr for det. Uten at jeg helt kan se hva det er som gjør det til et 8500 kroners kabinett. Så da måtte jeg jo nesten spørre han som har det. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Dark Base Pro 900 verkar vara suveränt. Massa options. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 Nizzen, skal du delidde? Virker veldig fristende, men gjør det ikke før jeg får tak i delid mate x. Hadde jeg bodd i Texas (tror det er der SL er lokalisert) så hadde jeg bare sendt den inn til Silicon Lottery. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 alle skal vel delidde når delid mate x kommer 1 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 alle skal vel delidde når delid mate x kommer Midten av september fortsatt tro? begynner å bli utålmodig Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 30. august 2017 Del Skrevet 30. august 2017 (endret) alle skal vel delidde når delid mate x kommer Midten av september fortsatt tro? begynner å bli utålmodig jeg maser som F... på leverandør... skal bygge en maskin med fasekjøling og 7900X selv. gidder ikke "unlidded" for å si det sånn. EDIT: pluss.. 16 eller 18 core skal på nitro når OC Formula fra ASRock kommer Endret 30. august 2017 av **dp** 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå