Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp mitt poeng. Å erklære at ett eller annet merke er kjipt fordi man en gang har hatt en dårlig opplevelse med det avslører i beste fall at man overhodet ikke forstår hva statistisk signifikans innebærer.

Nå har jeg 30 st.p. i statistikk, så jeg er veldig klar over det du skisserer - men at MSI har/hadde et frynsete rykte før er ikke noe man kan betvile i rimelig grad.

Det er et par år siden jeg drev aktivt med overklokking, men MSI var lite brukt blant rekordjagerne fordi de for det første var inferior målt mot konkurrentene ift hva man pusher chippene til å klare, og for det andre fordi de oftere enn mye annet tok med seg CPU idet kortene selv døde.

Når den som pusher 2V gjennom chippene sine velger ASUS/ASRock/whatever over MSI og også Gigabyte er det et klart tegn for meg på hierarkiet blant produsentene hva kvalitet angår. Gigabyte er dog ikke like søppel som de var før.

DFI hadde sine problemer, men der fikk du til gjengjeld særdeles gode overklokkingskort når de først fungerte. Hadde glatt kjøpt dem i 2017 om de produserte highend-gear igjen. DFI NF4 Venus owner speaking.

Lenke til kommentar

MSI har vel det desidert dårligste ryktet av de større merkene - hvertfall hva "ekstrembruk" angår. Har ikke kjøpt MSI siden X58-kortet mitt gikk opp i flammer etter litt puslete hexacore-folding... Med andre ord er det god grunn til å være skeptisk8

Uenig. Selv har jeg ikke kjøpt hovedkort fra Gigabyte siden tre kort på rad døde helt uten videre. Kort fra MSI, Abit, SOYO, Tyan, Biostar, ECS, DFI og flere har også krepert uten grunn, mens jeg aldri har hatt problemer av noe slag med kort fra ASUS. ASRock har jeg aldri eid, så det får bli et slikt neste gang.

ASRock er nok det beste eksempelet på et merke som har kvittet seg med "søppelstempelet".

Lenke til kommentar

Mitt fars X99 Sli plus har fungert utmerket siden launch. Han har kjørt en lett klokket 5820K.

Men MSI i seg selv er gode kort, men de anbefalte bare ikle X299 lineupen dersom du skal overklokke og vil ha muligheten til større CPU på sikt.. De følte at MSI rushet sine X299 kort såvidt jeg har forstått det.

Personlig så likte jeg bedre MSI kortet.

Men, Mark1 er på vei fra komplett. Så får det nok på mandag. Bør jo være et ganske bra kort. Jeg kjører jo en ganske fin PSU også - AX1500I, så den, pluss litt airflow burde holde VRM temperaturen til et minium.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Litt skuffet over at det ikke ser ut som Z390 chipsettet er klar til CFL lansering. Jeg tenker å gå for CFL men blir litt skuffende å måtte kjøpe Z370 som virker som et tweaket Z270 når det bare er noen måneder til Z390 er ute. Tror det vil dempe litt på suksessen for CFL.

Burde vi forresten ikke ha en CFL/Mainstream Intel CPU tråd her? 6 core på mainstream er jo en ganske big deal. 

Lenke til kommentar

Et stor takk til Ol3M! 

Han hadde en 2011 skruer til min EK blokk. leverte de for et par timer siden idag. RIggen er nå oppe og jeg holder på å installere windows. Oppdatert med nyeste rom også.

Stripset fast en 120mm PWM vifte slik at det blåser direkte på VRM. Så all form for overoppheting selv på dette "billig" kortet burde være i boks. 

Idler iallefall på 30'C. Så kan ikke være altfor gærent. Blir spennende å se temps. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...