funkweb Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Til nå er jeg ikke så imponert over X prosessorene. Det er sikkert fordi du ikkje har det selv Jeg har jo både Ryzen og 7800x/7900x og er mere imponert over x299 enn x370 fir å si det slik. Stock hastighet finnes ikkje i min verden Ikke derfor jeg har det, fordi andre har det og legger ut resultater. Jeg skjønner jo hvorfor du er mer imponert. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Til nå er jeg ikke så imponert over X prosessorene. Det er sikkert fordi du ikkje har det selv Nizzen hva annet enn høyere OC er du imponert over av Skylake-X da? 10 kjerner på 4.6-4.8 Ghz er jo det eneste...og det krever den kjølingen som du har. 5960X imponerte mye mer da den kom, og den holder koken bra enda Lyst å kjøpe meg noe nytt selv jeg, men prøver å ta et mer balansert valg denne gang Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2017 Til nå er jeg ikke så imponert over X prosessorene. Det er sikkert fordi du ikkje har det selv Nizzen hva annet enn høyere OC er du imponert over av Skylake-X da? 10 kjerner på 4.6-4.8 Ghz er jo det eneste...og det krever den kjølingen som du har. 5960X imponerte mye mer da den kom, og den holder koken bra enda Lyst å kjøpe meg noe nytt selv jeg, men prøver å ta et mer balansert valg denne gang Jeg er ikkje veldig imponert av x299 heller nei, men den gir iallefall bedre ytelse enn noe annet. Ryzen gir samme ytelse som vi hadde for 4 år siden. Det er forskjellen. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Enig der Nizzen, og derfor jeg glatt hoppet over Ryzen (og Threadripper). Jeg er mer nyskjerrig på Coffee Lake 8700K faktisk. Håper den klokker til 4.8 Ghz relativt lett (altså ikke krever cøstom vann). Da kjøper jeg kanskje den. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 De siste postene, om man kjøper dem slik de står skrevet, sier egentlig det meste om CPU-utviklingen frem til i vår. Ryzen, som får Intel til å pisse i buksa, matcher deres egen, 4 år gamle arkitektur (Ivy-E?).Xeon E5-2679 V4 bør forøvrig nevnes i denne tråden. 20 kjerner m/HT på 3,2GHz all core turbo (2,5GHz "stock") har TDP på 200W. Sånn ift hva man kanskje forventer fra den kommende 18-kjerneren. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg er ikkje veldig imponert av x299 heller nei, men den gir iallefall bedre ytelse enn noe annet. Ryzen gir samme ytelse som vi hadde for 4 år siden. Det er forskjellen. Det var litt av en påstand. 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg er ikkje veldig imponert av x299 heller nei, men den gir iallefall bedre ytelse enn noe annet. Ryzen gir samme ytelse som vi hadde for 4 år siden. Det er forskjellen. Det var litt av en påstand. Det er ikkje en påstand, men fakta Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 (endret) Jeg er ikkje veldig imponert av x299 heller nei, men den gir iallefall bedre ytelse enn noe annet. Ryzen gir samme ytelse som vi hadde for 4 år siden. Det er forskjellen. Det var litt av en påstand. Det er ikkje en påstand, men fakta Det var litt av en fakta, kanskje alle andre kan få lese hva du mener med det egentlig. Endret 24. juli 2017 av funkweb 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2017 (endret) Jeg er ikkje veldig imponert av x299 heller nei, men den gir iallefall bedre ytelse enn noe annet. Ryzen gir samme ytelse som vi hadde for 4 år siden. Det er forskjellen. Det var litt av en påstand. Det er ikkje en påstand, men fakta Det var litt av en fakta, kanskje alle andre kan få lese hva du mener med det egentlig. Min gode gamle overklokka 3930k f.eks 5.2 ghz ca 17500 poeng i 3dmark 11 physics test. Denne går bare på cpu og minne, og skalerer veldig bra med flere kjerner. Gjett hva Ryzen 1800x @ 4,1 ghz får Nok off topic, tilbake til X299 Endret 24. juli 2017 av Nizzen 1 Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg er ikkje veldig imponert av x299 heller nei, men den gir iallefall bedre ytelse enn noe annet. Ryzen gir samme ytelse som vi hadde for 4 år siden. Det er forskjellen. Det var litt av en påstand. Det er ikkje en påstand, men fakta Det var litt av en fakta, kanskje alle andre kan få lese hva du mener med det egentlig. Min gode gamle overklokka 3930k f.eks 5.2 ghz ca 17500 poeng i 3dmark 11 physics test. Denne går bare på cpu og minne, og skalerer veldig bra med flere kjerner. Gjett hva Ryzen 1800x @ 4,1 ghz får Nok off topic, tilbake til X299 Hvem i alle verden kjøper 3930K i 2017? Den danker også andre Intel CPU så argumentet ditt faller litt bort. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2017 (endret) Jeg er ikkje veldig imponert av x299 heller nei, men den gir iallefall bedre ytelse enn noe annet. Ryzen gir samme ytelse som vi hadde for 4 år siden. Det er forskjellen.Det var litt av en påstand.Det er ikkje en påstand, men fakta Det var litt av en fakta, kanskje alle andre kan få lese hva du mener med det egentlig.Min gode gamle overklokka 3930k f.eks 5.2 ghz ca 17500 poeng i 3dmark 11 physics test. Denne går bare på cpu og minne, og skalerer veldig bra med flere kjerner. Gjett hva Ryzen 1800x @ 4,1 ghz får Nok off topic, tilbake til X299 Hvem i alle verden kjøper 3930K i 2017?Den danker også andre Intel CPU så argumentet ditt faller litt bort. Hva snakker du om? Hvem sa at du fikk lov til mere off topic? Endret 24. juli 2017 av Nizzen Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 24. juli 2017 Del Skrevet 24. juli 2017 Jeg er ikkje veldig imponert av x299 heller nei, men den gir iallefall bedre ytelse enn noe annet. Ryzen gir samme ytelse som vi hadde for 4 år siden. Det er forskjellen.Det var litt av en påstand.Det er ikkje en påstand, men fakta Det var litt av en fakta, kanskje alle andre kan få lese hva du mener med det egentlig.Min gode gamle overklokka 3930k f.eks 5.2 ghz ca 17500 poeng i 3dmark 11 physics test. Denne går bare på cpu og minne, og skalerer veldig bra med flere kjerner. Gjett hva Ryzen 1800x @ 4,1 ghz får Nok off topic, tilbake til X299 Hvem i alle verden kjøper 3930K i 2017?Den danker også andre Intel CPU så argumentet ditt faller litt bort. Hva snakker du om? Hvem sa at du fikk lov til mere off topic? Hva snakker du om? Du som startet dette, jeg starta med å si at "Til nå er jeg ikke så imponert over X prosessorene." 4 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 12 Core Core i9-7920X CPU-Z Screenshot Surfaces and Shows Specs Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Sitter og lurer på om jeg skal dra i avtrekkern på 7920x når den kommer, men lave 2.9ghz skremmer litt. Spør om jeg ikke beholder 6900k en generasjon denne gangen... Hva tenker dere? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Hva tenker dere? Kanskje du må legge til en extra radiator i loopen din for å takle varmen til 7920X. Må ha noe sånt som Nizzen har skal du klare 4500+ Mhz. HOT ytelse og HOT ellers Endret 26. juli 2017 av Betroz Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2017 5960x er 3 ghz base... Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Hva tenker dere? Kan være lurt å vente, det kommer threadripper også. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 Jeg er ikkje veldig imponert av x299 heller nei, men den gir iallefall bedre ytelse enn noe annet. Ryzen gir samme ytelse som vi hadde for 4 år siden. Det er forskjellen. Det var litt av en påstand. Det er ikkje en påstand, men fakta Det var litt av en fakta, kanskje alle andre kan få lese hva du mener med det egentlig. Min gode gamle overklokka 3930k f.eks 5.2 ghz ca 17500 poeng i 3dmark 11 physics test. Denne går bare på cpu og minne, og skalerer veldig bra med flere kjerner. Gjett hva Ryzen 1800x @ 4,1 ghz får Nok off topic, tilbake til X299 Hva med Cinebench da? At du (i likheten med flertallet? av entusiaster) "måler" ytelse utifra klokkbarhet/"spillytelse" over noe annet sier jo litt om hvorfor AMD kommer til å slite med å ta tilbake markedsandeler/"ytelses-tronen". En annen ting som er litt relevant for tråden er jo at X-serien (hk/socket) til Intel helt fra relativt langt tilbake er i en annen klasse enn hva som har vært tilbudt for AMD. Mye av generelt bedre systemytelse ligger jo her, ikke bare snakk om CPU. Og for de som vil ha best ytelse uansett pris så kjøper de det som yter best. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2017 De som bare spiller Cinebench og btuker F@H nacl, så er jo threadripper konge ✌ Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. juli 2017 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) De som bare spiller Cinebench og btuker F@H nacl, så er jo threadripper konge ✌ ...og de som spiller 4K oppløsning, og også 3440x1440 vil jeg si. Ikke alle som kjører SLI heller Nizzen Endret 26. juli 2017 av Betroz 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå