Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Originally Posted by Nickshih View Post

Hi Guys .

Here is the PWM info of Asrock X299 mobo.

Asrock X299 OC formula

Asrock X299 Professional Gaming I9

Asrock X299 Taichi

These 3 model use same 12 (Core)+ 1(VCCSA) phases

VCORE 12phase

ISL69138+ ISL6617*6 (pwm doubler) +ISL99227*12 (DrMOS)

VCCM 2phase on Both AB and CD channel .

ISL69138+ ISL9596*2 (driver) + FDPC5030SG*2 (dual-NMOS)

Asrock X299 Gaming K6

Asrock X299 Killer SLi

These 2 model use same 10 (Core)+ 1(VCCSA) phases

VCORE 10phase

ISL69138+ ISL6617*5 (pwm doubler) +ISL99227*10 (DrMOS)

VCCM 2phase on Both AB and CD channel .

ISL69138+ ISL9596*2 (driver) + FDPC5030SG*2 (dual-NMOS)

Asrock X299 E-Itx

VCORE 6phase

ISL69138 + ISL99227*6 (DrMOS)

VCCM 1phase

ISL69138+ ISL9596*1 (driver) + FDPC5030SG*1 (dual-NMOS)

So far X299 OC formula can handle 1000 watts loading by Cinebench R15 without any problems . It is confirmed . (Ln2)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike bencher som du gjorde med FarCry Primal er mer interessante synes jeg enn CB15 og 3DMark. Ytelse som mer reflekterer real life. Du har ikke testet nacl folding enda Nizzen....  :whistle:

Enig i den, men ser helst at det går over flere spill slik at man FAKTISK ser ytelse som reflekterer real life. Er vel veldig få som bare spiller ett spill.

Man må jo velge spill som viser forskjell i CPU ytelse, ellers tester man jo egentlig bare skjermkortet. Akkurat som at det er håpløst å teste CPU ytelse ved 4K oppløsning når man vet på forhånd at skjermkortet er flaskehalsen. LinusTechTips kan finne på sånt tullball :p

Det er da en selvfølge, men det trenger ikke vere bare ETT spill fordiom. Folk spiller vel ikke bare FarCry 3? Eller er det bare meg som spiller andre spill? :)

Mener bare det er direkte dumt å basere seg på ETT spill.

Endret av iNorway
Lenke til kommentar

Det er hvertfall enklest og gjøre tester i spill som har en innebygd ytelsesmåler, av Di spillene jeg spiller er det bare farcry og wildlands som har det.

Skal man begynne og sammenligne med og stå på samme sted i et gitt spill så er det en del ting som kan gjøre utslag på fps'n :p

Lenke til kommentar

Det er hvertfall enklest og gjøre tester i spill som har en innebygd ytelsesmåler, av Di spillene jeg spiller er det bare farcry og wildlands som har det.

Skal man begynne og sammenligne med og stå på samme sted i et gitt spill så er det en del ting som kan gjøre utslag på fps'n :p

Grunnen til å teste uten de innebygde testene er vel de ikke alltid er til å stole på da spille yter annerledes in gamle i noen tilfeller.

Et programmerbar tastatur fikser lett at du gjør det samme så du slipper variasjon med FPS og om du samtidig har et save game fra der du starter så er du ganske trygg vil jeg si.

Endret av Gralle
Lenke til kommentar

Men er ikke dette for og teste ulike systemer for oss brukere da? Om du og jeg blir enige om og teste og se forskjell på ytelsen på våre maskiner så vil jo en ingame test være mest "rettferdig" for og få testen så lik som mulig

Lenke til kommentar

Men er ikke dette for og teste ulike systemer for oss brukere da? Om du og jeg blir enige om og teste og se forskjell på ytelsen på våre maskiner så vil jo en ingame test være mest "rettferdig" for og få testen så lik som mulig

Er derfor man tar flere tester av samme spill på samme område, for å få et gjennomsnitt. Gjør man det over flere spill, da får man faktiske verdier/statestikker som er brukbare ved sammenligning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du har ikke testet nacl folding enda Nizzen....  :whistle:

4600mhz på 7900x gir ca 54000 pdd med 10 kjerner.

Cpuen blir rundt 70-75 grader på de forskjellige kjernene. Ja det blir hett under lokket ja :p

Så på luftkjøling hadde den ligget på godt over 90 grader da...  :confused:

Lenke til kommentar

Du har ikke testet nacl folding enda Nizzen....  :whistle:

4600mhz på 7900x gir ca 54000 pdd med 10 kjerner.

Cpuen blir rundt 70-75 grader på de forskjellige kjernene. Ja det blir hett under lokket ja :p

Så på luftkjøling hadde den ligget på godt over 90 grader da...  :confused:

5 års reklamasjon ftw  :w00t:

Lenke til kommentar

Kjørte igjennom Cinebench på 4500mhz nå med 1.12v :) Nesten minusgrader på cpu  :xmas:

4000 cl15 på minnet...

Under 60 grader load i nacl F@H etter en runde.

Et tips: Sjekk at ikkje Cpu input voltage er satt til Auto. 1.9 volt på denne er ofte nok, og det hjelper på temperaturen :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hva er deres maximum volt dere har uheldigvis satt på OC uten å la merke til? =)
Miin stakkars 6700k sto med 1.6v i en mnd nonstop, no big deal :p men merket under gaming at CPU ofte kom opp til 100c :p
En historie jeg aldri har sagt til noen lol, sikkert rookie mistake som jeg ikke klarer å spore atm :p

Det var en periode når jeg ga "F" i det minste :p

På en måte har jeg funnet ut at alt unde 1.6 er safe :p

Lenke til kommentar

Hva er deres maximum volt dere har uheldigvis satt på OC uten å la merke til? =)

Miin stakkars 6700k sto med 1.6v i en mnd nonstop, no big deal :p men merket under gaming at CPU ofte kom opp til 100c :p

En historie jeg aldri har sagt til noen lol, sikkert rookie mistake som jeg ikke klarer å spore atm :p

Det var en periode når jeg ga "F" i det minste :p

På en måte har jeg funnet ut at alt unde 1.6 er safe :p

Jeg har glemt å koble til en hurtigkopling noen ganger, og da er de 0 sirkulasjon. Dermed rimelig varm cpu :p

Har kjørt 1.8v og 1.9v på både AMD og Intel cpuer, men da med Ln2 til kjøling :D

Lenke til kommentar

aida642.jpg

Ny test. Det var noe merkelig med denne Aida64 versjonen, den viser ikke korrekte specs. Det er iallefall: 32GB RAM (quad channel) som kjører på 3200MHz 15-17-17-35 (1.4v). [email protected] og North Bridge Clock på 3000MHz. Jeg sleit med å overklokke RAM, stock er 3000(15-17-17-35 @ 1.35v), jeg skal teste ytterligere ikveld og se hva jeg får til.

Lenke til kommentar

aida642.jpg

Ny test. Det var noe merkelig med denne Aida64 versjonen, den viser ikke korrekte specs. Det er iallefall: 32GB RAM (quad channel) som kjører på 3200MHz 15-17-17-35 (1.4v). [email protected] og North Bridge Clock på 3000MHz. Jeg sleit med å overklokke RAM, stock er 3000(15-17-17-35 @ 1.35v), jeg skal teste ytterligere ikveld og se hva jeg får til.

https://www.aida64.com/downloads/NDkwNjRiNGU=

Nyeste 7 juli

Lenke til kommentar

Noobtube tar for lang tid. Kan du skrive fasiten her?

Vet iallefall nå at skylake x liker minnehastighet ;)

Han fant vel rundt 3% økt ytelse ved å øke uncore/mesh til 3000 Mhz. Regner med at han fortsatt brukte bare DDR4 3200 brikker...

7700K vant fortsatt over 7800X i hans tester. Men Nizzen argumentet for raskere RAM gjelder for 7700K også da.

Coffee Lake 8700K skal visst ha en 3.7 Ghz base clock, og 95W TDP. Kanskje den overklokker bedre enn 7800X  :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...