Gjest Sletttet+98134 Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 (endret) Hei Vært i kontakt med Altibox men kommer ikke noe lenger. Har én dekoder på nett som funker, men dekoder nummer to som står bak et par switcher får jeg ikke til å funke. Hvis noen har noen innspill så blir jeg veldig glad. Det ser slik ut i dag: - Øverste etg. har fiberen inn, koblet til Altibox hjemmesentral (FMG). Denne er koblet til en dekoder i port merket TV (fungerer som det skal) og fra port 3 (0-3, altså fjerde porten) til en Ubiquiti USG 3P. Hjemmesentralen står i bridge mode. USG er koblet til en Asus XG-U 2008 via LAN-port. - Fra øverste etg. er det kablet cat6 til nederste etg. Dette er koblet til enda en Asus XG-U2008 slik: FMG--> USG--> U2008 --> U2008. Prøvde først å koble dekoder2 rett i siste U2008 uten hell (selvsagt). U2008 er unmanaged. Har derfor koblet på en Zyxel GS 1200 5HP i siste U2008 (FMG-->USG-->2008-->2008-->1200 5HP-->dekoder2) men får ikke kontakt med tv-portalen. Har prøvd diverse innstillinger (IGMP, VLAN 101 / 102 osv) på GS1200 5HP og nå er jeg litt oppgitt og trenger noen nye øyne. Tips anyone, please? Endret 16. juni 2017 av Sletttet+98134 Lenke til kommentar
Sk8n Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 (endret) Forstår jeg det riktig at dekoder nr 2 står bak switcher som er tilkoblet fra port 3 på FMG?I såfall er det problemet, siden FMG i bridge har port 0-2 for TV, mens port 3 kun gir internett/102) Edit: leste på ny, og ser jeg misforsto Endret 16. juni 2017 av Sk8n Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Du forstår det riktig. Alt som er på nett henger til slutt på en switch som er koblet til port 3 på FMG, inkludert dekoder2 som jeg prøver å få på nett. Er det virkelig nødvendig at jeg må trekke enda en kabel mellom etasjene? Altibox sier det vil fungere å fjerne bromodus fra FMG, men da får jeg dobbel NAT og det blir masse styr med portåpningene jeg allerede har. Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 (endret) lagde en tegning i Paint for å illustrere (sorry har tatt et par øl) Endret 16. juni 2017 av Sletttet+98134 Lenke til kommentar
Sk8n Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Finfin tegning det der Sånn jeg ville gjort det personlig, er å ha FMG-en i routermodus med IGMP proxy osv. Regner med at switchene dine har støtte for det, hvis ikke kan det fort bli litt krøll med frys på TV og lignende.Det blir da dobbel NAT, men du kan komme rundt port forwarding problemer ved å ha DMZ mot din router (og ha statisk IP på router). Ikke optimalt, men det blir umulig å få tiltenkt plan til å fungere så lenge FMG står i bromodus.I tillegg vil du ikke kunne kjøre FMG i bromodus hvis du skal over på den nye skyløsningen for TV som kommer i år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå