krikkert Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Det er ikke uvanlig at sosialklienter sendes på utredning eller andre tiltak som vanligvis ville vært i statlig regi. Typetilfellet er klienter som ikke fyller medlemskapsvilkårene eller som er så vanskelige å ha med å gjøre at de ikke fyller medvirkningskravet i folketrygdloven § 11-8. Dette var litt av formålet med å samordne statens og kommunens tjenester inn i NAV. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Det er ikke uvanlig at sosialklienter sendes på utredning eller andre tiltak som vanligvis ville vært i statlig regi. Typetilfellet er klienter som ikke fyller medlemskapsvilkårene eller som er så vanskelige å ha med å gjøre at de ikke fyller medvirkningskravet i folketrygdloven § 11-8. Ja, husker før når en kunne sitte hjemme å få pengene på konto. Ikke det, jeg synes ikke det var greit, og det var jo alltid noe styr med det kontoret der. Men jeg fikk penger hver mnd. Satt jo selv der og var ung ufør (ifølge papirene i ettertid). Senere så har jeg tenkt: hvordan kan det være mulig? At en fikk lov til å bare sitte der og motta penger, uten noen spørsmål nesten overhodet? Ved å sette press så får en også vite hvor skoen trykker. Kanskje en heller skulle takket i stedet for å tenke på hvor urettferdige ting er? Anonymous poster hash: d7732...2e2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå