Gå til innhold

TEST: Nye Microsoft Surface Pro

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke se at dere nevner hvordan denne fungerer som laptop -- altså hvordan den er å ha på fanget. På grunn av konstruksjonen har iallfall tidligere modeller i serien vært ganske plagsomme å bruke som nettopp laptoper.

Brydge 12.3 og Brydge 12.3 Pro 128 kan være noe å se på om dette er krise. Men på det tidspunktet kan man kanskje vurdere en annen maskin i utgangspunktet. Men har man lyst har man lov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

problemet med USB-C er akkurat at det er en universell kontakt.

tenk hvor mange som tror at det går an å lade opp en surface pro med mobil laderen sin fra en vanlig mobil for så å finne ut at den på hytta i påsken absolutt ikke fungerer. burde nesten vært 1 mobilstandard og 1 PC standard - for dette kommer til å følge USB-C i evigheten.

Surface 4 og Surface Pro er så polerte og bra produkter at de i mine øyne fortjener høyere enn 8 i score. Denne har kickstand, leser av ansiktet ditt og unlocker devicen selv om du er 1-2m unna og er lynraske. Pennen fungerer utrolig bra og keyboardet er en fryd å skrive på. Så veier den 1.1KG og er vifteløs i i5 versjon - hva mer trenger man? en iPad Pro blir som et leketøy i forhold.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

tenk hvor mange som tror at det går an å lade opp en surface pro med mobil laderen sin fra en vanlig mobil for så å finne ut at den på hytta i påsken absolutt ikke fungerer. burde nesten vært 1 mobilstandard og 1 PC standard - for dette kommer til å følge USB-C i evigheten.

Dette har også vært et problem med tabletter og mobiltelefoner. En vanlig USB-lader klarer ikke å lade en iPad eller annet nettbrett, selv om kontakten er lik. Jeg klarer ikke å se at dette plutselig skal bli et så mye større problem med PCer. Universelle kontakter har i bunn og grunn flere fordeler enn ulemper.

Surface 4 og Surface Pro er så polerte og bra produkter at de i mine øyne fortjener høyere enn 8 i score. Denne har kickstand, leser av ansiktet ditt og unlocker devicen selv om du er 1-2m unna og er lynraske. Pennen fungerer utrolig bra og keyboardet er en fryd å skrive på. Så veier den 1.1KG og er vifteløs i i5 versjon - hva mer trenger man? en iPad Pro blir som et leketøy i forhold.

Jeg trenger for eksempel bedre batterilevetid (6 timer mot 10 timer), og bedre notatprogrammer -- vet ikke om noe fullgodt alternativ til Notability på Surface Pro.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kanskje jeg skal spandere en post til å være positiv også :)

En veldig bra ting med Surface Pro er at tastaturdekslene og stylusene pleier å være bakoverkompatible, som betyr at du kan få en oppgradering til din gamle Surface Pro i form av nytt tastatur eller stylus også i fremtiden.

Dessuten virker det som om det er betydelig enklere å få kjøpt tastaturene i vanlige butikker. Såvidt jeg kan se får man ikke kjøpt erstatningstastur til Samsung Galaxy TabPro S i vanlige butikker, og Huawei sin Matebook har også gått ut på dato. Det betyr at man får større problemer med å finne erstatningstastur hvis man skulle miste en kaffekopp på tastaturet.

Og så er såvidt jeg vet tastaturet på Surface Pro mer behagelig enn konkurrentene fra Samsung og Huawei :)

Lenke til kommentar

Dette har også vært et problem med tabletter og mobiltelefoner. En vanlig USB-lader klarer ikke å lade en iPad eller annet nettbrett, selv om kontakten er lik. Jeg klarer ikke å se at dette plutselig skal bli et så mye større problem med PCer. Universelle kontakter har i bunn og grunn flere fordeler enn ulemper.

Jeg trenger for eksempel bedre batterilevetid (6 timer mot 10 timer), og bedre notatprogrammer -- vet ikke om noe fullgodt alternativ til Notability på Surface Pro.

en ipad eller annen tablet lar seg ofte lade. det går bare helt kriminelt sakte og kanskje med bare 1A. lading via USB-C til Laptop fungerer ikke i det hele tatt når det ofte må ha 15 eller 20v og 45watt totalt. det blir mer problemer med dette og jeg skjønner at Microsoft kvier seg litt for det.

OneNote fungerer strålende og den nye surface pro har vel tett oppimot 10 timer batteritid selv under bruk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...