RC1 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Har en kamerat som har problem med en hjemmebygg pc. Oppsettet er: Asus p4p800 2x Geil PC4200 256Mb DDR P4 2.8Ghz Powercolor Radeon 9800 128DDR Vifta på cpu'n starter og HD'n lager lyder men det kommer ikke noe bilde på skjermen. Har prøvd med et annet agp kort og det funket heller ikke, har til og med prøvd et pci grafikkort uten noe hell. Hva kan være galt? Er HK'et gåent? Har en mistanke om at det er et demo HK, fordi det fulgte ikke med manual + det dekselet til portene på kortet. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Hmm, komponentene får tydeligvis strøm, men jeg ville nå likevel ha prøvd en annen PSU før jeg eventuelt returnerte HK... Prøvd å fjerne alle PCI kort og starte opp med bare en RAM-brikke? Endret 6. desember 2003 av Th0mas Lenke til kommentar
snole Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Slike symptomer fikk jeg da jeg skadet kjernen og ødela min XP2500+. Alt ble bra da jeg kjøpte ny CPU. Lyste grønt på hovedkort, viftene surra, men fikk ikke POST-lyden i høyttaleren. (Pip'et som kommer når man booter). Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) Slike symptomer fikk jeg da jeg skadet kjernen og ødela min XP2500+.Alt ble bra da jeg kjøpte ny CPU. Lyste grønt på hovedkort, viftene surra, men fikk ikke POST-lyden i høyttaleren. (Pip'et som kommer når man booter). Det lyser grønt på hovedkortet, vifta surrer men får ikke POST lyden.. Noe måte man kan teste at det er kjernen i prosessoren som er ødelagt? Nå er det ikke diskettstasjon i denne pc'n men hvis jeg kobler til en så vil jeg vel høre om den kommer til boot sequence'n? Nå blir kameraten min sikkert glad når han får høre at han sansynligvis har ødelagt en prosessor til 2000 spenn Endret 6. desember 2003 av RC1 Lenke til kommentar
snole Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Vær obs på at XP'ens kjerne er lett å ødelegge, P4 er vel ikke så enkel. Men symptomet tyder på at CPU ikke funker. Sjekk at alle pinnene på CPU er rette og at det ikke er f.eks kjølepasta på noen av de. Sjekk at den er satt rett vei (skal vel ikke kunne settes andre veier, men man vet jo aldri). Har PSU'en sånn ekstra "P4-plugg"? Er den plugget i? Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Fiksa det.. Tok ut CPU'n og satte den inn igjen og da virka det, var tydligvis dårlig kontakt i CPU'n. Takk for tipset Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Fiksa det..Tok ut CPU'n og satte den inn igjen og da virka det, var tydligvis dårlig kontakt i CPU'n. Takk for tipset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå