Gå til innhold

Huawei P10 tråden

Anbefalte innlegg

Noen andre rariteter å dele Gould? Er storfornøyd med telefonen så langt. Deilig å være tilbake på en dual-sim igjen slipper å drasse med meg to telefoner.

Spent på når Android 7.1 dukker opp og såklart 8

Jeg vet ikke om jeg har sagt det før, men kjør phonemanager, telfonbehandler minst 1-2 ganger i uka, dette optimerer batteritid og lukker ting du ikke bruker, jeg bruker også lageropprydding en gang i uka, sletter masse som bare ligger der ofte opptil 500mb..

Man skal helst ikke bruke telefon mens man lader den, også noe jeg har hørt. Og du må bruke den originale laderen, eller kjøpe ladebank, ekstralader type C fra noen du stoler på.

Jeg kommer til å handle ting jeg trenger på Trendyphone, jeg tror jeg kommer til å kjøpe dongle usb, en lengre ladeledning, samt en powerbank/reiselader som passer.

Jo i Anrops appen så går du på innstillinger (høyre oppre hjørne?)og slår på at skjermen ikke skal reagere i lommen, det hindrer flaue feilringinger osv, eller annet.

Du kan se igjennom alle ekstrainnstillingene ved å gå in på HiCare appen og velge Veiledninger.. også det jeg nevnte..

Les igjennom og se om noe av det interesserer deg... En ting som kan være lurt er å slå på rask foto eller hva det heter. Gjør at du kjapt kan ta et bilde fra lukket skjerm med volum up. Jeg har ikke dette på fordi jeg bruker en annen funksjon..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen andre rariteter å dele Gould? Er storfornøyd med telefonen så langt. Deilig å være tilbake på en dual-sim igjen slipper å drasse med meg to telefoner.

Spent på når Android 7.1 dukker opp og såklart 8

Jeg vet ikke om jeg har sagt det før, men kjør phonemanager, telfonbehandler minst 1-2 ganger i uka, dette optimerer batteritid og lukker ting du ikke bruker, jeg bruker også lageropprydding en gang i uka, sletter masse som bare ligger der ofte opptil 500mb..

Man skal helst ikke bruke telefon mens man lader den, også noe jeg har hørt. Og du må bruke den originale laderen, eller kjøpe ladebank, ekstralader type C fra noen du stoler på.

Jeg kommer til å handle ting jeg trenger på Trendyphone, jeg tror jeg kommer til å kjøpe dongle usb, en lengre ladeledning, samt en powerbank/reiselader som passer.

Jo i Anrops appen så går du på innstillinger (høyre oppre hjørne?)og slår på at skjermen ikke skal reagere i lommen, det hindrer flaue feilringinger osv, eller annet.

Du kan se igjennom alle ekstrainnstillingene ved å gå in på HiCare appen og velge Veiledninger.. også det jeg nevnte..

Les igjennom og se om noe av det interesserer deg... En ting som kan være lurt er å slå på rask foto eller hva det heter. Gjør at du kjapt kan ta et bilde fra lukket skjerm med volum up. Jeg har ikke dette på fordi jeg bruker en annen funksjon..

Plukket opp 2 micro-usbC dongler ilag med dekselet ganske greit å bruke gamle kabler. Original lader og lenger kabler blir nok jeg og til å kjøpe, mest sannsynlig fra statene da man får bra kvalitet til billig penge der ift Norge

Hva bruker du istedet for volum ned for quick shot?

Lenke til kommentar

Nei jeg har vist quickshot, men kan også ha fokus....

Nå er jeg ikke med, hva mener du?

Nei altså volumknapp ned som du sa kan ha to ekstrafunksjoner... Lukker/altså ta bilde og en annen insstiling som heter fokus, regner med det er vanlig kamerafokus.. Men jeg tror ikke jeg har prøvd funksjonen selv. Bare så det når jeg sveipet til høyre i kamerainnstillingene...

Noe jeg ikke takler i det hele tatt er Snapchat, jeg bor i Sverige og har norsk nummer men får ikke logget inn med mitt telefon-nummer og gått til my stories.. Har bare Snapchat for å følge med på barnet på ferie på fjellet med bestemor. Men skulle gjerne vist bildene til kona når hun kommer hjem fra jobb...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Nei altså volumknapp ned som du sa kan ha to ekstrafunksjoner... Lukker/altså ta bilde og en annen insstiling som heter fokus, regner med det er vanlig kamerafokus.. Men jeg tror ikke jeg har prøvd funksjonen selv. Bare så det når jeg sveipet til høyre i kamerainnstillingene...

Noe jeg ikke takler i det hele tatt er Snapchat, jeg bor i Sverige og har norsk nummer men får ikke logget inn med mitt telefon-nummer og gått til my stories.. Har bare Snapchat for å følge med på barnet på ferie på fjellet med bestemor. Men skulle gjerne vist bildene til kona når hun kommer hjem fra jobb...

Har ikke knyttet nummer til snapchat, logget meg på uten problemer med 3 forskjellige lokale sim på 3 kontinenter

Lenke til kommentar

Har ikke knyttet nummer til snapchat, logget meg på uten problemer med 3 forskjellige lokale sim på 3 kontinenter

Hmm ja jeg får brukt det, men kommer ikke til my stories...

Lenke til kommentar

Hmm ja jeg får brukt det, men kommer ikke til my stories...

Sjekk ut Marco polo, kanskje det er en grei erstatning

Lenke til kommentar

Hvordan er lyden, altså i headset.

Lyden er ganske bra i jack og blåtann, etter ryktet jobbet med av Harman Kardon og Yamaha Commercial Audio group.

Jeg bruker BW P5 og Sony MDR 100 AP i jack, og XTZ divine heapdhones og Buddy Jenssen i blåtann.

Jeg bruker nesten bare Jack etter at jeg fikk P10, jeg er meget fornøyd og er ganske relativt kresen på lyd.

Lydbrikken er den samme som i Mate toppmodellen og er Huaweis egen.

Navnet på DACen er Hi6403 soundchip Denne har støtte for Hi-Rez audio...

Dette er bekreftet av Huawei Norge.

Tek.no har testet den og her er resultatet.

https://www.tek.no/artikler/test-huawei-p10/377274

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for godt svar, en kvalifisert mening fra en forumdeltager, teller ofte mer for meg enn tester. Jeg vipper mellom denne og G6, men sistnevnte er vanntett og siden jeg bor i Bergen, er det et pluss. ;) Tror du P10en vil tåle å bli dradd frem når det kommer en skur, eller er det helt krise? Jeg pleier ikke å miste telefoner i do, så jeg MÅ ikke ha IP68, men det er en fordel om den ikke dør av litt fukt.

Endret av Aiphoenix
Lenke til kommentar

Takk for godt svar, en kvalifisert mening fra en forumdeltager, teller ofte mer for meg enn tester. Jeg vipper mellom denne og G6, men sistnevnte er vanntett og siden jeg bor i Bergen, er det et pluss. ;) Tror du P10en vil tåle å bli dradd frem når det kommer en skur, eller er det helt krise? Jeg pleier ikke å miste telefoner i do, så jeg MÅ ikke ha IP68, men det er en fordel om den ikke dør av litt fukt.

Det er rykter om at P10 og plus skal være splash proof... Men den tåler absolutt ikke undervann toalett osv..

Dersom du vurderer LG G6 og er glad i musikk så bør du ha G6+ siden den kommer med 4 quads Dac fra ESS som vel er regnet som verdens beste DAC samt BO hørepropper med på kjøpet tror jeg.

LG er bedre musikkrykte på mobilene enn Huawei, men jeg er storfornøyd med lyden akkurat som Tek.no

Lenke til kommentar

Har en P10+ her, min har allerede fått seg en dukkert, gikk i badekaret en tur dagen etter kjøp.

Den overlevde, men ser fuktindikator har slått ut.

Lurer på, er det noen andre som bruker P10+ med Tidal?
Jeg har store problemer med at musikken stopper når skjermen går av. 
Har sjekket alle strøminnstillinger, har også vært i kontakt med Huawei uten at de kunne hjelpe noe særlig.
Utrolig irriterende!

Godt tips om deksler, skal bestille meg ett nå.

Lenke til kommentar

Har en P10+ her, min har allerede fått seg en dukkert, gikk i badekaret en tur dagen etter kjøp.

Har sjekket alle strøminnstillinger, har også vært i kontakt med Huawei uten at de kunne hjelpe noe særlig.

Utrolig irriterende!

Jeg har plussen, ikke tidal da. Er det gratis alternativ så kan jeg teste det for å se om jeg får samme problem.

Deksel blir originalene. Hands down.

Bruker selv smart view coveret og er fornøyd. Kommer litt ann på hva du vil ha ut av det. Kortholder, støtsikkerhet osv

IKKE BESTILL GJENNOM elkjøp eller andre... De tar 500 for original deksel som du med enkelhet kan bestille fra bl.a mytrendyphone.no for halvparten av det

Endret av technicality
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig irriterende!

Har Tidal og opplever ikke problemet du beskriver (bruker fingeravtrykk som skjermlås)

Tips til deksel: https://www.mytrendyphone.no/shop/huawei-p10-plus-car-cover-moerkgraa-213447p.html

Lenke til kommentar

Utrolig irriterende!

Høres mer ut som et app issue, prøv å slett app, kjør opprydding og last ned app på nytt....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er rykter om at P10 og plus skal være splash proof... Men den tåler absolutt ikke undervann toalett osv..

Dersom du vurderer LG G6 og er glad i musikk så bør du ha G6+ siden den kommer med 4 quads Dac fra ESS som vel er regnet som verdens beste DAC samt BO hørepropper med på kjøpet tror jeg.

LG er bedre musikkrykte på mobilene enn Huawei, men jeg er storfornøyd med lyden akkurat som Tek.no

Den kommer med BO proppene, får min G6+ om et par dager. P10 var den andre mobilen jeg så på, men jeg trenger noe vanntett så da var valget enkelt dessverre. Liker kamerafunksjonene på P10 litt bedre.

Lenke til kommentar

Den kommer med BO proppene, får min G6+ om et par dager. P10 var den andre mobilen jeg så på, men jeg trenger noe vanntett så da var valget enkelt dessverre. Liker kamerafunksjonene på P10 litt bedre.

Beklager å hijacke tråden, TS, men jeg må bare spørre Nwader: Hva endte du opp med å betale for plussen alt i alt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...