CCola Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Hei! Er i byggingen av ny veranda, og er på utkjikk etter lettvint og vedlikeholdsfritt rekkverk. Har lagt Møre Royal brun som dekke, og har tenkt på rekkverk fra Norgesgjerde.no - dette. Disse er jo lagd av PVC/Vinyl, og jeg er småskeptisk til sterkhet. Jeg syns de ser meget pen ut da. Noen som har erfaring med disse rekkverkene? Holder de her oppe i nord i storm, og er de sterk? Har en stor schæfer som kanskje kommer til å hoppe litt på de osv osv. Gjerne om du har, gi tilbakemelding. Takktakk! Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 http://www.vinidex.com.au/technical/material-properties/pvc-properties/ PVC er rimelig sterke greier og jeg tviler på at det gjerdet ikke takler en hund (eller tre). Det er strenge krav til rekkverk i Norge så det firmaet lever ikke lenge hvis en liten hund klarer å rive det ned. Bruk heller et par fulle gubber med ølmage som eksempel, det skal et rekkverk tåle På de fleste rekkverk jeg har vært borti så har gulvfestet vært det svakeste leddet. Selv stålrekkverk boltet fast i betong vil slippe i festene før man ser noe mekanisk svikt på selve rekkverket. Eventuellt i braketten/festet nede hvis det ikke er sveiset/festet skikkelig. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 20. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2017 Takk for svar, 4 3. Jeg tror jeg går for gjerdet. Fullstendig vedlikeholdtsfritt er for fristende til å avslå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå