Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Rekkverk til veranda.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er i byggingen av ny veranda, og er på utkjikk etter lettvint og vedlikeholdsfritt rekkverk. Har lagt Møre Royal brun som dekke, og har tenkt på rekkverk fra Norgesgjerde.no - dette. Disse er jo lagd av PVC/Vinyl, og jeg er småskeptisk til sterkhet. Jeg syns de ser meget pen ut da.

 

Noen som har erfaring med disse rekkverkene? Holder de her oppe i nord i storm, og er de sterk? Har en stor schæfer som kanskje kommer til å hoppe litt på de osv osv.

 

Gjerne om du har, gi tilbakemelding. Takktakk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.vinidex.com.au/technical/material-properties/pvc-properties/

 

PVC er rimelig sterke greier og jeg tviler på at det gjerdet ikke takler en hund (eller tre). Det er strenge krav til rekkverk i Norge så det firmaet lever ikke lenge hvis en liten hund klarer å rive det ned. Bruk heller et par fulle gubber med ølmage som eksempel, det skal et rekkverk tåle ;)

 

På de fleste rekkverk jeg har vært borti så har gulvfestet vært det svakeste leddet. Selv stålrekkverk boltet fast i betong vil slippe i festene før man ser noe mekanisk svikt på selve rekkverket. Eventuellt i braketten/festet nede hvis det ikke er sveiset/festet skikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...