Abigor Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Marsjerende kommunister ville vært forkastelig hvor som helst på jorda. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 (endret) Hvilket regime? Dette er ett sosialdemokrati noe som tilsier at folkeflertallet bestemmer. Dette var en ulovlig demonstrasjon som allikevel fikk gjennomføres og du trekker paralleller til diktaturstater? Jeg trekker paralleler mellom din tankegang og diktaturstater. Når du sier "Hva demonstrasjonen handler om er avgjørende", så har du samme tankegang som diktaturstater hvor det er lov å demonstrere, om du har riktige meninger. Ordentlig demokrati handler om mer enn muligheten til å stemme. I de fleste diktaturstater kan du stemme, og i noen av dem er det mulig å påvirke politikken ved å stemme. Det som gjør landet til et diktatur er at myndighetene har 100% kontroll over hvem som får lov til å ytre seg i media og hvem som får lov til å demonstrere. Siden jeg støtter meg på det demokratiske flertallet i Norge som ikke vil ha nazismen marsjerende i sine gater, er jeg da diktatorisk? Eller er det hele Norge med folket og lovene du mener er diktatoriske som ikke ønsker dette her? Jeg prøver å se problemet du mener oppstår ved å bortvise ekstreme ideologiske grupper som er en direkte trussel mot tusenvis av norske borgere. Her er det viktig å være veldig klar, ikke dulle med dem som en annen virkelighetsfjern liberalist. Man må forstå det alvoret som ligger i forsøket på å spre en fornekte av holocaust og forby homofili. Det er ugreit og vi vil ikke ha det her, og nordmenn kan bestemme dette helt selv med verdens beste samvittighet og uten at noen form for beklagelse ovenfor noen blir nødvendig. Endret 30. juli 2017 av Thoto79 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Disse naziene har visstnok knekt et ribben på en lokal forfatter som sto i gågata mens de snakket stygt til han... Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Tingen er at du ikke kan bevise at de er en direkte trussel. Så da kan du ikke si de ikke kan demonstrere. De er faktisk ikke de samme nazistene som kom hit fra Tyskland. Du kan ikke basere forbud på hva folk liker eller ikke. Det må være basert på landets lover. Hvis politiet kan finne paragrafer i lovverket nazistene kommer unna og stoppe dem, så bra. Slik som de som kom fra Sverige. Men jeg støtter ikke at politiet går utenfor lovverket og gjør ting de strengt tatt ikke har lov til. Selv om flertallet i Norge støtter dem. Den rette prosessen er da å endre loven. Du kan ikke både være for loven som gir dem rett til å demonstrere, og være for at de ikke får. Velg en av dem. Så hvis du sier la oss endre lovene for å stoppe ekstremister av alle slag å demonstrere ol, så helt ok for meg. Men å si at de bare skal stoppes, uansett hva loven sier, ikke ok. Det er derfor diktatur dras inn her, fordi bryr seg heller ikke om loven når de finner ut hvem som er "farlige" og ikke. De ville brukt akkurat samme argumentasjon og grunnlag som her. Så der Norge er forskjellig er nettopp at vi har en lov som alle må følge, uansett. Og forresten, okkupasjonen av Norge var for alle formål veldig snill for de fleste nordmenn (ikke grupper på Hitles hat liste). Norge var kjerneområdet for Hitlers fremtid, de som faktisk hadde det ille var de som ikke var der. Krigsfanger fra Soviet ble sendt hit for å bygge opp Norge. Nazistene og tyskerne hadde ikke noe hat for Norge, men nordmenn likte bare virkelig ikke nazisme (jeg mener, veldig forståelig). Av det jeg leser her så virker det nesten de kom for å ta oss som jøder, sigøynere, slavere som ikke er sant. Vold er normalt når du blir okkupert mot din vilje av en makt du ikke liker. Vi, Norge, gjør det samme i Irak, Afghanistan. Det er mer det nazistene gjorde mot ikke-germanske land som virkelig er verdt å hate dem for. For veldig lite av det som skjedde i Norge, skjedde pga nazisme. Nazisme var jo å putte nordmenn som nr 1 i verden. Uten hatet er jo nazister i bunn og grunn sosialister med mye nasjonalisme og et par ting om privatisme hentet fra mer liberale synspunkt. Så det å trekke frem nazister, deres hat og hva de gjør i Norge føler jeg blir litt feil og veldig ignorant mot de landene, og folkeslagene som virker ble rammet av nazismen og fikk føle dens hat og elendighet. Men uansett synes jeg slike løsninger er svært lite produktive. Vi snakker om en ekstremkonsekvens av et problem her. Hvis vi går etter dem, hvilket problem løser det? Ingen. Hvem vet kanskje bare enda flere blir nazister fordi det beviser at "homolobbyen" og snikislamisering er sant eller noe slikt tull de finner på. Det faktisk underliggende problemet er rasisme og forskjellsbehandling. Så lenge det forblir på et lavt nivå så har nazister null støtte og grobunn. Kutte røttene til treet istedenfor å prøve å kutte vekk alle grenene. Det er en grunn nordmenn kjempet så hardt mot nazismen, selv om det objektivt sett ville gjort oss langt rikere under dem(på bekostning av veldig mange andre). Og når nordmenn kjempet så hardt til tross for at landet var fullt med nazister med våpen hvilken trussel skal et utrolig lavt antall av dem utgjøre? 1 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Disse naziene har visstnok knekt et ribben på en lokal forfatter som sto i gågata mens de snakket stygt til han... Kilde? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Disse naziene har visstnok knekt et ribben på en lokal forfatter som sto i gågata mens de snakket stygt til han... Kilde? https://www.aftenposten.no/norge/i/RVeo5/Nektet-a-flytte-seg-for-marsjerende-hoyreekstreme--ble-pasatt-handjern-og-bortvist-fra-byen Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Nazismen er pr definisjon voldelig så kanskje ikke så veldig overraskende. Neste gang regner jeg med at politiet følger Norges lover og stopper uvesenet før det får ta form som nå i helgen. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 (endret) Tingen er at du ikke kan bevise at de er en direkte trussel. Så da kan du ikke si de ikke kan demonstrere. De er faktisk ikke de samme nazistene som kom hit fra Tyskland. Du kan ikke basere forbud på hva folk liker eller ikke. Det må være basert på landets lover. Hvis politiet kan finne paragrafer i lovverket nazistene kommer unna og stoppe dem, så bra. Slik som de som kom fra Sverige. Men jeg støtter ikke at politiet går utenfor lovverket og gjør ting de strengt tatt ikke har lov til. Selv om flertallet i Norge støtter dem. Den rette prosessen er da å endre loven. Du kan ikke både være for loven som gir dem rett til å demonstrere, og være for at de ikke får. Velg en av dem. --- Jeg støtter heller ikke at politiet går utenfor lovverket og denne demonstrasjonen var altså ulovlig i forhold til gitt lovverk og skulle følgelig ha blitt stoppet. Man fulgte her ikke Norges lover og jeg regner med at også du er enig i at det er høyst kritikkverdig og at det ikke må bli noen neste gang for akkurat det. Siden jeg tror få ønsker at vi tøyer lovverket og gir dette voldelige ekstremistiske idiotskapet mer slækk enn vi gir andre for å si det pent. Eller som Ole Tellefsen (arrestert av politiet for å stå stille midt i veien der naziene marsjerte ulovlig) sa det: "– Vi kan ikke la disse nazistene gå ulovlig og uforstyrret i gatene våre. Det er en mislykket strategi når du ser fremveksten av de høyreekstreme kreftene i Europa. Så jeg er svært skeptisk til politiets håndtering av dette. Nazistene hadde ikke tillatelse til å demonstrere. Men fikk altså marsjere. Det gir et helt feil signal." Endret 30. juli 2017 av Thoto79 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Kilde?Alle dagens aviser: http://www.dagbladet.no/nyheter/nynazistene-fikk-ga-i-fred-ole-ble-satt-i-handjern-og-bortvist-da-han-sto-foran-dem/68549547 https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/aVQP7/Flyttet-seg-ikke-for-marsjerende-nazister--ble-pasatt-handjern-og-bortvist-fra-byen https://www.nrk.no/sorlandet/politiet-stanset-ikke-ulovlig-nazi-opptog-for-a-unnga-brak-1.13621833 Ellers eksempel på hvordan disse landssvikerne oppfører seg: https://www.nrk.no/sorlandet/_-han-skrek-at-han-skulle-spore-meg-opp-og-ta-meg-1.13622280 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Synes bare det er på sin plass at man blir arrestert når man går inn i en demonstrasjon (ulovlig eller ei) kun for å provosere. Det er politiet sin jobb å stoppe disse, ingen andre. 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 (endret) Synes bare det er på sin plass at man blir arrestert når man går inn i en demonstrasjon (ulovlig eller ei) kun for å provosere. Det er politiet sin jobb å stoppe disse, ingen andre. Men politiet gjorde altså ikke jobben sin. Hva når ekstremistiske muslimer går gjennom gatene i en "lovlig" demonstrasjon som de ikke søkte om..? Nå har politiet vist at det er tillatt å demonstrere, bare man er kvalme nok til å skremme politiet. Og hva er galt med å STÅ I GATEN..? Det er ikke noe verre enn å stå ved inngangen til en butikk ved et ran, slik at ranerene må gå rundt deg. Og det er like idiotisk av politiet å arrestere deg, framfor de som bryter loven. Endret 30. juli 2017 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Hva når ekstremistiske muslimer går gjennom gatene i en "lovlig" demonstrasjon som de ikke søkte om..? Hva i all verden har det med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 (endret) Hva når ekstremistiske muslimer går gjennom gatene i en "lovlig" demonstrasjon som de ikke søkte om..? Hva i all verden har det med saken å gjøre? Hva om du ikke flytter deg i respekt for deres rett til å proklamere sin intensjon om å rense landet -- men blir stående i veien, og de utøver vold mot deg? Helt greit -- din egen skyld for at du ikke respektere de ekstreme muslimene?! ...og så blir du arrestert, etter å ha blitt utøvd vold mot av ulovlige ekstreme muslimske demonstranter... Hva ville du følt da..? Endret 30. juli 2017 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Fin stråmann. Hva med å diskutere saken istedenfor? Tviler sterkt på at han snøflaket sto og var helt uskyldig. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Fin stråmann. Hva med å diskutere saken istedenfor? Tviler sterkt på at han snøflaket sto og var helt uskyldig. Og den ulovlig demonstrerende gjengen med Hitler-jugend var sikkert bare ute etter å lukte på blomster, på vei med boller og saft til bestemor, da plutselig en stor slem fotograf med ingenting godt i tankene bare blokkerte HELE veien med sin halvmeter brede kropp, og holdt på å ødelegge dagen for dusinvis av uskyldige trumpflakes. Men heldigvis klarte de å brekke litt av beina i kroppen hans da. 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Synes bare det er på sin plass at man blir arrestert når man går inn i en demonstrasjon (ulovlig eller ei) kun for å provosere. Det er politiet sin jobb å stoppe disse, ingen andre. Gikk ikke inn i demonstrasjon. Det var vel heller disse pøblene som trampet seg igjennom de lokale. Disse landssvikerne skulle lært seg folkeskikk før de tramper inn der de ikke hører hjemme. 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Fin stråmann. Hva med å diskutere saken istedenfor? Tviler sterkt på at han snøflaket sto og var helt uskyldig. Tøff oppgave du har tatt på deg, unnskylde og forsvare nazister. 2 Lenke til kommentar
Ruterknekt Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Alt hva Thoto79 og gjengen har i mot Den nordiske motstandsbevegelsen er feberfantasier om hvor voldelige de er. Dere har null argumenter mot nasjonalsosialismen som ideologi - kanskje ikke så rart all den tid nasjonalsosialismen er fremragende. Lenke til kommentar
Ruterknekt Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 (endret) Disse landssvikerne skulle lært seg folkeskikk før de tramper inn der de ikke hører hjemme. Landssvikere er de som har åpnet grensene våre for hele den tredje verden samt solgt ut arvesølvet vårt til jødiske oligarker. Endret 30. juli 2017 av Ruterknekt Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 30. juli 2017 Del Skrevet 30. juli 2017 Tøff oppgave du har tatt på deg, unnskylde og forsvare nazister. Nei det synes jeg ikke. Jeg forsvarer deres rett til å demonstrere fredelig, noe alle egentlig burde gjøre. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå