mobile999 Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Jeg har sagt opp regnskapsføreren og skal føre regnskapet selv i et lite AS. Hva er vanlig i forbindelse med dette? F.eks. regnskapsføreren utleverer hovedboken for de årene han har ført regnskapet, evt. noe annet? Må jeg gjøre noe i altinn, eller er det nok at regnskapsføreren melder at de ikke lenger har oppgaven for firmaet? Er det noe annet jeg må gjøre i forbindelse med dette? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Ansvaret for å avregistrere regnskapsfører i Brønnøysundregistrene ligger på firmaet, selv om regnskapsfører kan gjøre det selv. Firmaet er ansvarlig for oppbevaring av bokføringsdokumentasjon i det antall år som følger av bokføringsloven og -forskriften. Du må derfor enten sikre at nødvendig dokumentasjon overføres til firmaet, eller sikre en tilgjengelighetsavtale med regnskapsfører i nødvendig tid. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 16. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2017 Regnskapsføreren har avregistrert selv, da trenger jeg ikke å gjøre noe mer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå