Gå til innhold

Snart fiber i hus

Anbefalte innlegg

ASUS RT-AC66U er jo ute til en redusert pris. 779 på cdon og POWER... 

Er denne en grei ruter til å stå sammen med fibertilkoblingen min? I utgangspunktet er det 60/60 jeg har, men tror fort det blir 100/100 heller.

Bruken kommer til å være gaming, youtube og netflix. Totalt så er huset mitt 124 KVM, men 1 etasje er vel 90 kvm. Ikke noe betong, annet enn ei pipe.

Eller begynner denne å bli datert og derav selges den rimelig?

Eventuelt andre anbefalinger på "budsjettvennlig" ruter, så jeg slipper konekvittering ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja den begynner å bli utdatert, har du planer om høyere hastighet en 100 mbit ville jeg gått for Asus 88u eller Asus RT-AC3200 da de er nok mye bedre på høy trafikk over tid.

Jeg har prøvd en slik router på 500 mbit men den blir varm og får kort levetid med mindre jeg var uheldig med den jeg hadde.

Lenke til kommentar

Kommer mye an på bruksmønster, hadde en Asus den tålte ikke at nettet ble raskere og raskere, ble varm og ustabil. og starter du i dag lasting på en 100/100 linje så går den ofte på max både opp å ned allt etter hva du gjør.

Finnes endel tråder i forum hvor det moddes vifter på router, og det sier vel sitt :)

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Har denne modellen selv. Brukes på 60/20 linje og NAS. Samt rundt 10-20 wifi enheter avhengig av antall personer på besøk.

Hastighetene mellom NAS og pc ligger på mellom 70-110MB/s eller opp til 880mbit/s på kabel. Ingen drop-out eller problemer med Router.

Kan være QOS blir litt krevende i hastigheter på 100/100, men det vet jeg ikke sikkert for jeg har aldri testet det selv.

Lenke til kommentar

Ja den begynner å bli utdatert, har du planer om høyere hastighet en 100 mbit ville jeg gått for Asus 88u eller Asus RT-AC3200 da de er nok mye bedre på høy trafikk over tid.

Jeg har prøvd en slik router på 500 mbit men den blir varm og får kort levetid med mindre jeg var uheldig med den jeg hadde.

Kjenner du til prinsippet for konekvittering? ;) 3 lapper for en ruter er noe i overkant, dog så var AC 3200 litt nærmere det jeg hadde tenkt meg.

Lenke til kommentar

Kjenner du til prinsippet for konekvittering?

Kona her i huset har for lengst lært seg og x allt jeg oppgir med 2 :)

AC3200 dupper ned i 1990,-med jevne mellomrom , jeg kjøpte min til den pris og er veldig fornøyd.

Hos oss kan du innen 30 dager returnere det du har kjøpt, uansett grunn. Du kan selv velge mellom å bytte til en annen vare, eller få pengene tilbake.

Står på Power sin hjemmeside, ikke værre enn at du tester den og returnerer hvis det ikke funker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

AC66U er gammel, men har det man trenger. For 60/60 (ev. 100/100) holder denne i massevis, og det er ikke mange AC1750-routere til denne prisen. Med mindre du kjøper brukt, da.

Lenke til kommentar

Jeg har erfaringer både med RT-N66U som er litt eldre, og RT-AC66U. Det har vært null tull med noen av de. Den sistnevnte står på en 200 linje og leverer nett til 5 kablede enheter, og ca. 10 WiFi enheter. I denne prisklassen skal det mye til å finne et bedre alternativ.

Lenke til kommentar

da kommer eltel på besøk den 12 juli... passer fint egentlig, men er jeg avhengig av å bruke den medfølgende ruteren fra "telenor" og koble denne til hjemmesentralen. eller kan jeg bare koble asusen til og bruke den som utgangspunkt?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...