Bruker9373121 Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 (endret) Endret 27. oktober 2019 av Bruker9373121 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Kontakt Elkjøp. De er så vidt jeg vet ansvarlig frem til pakken er hos deg, så må de ta det videre med transportøren. Har selv opplevd pakker som har blitt borte i posten og tatt dette opp med butikken uten problemer, men dette har vært relativt billige ting slik at det antegelig er lett for de å bare sende på nytt uten å stresse så mye rundt det. 5 Lenke til kommentar
V-by Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Du har kjøpt en TV med frakt. Og her er Elkjøp ansvarlig for at du mottar tv-en. At budet ikke sjekker om det er riktig mottaker er ikke ditt problem. Du har ikke mottatt den, det er bare å be Elkjøp sende deg en ny en. 4 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 (endret) De er så vidt jeg vet ansvarlig frem til pakken er hos deg, så må de ta det videre med transportøren. Transportøren er ansvarlig frem til riktig mottaker har skrevet under og varen er løftet ut av bilen av transportøren. At transportøren ikke har rutine eller krav om legitimasjon er irrelevant. Hvis det går "for langt" så får de ta en signaturtest. Problemet med det er at en elektronisk underskrift mangler veldig mye som en papirunderskrift har, men det er tvilsomt at personen som har skrevet under har klart å forfalske din under bra nok selv om det er på en touchplate. Det er jo det avsender og/eller mottaker betaler for. Det er egentlig verken ditt problem eller Elkjøp's problem, men en av dere må gå gjennom "mølla" noe Elkjøp antagelig vil ta ansvaret for. Edit; Slike saker fører også til at de kanskje endelig innfører legitimasjonskrav så hvis du får ny TV (noe du har krav på) så kan du trøste deg med at den ekstra tiden det tok vil gagne alle andre Endret 16. juni 2017 av 4 3 4 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Kjøper forholder seg til selger, selger forholder seg til transportør. TS tar kontakt med Elkjøp, så får Elkjøp ta mølla med transportøren, ut fra hva jeg vet. Tviler på at Elkjøp tar seg bryet med å stresse for mye med transportøren, de tar gjerne ikke ansvar uten videre. Litt på siden så er noen sjåfører ubrukelige, har fått sendt pakker til meg der sjåføren ringer å avtaler tid der jeg er hjemme hele dagen uansett(kan altså ikek ha gått glipp av han), for så legge pakka forran døra ute å ringe på engang. Gangen etter ringte han ikke engang, bare la den igjen, og begge deler er pakker jeg skal signere på, det er mye rart med budbilsjåfører 3 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Kjøper forholder seg til selger, selger forholder seg til transportør. Joa, det er jo slik det pleier å være. Jeg har dog fått beskjed om å fikse det selv, var billige greier heldigvis, men det var bare å glemme å få posten til å gjøre noe med den saken 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Hvorfor kunne ikke alle vært ærlige og ikke stjele 4 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Hvorfor kunne ikke alle vært ærlige og ikke stjele Fordi da hadde ikke forsikringsselskapene tjent penger på tyveriforsikring. Tyver er kjøpt og betalt av forsikringsselskapene 4 Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Utenfor det juridiske, så har jeg veldig god erfaring med elkjøp sin kundeservice. Dette er jeg sikker på løser seg for deg Det er flere ganger det skal ha kommet pakker hit, men de leveres på døra til naboer og det som er. Heldigvis bor jeg i et ærlig nabolag, sånn at det har løst seg ved at de har tatt kontakt med meg igjen. 1 Lenke til kommentar
Bruker9373121 Skrevet 16. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2017 (endret) Endret 27. oktober 2019 av Bruker9373121 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Her er det bare å forholde seg til Elkjøp og stå på til de gir etter. 3 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 (endret) Sannsynligvis leverte fyren den til en tjuvraddkompis som han skylder doppenger til og bare lyver øynene ut av seg. Endret 16. juni 2017 av Bytex 4 Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Eller så lyger førstemann, og ser etter måter å få penger/ny TV fra elkjøp, eller så er det budmannen som har driti på draget. vanskelig å si i disse dager, da de fleste kun er ute etter seg selv.. 2 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Som andre her sier, gnag på Elkjøp til de tar henvendelsen seriøst. Dersom budmannen faktisk leverte den inn i en leilighet burde det heller ikke være vanskelig for sjåføren å oppdrive hvilke leilighet han leverte den i. Du kan uansett henvise til at du bestilte til første hinder, og dersom sjåføren mener han har levert den i en leilighet er det tydelig at noe feil har skjedd fra sjåførens side uansett. 4 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Man kan neppe klandre sjåføren for å levere til leiligheten i stedet for til parkeringsplassen utenfor. God service kalles det. 1 Lenke til kommentar
bas Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Hvorfor i all verden skulle denne "tjuvradden" ta seg bryet med å kontakte trådstarter? Tror det fleste bare ville tatt tv'n uten å ta kontakt med kjøperen for å si det slik....., henger ikke på greip. 3 Lenke til kommentar
Bruker9373121 Skrevet 16. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2017 (endret) Endret 27. oktober 2019 av Bruker9373121 Lenke til kommentar
bas Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Og hva har det å si for en tyv om du kontakter elkjøp samme dag eller dagen etterpå? Så lenge han har mottatt tv'n og forduftet så gir han vel blanke i når du kontakter elkjøp? Virker som en oppdiktet historie eller en litt merkelig handling fra tyven. 3 Lenke til kommentar
Spectryx Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 (endret) Det er noe som skurrer her! Men om historien er sann, så har du jo i det minste et telefonnummer til tyven siden han ringte deg og informerte om gavekortet. Du må uansett krangle videre med elkjøp og eventuelt la saken gå til forbrukerrådet. Ta utskrift av anropslogg og få kopi av signaturen fra budbilen som bevis Endret 16. juni 2017 av Spectryx 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå