Gå til innhold

Venner og ignorerte brukere - Hvordan få en oversikt?

Anbefalte innlegg

Hva med å forholde seg til realiteten?

Dette er ikke en dom, en straff eller en konsekvens, det er en manglende funksjon.

Du kan ikke se hvem som har ignorert deg, det er fakta og realiteten.

Slik fungerer funksjonen, du kan ikke endre den og den kommer ikke til å bli endret.

Har noen blitt kastet ut for at man ikke kan se hvem som ignorerer hvem?

Eller fått advarsler for det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I forhold til personvern så syns jeg det er helt greit at det får bli opp til den enkelte brukeren om man ønsker å informere andre om de ignorerer noen eller ikke. Behovet for god dialog er ikke like viktig som min rett til å holde ting privat.

å vite at man er ignort har ingen ting med persomvernet å gjøre

årsaken derimot er en annen sak

Jo, det har noe med personvern å gjøre. At din oppfattelse av personvern er annerledes enn min er ingen grunn i seg selv. Jeg ønsker å holde slike ting privat helt til jeg bestemmer meg for noe annet.

Årsak er i alle fall privat, men det ser ut til at du deler den oppfatningen, så da lar jeg det ligge.

Lenke til kommentar

1 : Lenken viser kun hvem jeg har valgt som venner , ikke andre som er venner med meg

om jeg sletter alle mine venner , så vet jeg forsatt ikke hvem som er venner med meg

skal jeg virkelig be dem om å sende forspørseln på nytt , og så skal jeg søke venenr med dem bare for at jeg skal få en gjensidig oversikt ?

Jeg er ganske sikker på at den viser alle vennene dine. Inne på kontrollpanelet kan du forøvrig velge om du må godkjenne venner som legger deg til. Jeg har den åpen slik at alle kan legge meg til. Tror knapt jeg har lagt til en eneste en av de som står på lista over mine venner-

2 : det argumetet bruker dere bar som unskyldning fordi dere tror at det er fler som vil det

Ok

3: Det er netopp  derfor det blir konflikt , de vet ikke at jeg maser på et svar

Hva i alle dager preiker du om? En konflikt betyr at man har to eller flere parter som "krangler". Man må per definisjon være minst to. Å stå aleine og rope inn i en vegg er ikke noen konflikt.

4: Modertoren har sikret slik at det ikke er mulig , kunn fordi de mner at de er så mye viktigere en andre brukerer

Korrekt. For at forumet skal kunne fungere er det viktigere at vi kan kommunisere med deg enn at du kan kommunisere med en tilfeldig bruker.

At noen av og til kunne tenke seg å ignorer dem fordi de føler seg trakaser bryr de seg lite om

Da blir trakserings argument merkelig i denne samenhengen

Vent litt, nå henger jeg ikke med helt. Å ignorere brukere man føler seg trakkasert av er jo heller med på å deeskalere en situasjon enn noe som helst annet.

5: Nei , jeg vil kun vite at den brukeren ikke kan svare på mine innlegg

De kan. De bare VIL ikke. Og som min farmor sa: Du kan ønske i den ene handa og drite i den andre og så ser du hvilken du får mest i.

6: Helt det samm kan det ikke bli

forveter man et svar så bør man vite at man ikke får noe svar

vanligvis får man et svar også

om en bruker man har diskuter med , plutselig ikke er der så vil vel de flete hvit hva soim har skjedd

Du har ikke krav på noe svar fra noen som helst. Du må bare leve med det. Vi kan ikke akkurat gå rundt til hver bruker og peke en pistol mot hodet deres å tvinge dem til å svare deg. I realiteten så er det akkurat det samme om du ligger på en ignoreringsliste eller om en bruker bare velger å ikke svare deg. Det er mange ganger jeg velger å ikke svare en post. Det er bare en av de tinga man må leve med her i livet. Ikke alle ønsker å snakke med deg.

7: Dere legger opp til det uten være klar over det selv om det ikk er med hensikt

Det er jo  bare å se lit tilbake på svaren i denne tråden   der et av komentaren går i at man bør gå inn i seg selv

Da er det jo greit å hvite hva som er galt , ikke bare få beskejd om at man har gjort feil uten helt å forstå hva som er galt

Ingen her i verden skylder deg en forklaring på hvorfor de ikke vil snakke med deg. Vi i teamet prøver å hjelpe folk som sliter med høyt konfliktnivå, men det er ikke alltid vi har overskudd eller tid til det.

8: Hva om man ikke vet at man er iritrende . mit intrykk er at noen liker hverandre mens andre lar seg iritere av andre . selv i de samme samtalene

Sant nok. Ikke alle har selvinnsikten til å se det, men et tydelig hint er at folk slutter å svare deg.

9: Hva er galt med en avstemning ? ønsker der ikke å vite om det er fler som ønsker slike muligheter

Hvorfor skal vi lage en avstemning når vi allerede veit hvilken avgjørelse vi kommer til å falle på? DET er bortkasta tid det. Du glemmer at dette forumet ikke er et demokrati.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da kan jeg si at jeg nekter å snakke med deg uten at du kan kreve å vite det

jeg kan si at ejg er forbannet på deg uten at du trenger å vite det

og jeg kan kalle deg for idiot utenat du trger å vit hvorfor

er det slike forhold dere ønsker i yterste konsekverns ?

at jeg velger å ignorer en bruker vil aldri gå ut over personvernet selv om jeg skulle få vite det

spesielt når man hellelr ikke kan gjøre noe med det

Dere tibyr et sags verktøy som jeg ikke helt ser hele hensikten med

ensidig mas mot ignorende brukere kan bli raliteten og en masse døde innlegg

Oversikten viser kun de jeg har valgt som venner

Det jeg savner er en oversikt over  hvem som har valgt meg som venn

Vent litt, nå henger jeg ikke med helt. Å ignorere brukere man føler seg trakkasert av er jo heller med på å deeskalere en situasjon enn noe som helst annet.

Det er nettop her der ikke forstår alle brukerne like godt

De kan. De bare VIL ikke. Og som min farmor sa: Du kan ønske i den ene handa og drite i den andre og så ser du hvilken du får mest i.

Nå forstår jeg ikke helt hva du vil frem til her

Du har ikke krav på noe svar fra noen som helst. Du må bare leve med det. Vi kan ikke akkurat gå rundt til hver bruker og peke en pistol mot hodet deres å tvinge dem til å svare deg. I realiteten så er det akkurat det samme om du ligger på en ignoreringsliste eller om en bruker bare velger å ikke svare deg. Det er mange ganger jeg velger å ikke svare en post. Det er bare en av de tinga man må leve med her i livet. Ikke alle ønsker å snakke med deg.

Dette er en problemstillig dere tydeligvis  ikke har forstått konsekvensen av

Ingen her i verden skylder deg en forklaring på hvorfor de ikke vil snakke med deg. Vi i teamet prøver å hjelpe folk som sliter med høyt konfliktnivå, men det er ikke alltid vi har overskudd eller tid til det.

Konflikter opstår nesten utelukende fordi det er misforståelser

det oppstår også fordi den ene elelr bagge parter er sta av seg

misforsåelser opstår gjerne  fordi reglen ikke er forstått , eller at de er feiltolket

noen ganger brukerne også rimelig siker på hva reglene betyr

og så kommer en moderator og brukeren ut fordi han mner at bruker har brutt en eller flere regler uten at vedkomende helt forstå hel årsaken 

videre begynner man å snakke forbi hverandre

og da er konflikten et fatum

Desverre er heller ikke dere altid så gode å se den utviklingen

Dere har til og med vært med på fyre lit opp under noen av konfliktene

Så når du påstår at dere prøver å hjelpe så kan jeg konstantere at det også går andre veien fordi dere tror at brukeren bare er ute etter å lage bråk

Endret av sinnaelgen
Lenke til kommentar

(...)

Hva er hensikten med en regel man ikke forstår ?

Å beskytte forumsamfunnet vårt.

Er det bare for at der skal ha et ekstre argument for å hive ut brukere dere ikke liker ?

Av med aluminiumshatten. Vi driver ikke med konspirasjoner. Tro meg, da er det flere jeg gjerne hadde kasta ut.

Å skylde på regelbrudd . når man ikke forsrtår regelen blir i beste fall en traksering

Tull. Vi prøver etter beste evne å forklare regler og kotyme, men når regelbrudd skjer er vi nødt til å reagere uansett om forumbrukeren skjønte at de gjorde noe galt. Som regel BUDE de skjønt at det var galt.

Det blir som sette folk i fangsel ute at de vet hvorfor

Og det gjør man gjerne for å beskytte samfunnet.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da kan jeg si at jeg nekter å snakke med deg uten at du kan kreve å vite det

Yes! Nå begynner du å skjønne det!

jeg kan si at ejg er forbannet på deg uten at du trenger å vite det

Helt korrekt. Jeg ser vi begynner å komme en vei her.

og jeg kan kalle deg for idiot utenat du trger å vit hvorfor

Nei. Personangrep er aldri greit.

er det slike forhold dere ønsker i yterste konsekverns ?

Ja, vi ønsker at brukerne kan velge selv hvem de vil og ikke vil snakke med.

at jeg velger å ignorer en bruker vil aldri gå ut over personvernet selv om jeg skulle få vite det

spesielt når man hellelr ikke kan gjøre noe med det

Her må jeg bare si meg uenig.

Dere tibyr et sags verktøy som jeg ikke helt ser hele hensikten med

Så slutt å benytte deg av det. Du er fri til det også.

ensidig mas mot ignorende brukere kan bli raliteten og en masse døde innlegg

Helt sant. Når du merker at folk ikke svarer deg så er det like greit å slutte å skrive til de.

Oversikten viser kun de jeg har valgt som venner

Det jeg savner er en oversikt over  hvem som har valgt meg som venn

Se tidligere svar fra meg. Den skal vise alle.
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er nettop her der ikke forstår alle brukerne like godt

Her skjønner jeg ikke hva du prøver å si. Kan du omformulere og si det på en annen måte?

Nå forstår jeg ikke helt hva du vil frem til her

Du kan øsnke så mye du vil, men det kommer ikke noe inn i den handa. Vil de ikke snakke med deg så snakker de ikke med deg.

Dette er en problemstillig dere tydeligvis ikke har forstått konsekvensen av

Sant igjen. Jeg forstår ikke hvilke store, farlige konsekvenser det kan ha. Det er derfor jeg diskuterer med deg.

Konflikter opstår nesten utelukende fordi det er misforståelser

det oppstår også fordi den ene elelr bagge parter er sta av seg

Ja. dette stemmer, men ser ikke hvordan det skal øke konfliktnivået om noen ikke vil "konflitere" tilbake og istedet slutter å svare deg.

misforsåelser opstår gjerne fordi reglen ikke er forstått , eller at de er feiltolket

noen ganger brukerne også rimelig siker på hva reglene betyr

og så kommer en moderator og brukeren ut fordi han mner at bruker har brutt en eller flere regler uten at vedkomende helt forstå hel årsaken

videre begynner man å snakke forbi hverandre

Denne delen veit jeg rett og slett ikke hvordan jeg skal begynne å svare på en gang. Jeg forstod ordene hver for seg, men ikke hva du vil frem til.

og da er konflikten et fatum

Desverre er heller ikke dere altid så gode å se den utviklingen

Men vi prøver etter beste evne. Vi er ikke ufeilbarige vi heller.

Dere har til og med vært med på fyre lit opp under noen av konfliktene

Citation needed? Om du har opplevd det av meg noen gang så beklager jeg. Det har aldri vært min hensikt.

Så når du påstår at dere prøver å hjelpe så kan jeg konstantere at det også går andre veien fordi dere tror at brukeren bare er ute etter å lage bråk

Fakta er at enkelte brukere oppfører seg som om de er ute etter å lage bråk. Da må vi reagere for å beskytte resten av forumsamfunnet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fakta er at enkelte brukere oppfører seg som om de er ute etter å lage bråk. Da må vi reagere for å beskytte resten av forumsamfunnet

Her er problemet at dere ikke klarer å skille mellom de som fektisk er ute etter å lage bråk og de som bere er uheldig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...