-Siberian- Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Jeg vurderer Iron X-it som et middel mot asfaltflekker og slike små svarte prikker som gjerne kommer lavt på bilen. Min er behandlet med noe tilsvarende Ditec, så jeg lurte på om Iron X-it er uheldig og kanskje påvirker den behandlingen. Noen som vet? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Da blir du nok skuffet. Iron X/S/it osv tar ikke asfalt, men metallpartikler. F.eks er det lurt å bruke den når vinteren er over og du vil bli kvitt de små bitene fra piggdekk-piggene som henger fast i lakken din og snart begynner å gi deg søte små rustprikker. Skal du ta asfalt, bruker du Prickbort. Ja, de små svarte prikkene vil være en grei sak å spyle bort etterpå. All form for avfetting påvirker forsegling og voks, men prickbort er relativt snill om den ikke får ligge for lenge. Du kan gi den 3-4 min, men uansett ikke la den tørke på lakken. For den generelle skitten kan du benytte f.eks Surfex HD som du blander ut etter passende forhold (f.eks 1:12 vinter, 1:20 sommer). Om du avslutter med skumlegging som gir de 3 nevnte midler lenger virketid og har en skittløsende effekt i seg selv, har du en full forvask. Du trenger ikke såpass grundig i sommerhalvåret. Og du skal vel ikke bruke det på Ditec uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå