Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Jeg har tre års Bachelorgrad i Informatikk og har jobbet i omtrent åtte år med CMS og webutvikling. Har primært gjort back-end men også noe front-end. Jobbet på ganske mange forskjellige prosjekter, både små og store. Deltar i kundemøter, ifm det jeg skal implementere for dem, men er ikke særlig delaktig i innsalg og prosjektplanlegging - men det er det jo stort sett selgere som tar seg av. Jeg jobber godt både selvstendig og i teams. Har aldri hatt en "tech-lead" rolle, og vet ikke om jeg er helt der enda at jeg ønsker det. Seniorutvikler...bør jeg ha tittelen? Fortjener jeg den? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 (endret) Det er vel helst opp til hva firmaet du jobber i trenger, og om du vil være mer nyttig som en mellomleder og viser nok egenskaper til å kunne utkonkurrere andre kandidater. Vil du opp i lønn og ha fancy tittel så må du bare snakke med sjefen din og bruke din innflytelse som en verdifull ressurs. Det kan være grønnere gress på andre beiter om de ikke tilfredsstiller deg, og det vet sjefen din også. Endret 15. juni 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 https://softwareengineering.stackexchange.com/questions/14914/whats-the-difference-between-entry-level-jr-sr-developers Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Tror ikke TS på noen måter kan kalles for en juniorutvikler. Da hadde han garantert fått endret stilling innen de 8 årene. Tingen er at mange selskaper foretrekker å holde strukturen sin flat, så da betyr senior litt mer enn bare mer lønn, hjørnekontor og fint skilt. Inntrykket jeg fikk fra førstepost var at seniorutvikler i dette tilfellet betyr teamleader, og vil ta bort TS sin tid fra utvikling til å gjøre teamleading. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Vi har mange seniorutviklere hos oss som nesten utelukkende kun jobber med programmering. Det er mao ikke gitt at de har teamleader ansvar - det er egne (ikke tekniske) prosjektledere for det. Interessante innspill. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 (endret) Om det bare er en tom tittel (+ lønn) som blir båret av ansatte med mindre fartstid enn deg så er det bare å spørre (evt. vise muskler). Har de spesielle arbeidsoppgaver slik som ledelse så stilles det muligens krav innenfor disse oppgavene. Endret 15. juni 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Det høres da for meg ut som om dette ikke er en svart/hvitt sak, men at firmaer avgjør dette litt individuelt. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Har vært i firma der man ble senior etter ca 5 års ansettelse. Da var altså senior ikke relatert til ansvar, lønn eller ledelse direkte, men indirekte var det gjerne slik. Med lenger fartstid får en mer erfaring, kan en hjelpe andre, har fått vist seg som en med lederegenskaper (eller ikke) osv. Er nok en del forskjeller fra ulike firma ja. Det er vel det samme med konsulent, rådgiver og det man henger på, som spesial eller direkte relatert til avdelingen en jobber i (driftskonsulent, utviklingsrådgiver, spesialrådgiver osv). Lenke til kommentar
Feh Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Hos oss er det sertifiseringer som gjelder. Et visst nivå gjør at vi kan selge konsulenter til seniorpris til kunder, men internt så er det både seniorer og teamledere som bare har tittelen "konsulent" uten noe mer. Selv er jeg teamleder, har intern tittel konsulent, og selges som seniorkonsulent.. @TS: 8 år med teknisk arbeid vil jeg si betyr senior og vel så det. Det er få som ønsker en lead rolle, men en ting jeg kan si deg er at du vil aldri føle deg klar for det uansett så det er bare å kjøre på hvis du føler du har lyst. Jeg hadde ikke jobbet mer enn 1 år i nåværende bedrift før jeg ble teamleder for fire andre konsulenter. Det krever sitt, men du verden så mye mer spennende det blir enn å bare kode dagen lang. Men så er min ambisjon å til slutt ikke utføre noe teknisk arbeid overhodet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Jeg ble solgt inn som seniorutvikler i et prosjekt en gang, og da jeg spurte sjefen hvorfor var det "nok bare en glipp" av noe slag. Høres litt snuskete ut. Skal spørre igjen om jeg konsist selges inn som senior. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 I revisjonsbransjen får senior-tittel rett etter konfirmasjonen 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå