jarmush Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Startet pc'n i dag og nå booter den rett til Bios hver gang jeg starter opp og ikke til Windows 10. Må avslutte Bios for å komme til Windows 10. Nå er ikke jeg noen ekspert på Bios, men har forsøkt å se om det kunne være noe galt der men kan ikke se at det er endret noe? Gikk gjennom manualen til hovedkortet og alle instillinger i Bios samsvarer med det som er "Default settings" i Bios, slik jeg ser det. Dette er "Boot meny Bios" - Boot mode select [Legacy + UEFI] - Boot option #1 [uEFI Hard Disk] Dette er vel riktig, eller? Kjøpte nytt oppgraderings sett til pc'n samt ny lisens til Windows 10 for noen uker siden, https://www.komplett.no/product/910675/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-core-i3-7100# Har nå installert Windows 10 build 1703. Pc'n har fungert fint helt til idag. I går kveld ble en ny oppdatering til Windows 10 lastet ned automatisk. Mener også nå at CPU viften har begynt å jobbe mere intenst enn tidligere. Noen som kan starte ballet med tips og råd? Lenke til kommentar
jarmush Skrevet 17. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2017 Tror jeg fant ut av problemet. Så at produsenten av hovedkortet, Msi, hadde 4 nyere versjoner av Bios, enn den jeg hadde på min pc. Etter installasjonen av nyeste versjon av Bios forsvant problemet samt at cpu viften fant tilbake til normalt støynivå (minimalt) igjen. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå