KenJoh87 Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Kjøpte bil av Olsen bil. Koster nå 325000 kr. Fikk beskjed av naf at denne måtte inn på verksted for å sjekke over for de har mistanke at de har jukset på feilen før den ble solgt til meg. Forsikringa sier at de ikke kan gjøre noe. Har jeg virkelig tapt 325000 kr??? Lenke til kommentar
0laf Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 (endret) Fikk beskjed av naf at denne måtte inn på verksted for å sjekke over for de har mistanke at de har jukset på feilen før den ble solgt til meg. -- Slettet -- Gode råd er dyre når man har kjøpt bil av Olsen Endret 15. juni 2017 av adeneo Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Ikke så mye beskyttelse igjen fra Olsen bil ... https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2017/05/14/195302155/jeg-har-aldri-sett-noe-lignende.-det-er-sa-ille-som-man-fryktet Men jeg tror nok at hvis vegvesenet ikke vil godkjenne bilen pga reparasjoner som ikke er utført slik de skal så er det du som sitter igjen med ansvaret. - Litt avhengig av hav det er så kan du jo få noen andre til å reparere det forskriftsmessig. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Ooops, i den saken er det nok verre å få igjen noe, samt en stor risiko for at bilen faktisk ikke er verdt fem øre eller er stjålet. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Ikke så mye beskyttelse igjen fra Olsen bil ... https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2017/05/14/195302155/jeg-har-aldri-sett-noe-lignende.-det-er-sa-ille-som-man-fryktet Men jeg tror nok at hvis vegvesenet ikke vil godkjenne bilen pga reparasjoner som ikke er utført slik de skal så er det du som sitter igjen med ansvaret. - Litt avhengig av hav det er så kan du jo få noen andre til å reparere det forskriftsmessig. Wow. En ting er svindelen i seg selv, men dette kunne fått fatale konsekvenser for mange liv. Disse mennene burde fått 21 år i buret spør du meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Problemet med Olsen bil saken er mange, ikke bare for tidligere eier, men også for kundene. Om Naf eller biltilsynet avdekker at det vært jukset med eu kontrollen, ikke reparert etter forskriftene fra bil produsent, eller enda verre, bilen har vært stjålet/eller inneholder stjålne deler. Uansett så sitter du som dagens eier dessverre med skjegget i postkassa, det eneste håpet er jo at den faktisk er i grei stand eller at det er mangler som er lette, kjapt å fikse og ikke minst billig. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Men det er jo olsen svinet som skal presses som en sitron for alle grunkene han har for å betale folk tilbake. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Problemet er at køen er lang. Alle skal ha penger. Bankene, forsikringsselskapene, østeuropeiske torpedoer og så kundene. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Men det er jo olsen svinet som skal presses som en sitron for alle grunkene han har for å betale folk tilbake. Kunder kommer dessverre i siste rekke når det gjelder konkurser, først er det vel banken som skal ha sine penger, deretter div. kreditorer og leverandører, og til slutt torpedoer og kunder, om det finnes noen smuler igjen... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 var det ikke 130 millioner eller noe sånt han hadde mot seg i krav? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 var det ikke 130 millioner eller noe sånt han hadde mot seg i krav? Tror det, men hvem hva det egentlige beløpet er, Santander sender tross alt ikke torpedoer for å kreve inn penger, de kan jo gå lovlige veier som er mye verre.... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Men det er jo olsen svinet som skal presses som en sitron for alle grunkene han har for å betale folk tilbake.Kunder kommer dessverre i siste rekke når det gjelder konkurser, først er det vel banken som skal ha sine penger, deretter div. kreditorer og leverandører, og til slutt torpedoer og kunder, om det finnes noen smuler igjen... Nei. Banker med pant kan ta verdiene de har pant i. Lønn og enkelte skattekrav får dekning først, så får øvrige kreditorer og kunder som likestilte. 1 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Det tar noen sekunder å søke etter Olsen bil, da finner du raskt at Statens vegvesen advarer mot å kjøpe bil av Olsen bil. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Det tar noen sekunder å søke etter Olsen bil, da finner du raskt at Statens vegvesen advarer mot å kjøpe bil av Olsen bil. Hjelper lite for alle de som har kjøpt biler der for mange år siden. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Kjøpte bil av Olsen bil. Koster nå 325000 kr. Fikk beskjed av naf at denne måtte inn på verksted for å sjekke over for de har mistanke at de har jukset på feilen før den ble solgt til meg. Forsikringa sier at de ikke kan gjøre noe. Har jeg virkelig tapt 325000 kr??? Du får vel bilen tilbake? De skal bare sjekke? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Kjøpte bil av Olsen bil. Koster nå 325000 kr. Fikk beskjed av naf at denne måtte inn på verksted for å sjekke over for de har mistanke at de har jukset på feilen før den ble solgt til meg. Forsikringa sier at de ikke kan gjøre noe. Har jeg virkelig tapt 325000 kr???Du får vel bilen tilbake? De skal bare sjekke? Ja. En avskilta bil som plutselig knapt er verdt vrakpanten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Kjøpte bil av Olsen bil. Koster nå 325000 kr. Fikk beskjed av naf at denne måtte inn på verksted for å sjekke over for de har mistanke at de har jukset på feilen før den ble solgt til meg. Forsikringa sier at de ikke kan gjøre noe. Har jeg virkelig tapt 325000 kr??? Du får vel bilen tilbake? De skal bare sjekke? Bilen får man jo tilbake, skiltene derimot, det er annen sak. Spørsmålet er jo bare hvilke feil man finner, og om det er verdt å fikse det mtp. det man i utgangspunktet har gitt for bilen. Vil det koste 100k for å få en bil til 300k lovlig på veien igjen så er det jo ikke verdt det. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 (endret) Vi vet jo ikke om den er dømt "ugyldig" eller ikke enda... Jeg ville lest igjennom forsikringsvilkårene. Svindel må det vel stå noe om. Kanskje de bare prøver å spille hardbalne. Endret 18. juni 2017 av Taurean Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Bilen får man jo tilbake, skiltene derimot, det er annen sak. Spørsmålet er jo bare hvilke feil man finner, og om det er verdt å fikse det mtp. det man i utgangspunktet har gitt for bilen. Vil det koste 100k for å få en bil til 300k lovlig på veien igjen så er det jo ikke verdt det. Det var et merkelig regnestykke? Hvis bilen kan bli lovlig og selges for mer enn det reparasjonen koster vil det jo lønne seg... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Bilen får man jo tilbake, skiltene derimot, det er annen sak. Spørsmålet er jo bare hvilke feil man finner, og om det er verdt å fikse det mtp. det man i utgangspunktet har gitt for bilen. Vil det koste 100k for å få en bil til 300k lovlig på veien igjen så er det jo ikke verdt det. Det var et merkelig regnestykke? Hvis bilen kan bli lovlig og selges for mer enn det reparasjonen koster vil det jo lønne seg... Ikke når han allerede har betalt 300.000,- for bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå