[SFP]Radar Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Driver på å legge inn S-ATA.. Har to harddisker, en på 36 Gb og en på 160Gb. begger er laget og koblet opp med tilhørende kabler Spørsmål: Er S-ATA kun for å kjøre i RAID? slik at maskinen kun finner 2x36 Gb..? eller går det å kjøre dem separate? Er det noen som vet om sider med oppsett for S-ATA HD? Lenke til kommentar
huf Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Radar' date='06/12/2003 : 00:03'] Driver på å legge inn S-ATA.. Har to harddisker, en på 36 Gb og en på 160Gb. begger er laget og koblet opp med tilhørende kabler Spørsmål: Er S-ATA kun for å kjøre i RAID? slik at maskinen kun finner 2x36 Gb..? eller går det å kjøre dem separate? Er det noen som vet om sider med oppsett for S-ATA HD? S-ATA er ikke der kun for å kjøre RAID. Det går an å kjøre dem separate ja. Lenke til kommentar
mrhenrix Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Du må nok sette opp raid i konfigurasjonsmenyen (CTRL-F på Asus A7N8X...). Jeg "bygde" bare raid med en disk først (S-ATA Raptor, antar det er den du har også), før jeg kopla til den andre etterpå. Du skal ha "Stripe", og 1+0. Lenke til kommentar
[SFP]Radar Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Har satt det slik du forslår.. Men XP finner fortsatt ingen HD. Har definert området til HD.. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Du må nok sette opp raid i konfigurasjonsmenyen (CTRL-F på Asus A7N8X...). Jeg "bygde" bare raid med en disk først (S-ATA Raptor, antar det er den du har også), før jeg kopla til den andre etterpå. Du skal ha "Stripe", og 1+0. trur nok det at du tar litt feil der ja... Man trenger ikke kjøre diskene i raid selv om det går an, og fordi det kalles raid.kontroller. Til trådstarter: Ta og ta av alle jumperne på diskene, for S-ATA styrer selv hvem som er master og slave etter om de er koblet på s-ata1 eller s-ata 2. Hvis du da ellers har koblet til alt du skal, skal windows kunne finne diskene. Lenke til kommentar
[SFP]Radar Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 Fikk det till etter å ha definert området og endret boot rekkefølgen til å ta HD først.. vi får se om resten går bra.. Instalerer XP med en HD inne Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Husk at nok må ha drivere stil s-ata kontrolleren på floppy og bruke disse ved å trykke F6 tidlig i installen. Om du skal boote fra s-ata altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå