Harald Brombach (digi.no) Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Leter intenst etter feilen.Hele DNB.no er nede Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Utrolig. Og på sms får jeg servert løgnen om at det er problemer i telenettet. Så hvorfor er meldingen en annen på web. Vel - slik blir det når en forsøker å spare penger vha outsorcing. Blir det flere falske anmeldelser på appstore som en desperat save-face handling? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Utrolig tragisk hvordan DNB har endt opp. 7 Lenke til kommentar
Nordlyst Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 DNB får mye pepper, sikkert velfortjent, men jeg undrer meg jo om det er bare de som forårsaker alt dette tullet... https://www.tu.no/artikler/evry-signerte-milliardavtale-med-dnb/225644 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Fatter ikke at Liv Fiksdal, eller for ikke å snakke om Rune Bjerke, kan få fortsette.De og Inderne skulle vært kastet på dør for lenge siden.Trist å se hvordan ett dyktig norsk IT-miljø har blitt rasert fullstendig. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Det er lønningsdag. Regner med at det er mitt svimlende beløp inn på konto med feriepenger og det hele som tok knekken på systemet 4 Lenke til kommentar
Muad Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Er trist å se at god kompetanse ble kastet på dør for dette, håper de er fornøyd med løsningen som skulle være bedre enn det de hadde 1 Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Vipps.no er også nede. Jeg hadde behov for å konfigurere en "butikk" i VippsGo, men siden responderer ikke. Vippsadmin.snappo.com er ok. Lenke til kommentar
W5B5VCB6 Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 EVRY har vel ikke noe med dette å gjøre? Lenke til kommentar
Per Magus Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 > Hele DNB.no er nede All den tid dette er standardtilstanden; ville det være mer informativt om digi informerte om når DNB er oppe. 5 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 EVRY har vel ikke noe med dette å gjøre? Ikke umulig, DNB har vel satt bort all drift til Evry og indiske HCL, så en av de er vel i det minste ansvarlig for å få systemet opp igjen så raskt som mulig. 1 Lenke til kommentar
C9T2GGD9 Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Men hvorfor kan man ikke spesifisere hva problemet er? Om det er apache serveren som har feilet eller hva som ikke fungerer? 1 Lenke til kommentar
Polle_2 Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Jeg vil bare legge inn denne: http://www.cw.no/artikkel/norske-leverandorer-har-mye-laere Så kan de utviklerene som sitter igjen i DnB kanskje svare på sannhetsgehalten i utsagnet til uberstohrmbahnfuhrer Liv Fiksdahl "De har en mulighet til å løfte seg til et nytt og mer profesjonelt nivå. Både når det gjelder metodikk, industrialiserte prosesser og profesjonalitet er det mange som har mye å lære av indiske selskaper. - Det TCS har gjort or oss er vi faktisk mer fornøyd med enn da vi gjorde det selv. " 1 Lenke til kommentar
AR85 Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 EVRY har vel ikke noe med dette å gjøre? Ikke umulig, DNB har vel satt bort all drift til Evry og indiske HCL, så en av de er vel i det minste ansvarlig for å få systemet opp igjen så raskt som mulig. Det er HCL som drifter utstyret på Rennesøy. Men DNB (eventuelt avisene) navngir aldri dem, kun hvis EVRY er årsaken... 2 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 I den grad dette blir en diskusjon om outsourcing eller ei. DnB har så vidt jeg vet ikke driftet hardware inhouse noen gang (i alle fall ikke de 10 - 15 siste årene). DEt ble driftet av Evry fram til HCL overtok avtalene. Lenke til kommentar
BjartmarO Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Er trist å se at god kompetanse ble kastet på dør for dette, håper de er fornøyd med løsningen som skulle være bedre enn det de hadde En teknisk kompetent ledelse hadde i alle fall skjønt at de måtte beholde kontrollen med utvikling og drift av sentral infrastruktur internt i selskapet. Man kan ikke bare lukke øynene og sende det til India... Man må skjønne at IT-tekniske beslutninger vil være en sentral del av det å styre selskapet, nå, og i fremtiden. Konsekvensen av dette er at større deler av toppledelse og styre også bør bestå av folk som faktisk skjønner hvordan IT-systemer er konstruert, og som skjønner hva som må til for å kunne utvikle, drifte og forvalte de på en sikker og forutsigbar måte. Det holder ikke med styremedlemmer og ledere som "kan litt om IT". De som "kan litt om IT" bør hives ut, og de bør erstattes av folk som har IT som kjernekompetanse... Det handler trolig om at noen av de som har makt i DnB-konsernet i dag bør gi slipp, og at man i stedet bør slippe til folk som vet hva de snakker om når det gjelder forvaltning av IT-tekniske løsninger. 5 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Så det var ikke svikt i systemet som styrer redundansen denne gangen, altså ... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Jeg vil bare legge inn denne: http://www.cw.no/artikkel/norske-leverandorer-har-mye-laere Så kan de utviklerene som sitter igjen i DnB kanskje svare på sannhetsgehalten i utsagnet til uberstohrmbahnfuhrer Liv Fiksdahl "De har en mulighet til å løfte seg til et nytt og mer profesjonelt nivå. Både når det gjelder metodikk, industrialiserte prosesser og profesjonalitet er det mange som har mye å lære av indiske selskaper. - Det TCS har gjort or oss er vi faktisk mer fornøyd med enn da vi gjorde det selv. " Vi har selvsagt kun noen veldig små utfordringer igjen, som at hele banken går ned i hytt og pine, men dette må være som barnesykdommer å regne. Dette er vi strålende fornøyd med. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Jeg vil bare legge inn denne: http://www.cw.no/artikkel/norske-leverandorer-har-mye-laere Så kan de utviklerene som sitter igjen i DnB kanskje svare på sannhetsgehalten i utsagnet til uberstohrmbahnfuhrer Liv Fiksdahl "De har en mulighet til å løfte seg til et nytt og mer profesjonelt nivå. Både når det gjelder metodikk, industrialiserte prosesser og profesjonalitet er det mange som har mye å lære av indiske selskaper. - Det TCS har gjort or oss er vi faktisk mer fornøyd med enn da vi gjorde det selv. " Vi har selvsagt kun noen veldig små utfordringer igjen, som at hele banken går ned i hytt og pine, men dette må være som barnesykdommer å regne. Dette er vi strålende fornøyd med. "Vi har også spart masse penger på dette så alt i alt er dette veldig bra for hele konsernet." 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 "Vi kan ikke gjøre annet enn å beklage" -DNB Hva med å innføre erstatningsregler etter samme mål som når flyselskapene forsinker deg? Hvis hver kunde fikk en tier eller en femtilapp for hver time tjenestene var ute av drift/utilgjengelige så tror jeg de hadde investert enda mer i å holde systemene sine oppe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå