M0llee Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Her om dagen fikk jeg blue screen of death (BSOD) når jeg startet opp maskinen. Jeg kom til innloggingsskjermen men når jeg logget inn så dukket BSOD opp. Jeg holdt på hele dagen med å prøve å fikse problemet, men det gikk svært dårlig. I dag fikk jeg mirakuløst logget inn. Det gikk 20 minutter så dukket den opp igjen. Jeg har stoppet alle oppdateringer fordi det virker som om det er noe galt med Windows Update. Hver gang jeg prøver å gjenopprette Windows så får jeg opp et lite vindu som sier "Vennligst vent. Dette tar ikke lang tid", og så kommer BSOD tilbake. Jeg har prøvd å finne ut om det er noe som har lignende problemer uten hell. Finnes det en måte jeg kan få fikset driverne mine uten at jeg må slette alt og reformatere pc'n? Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Jeg vet ikke hva som kan forårsake BSODen du opplever, men hvis alt annet feiler kan du jo prøve å koble harddisken/SSDen til en annen pc og hente ut filer du vil ha, eller eventuelt sette inn en annen lagringsenhet med Windows. Mulig du kan reparere Windows på lagringsenheten du sliter med nå via en annen installasjon. Har du prøvd å starte i Sikker modus? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Når PC fryser/henger av og til og det kommer og går, er det nesten alltid HDD som er nær døden, eller en av minnebrikkene som har døde celler. Hvis der er mer enn én minnebrikke i maskinen din, ta ut alle unntatt 1. Hvis det fortsatt er problem, prøv en av de andre minnebrikkene. Hvis det fortsatt er problem er det harddisken. Det er veldig sjeldent det er feil på to minnebrikker samtidig. (Det er jo også en svak mulighet for at hovedkort og slikt er årsaken, men det er ekstremt sjeldent at andre komponenter gir slike på/av feil. Lykke til! Lenke til kommentar
M0llee Skrevet 15. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2017 Jeg vet ikke hva som kan forårsake BSODen du opplever, men hvis alt annet feiler kan du jo prøve å koble harddisken/SSDen til en annen pc og hente ut filer du vil ha, eller eventuelt sette inn en annen lagringsenhet med Windows. Mulig du kan reparere Windows på lagringsenheten du sliter med nå via en annen installasjon. Har du prøvd å starte i Sikker modus? Sikker modus funker! Jeg får ingen BSOD, men jeg har ingen tilgang til driver-innstillingene eller Windows Update. Alt annet funker, men når jeg prøver å gå inn for å se på oppdateringene så bare lukker alt seg. Lenke til kommentar
M0llee Skrevet 15. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2017 Når PC fryser/henger av og til og det kommer og går, er det nesten alltid HDD som er nær døden, eller en av minnebrikkene som har døde celler. Hvis der er mer enn én minnebrikke i maskinen din, ta ut alle unntatt 1. Hvis det fortsatt er problem, prøv en av de andre minnebrikkene. Hvis det fortsatt er problem er det harddisken. Det er veldig sjeldent det er feil på to minnebrikker samtidig. (Det er jo også en svak mulighet for at hovedkort og slikt er årsaken, men det er ekstremt sjeldent at andre komponenter gir slike på/av feil. Lykke til! Jeg tror ikke det er hardware problemer her, dessverre. Problemet dukket opp etter at det hadde blitt kjørt en oppdatering når jeg skrudde av pc'n. Kjøpte pc'n for ca 1,5 år siden så jeg tror/håper at det ikke er noe galt med SSD allerede. Lenke til kommentar
M0llee Skrevet 16. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2017 Fikset problemet!! Etter mye krangling ville den til slutt kjøre recovery. Så foreløpig fungerer alt som normalt. Takk for tips Lenke til kommentar
Glitter Skrevet 22. juni 2017 Del Skrevet 22. juni 2017 (endret) Jeg fikk også blåskjerm hvor den restartet igjen og igjen uten at det fikset seg. Så fikk jeg alternativet om å tilbakestille pc men etter det gikk alt til helvete og pc vil ikke slå seg på, får bare opp pc oppstartslogo og det er det. Så da er vel PCen død. Skikkelig kjipt i og med at den nesten ikke har vært i bruk. Penger ut av vinduet. Endret 22. juni 2017 av Glitter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå