Gå til innhold

Altibox Tråløst Internett problemer

Anbefalte innlegg

Vi har hatt Altibox aktivert en god stund nå, men for noen uker siden hendte det ofte at nettverket ble dealktivert eller svekket i ca 30 min. Folkene fra Altibox mener ingenting skal være i veien med internettet vårt selv om det åpenbart er problemer. Noen som sliter med det samme? Hva kan vi gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Koble en PC til LAN-porten (for PC) på hussentralen (HS), og sjekk om det er kun wifi som har slutter å fungere. Hvis det er feil på wifi, er det nok feil på HS. Hvis også kablet forbindelse slutter å fungere, kan det være HS, ev. fiberconverter, eller feil i infrastrukturen til din Altibox-leverandør.

Hvis det er kun wifi som feiler, gjelder dette både 2,4 og 5 GHz? Dersom du bor i blokk eller har mange naboer i nærheten som også har Altibox og kjører wifi fra HS, er det svært begrensede muligheter for å bytte kanal på 2,4 GHz, da du  har kun 3 (?) alternativer. Jeg har satt min HS i Bridge Mode, og satt opp en egen router hvor jeg har full kontroll selv. Bruker inSSIDer på PC for å se hvor det er best plass i 2,4 GHz.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Koble en PC til LAN-porten (for PC) på hussentralen (HS), og sjekk om det er kun wifi som har slutter å fungere. Hvis det er feil på wifi, er det nok feil på HS. Hvis også kablet forbindelse slutter å fungere, kan det være HS, ev. fiberconverter, eller feil i infrastrukturen til din Altibox-leverandør.

Hvis det er kun wifi som feiler, gjelder dette både 2,4 og 5 GHz? Dersom du bor i blokk eller har mange naboer i nærheten som også har Altibox og kjører wifi fra HS, er det svært begrensede muligheter for å bytte kanal på 2,4 GHz, da du  har kun 3 (?) alternativer. Jeg har satt min HS i Bridge Mode, og satt opp en egen router hvor jeg har full kontroll selv. Bruker inSSIDer på PC for å se hvor det er best plass i 2,4 GHz.

Enig dette. Svært usansynlig, men ikke umulig, at det er feil på HS. Trolig fått en nabo inn på samme frekvens som dere som forstyrrer på 2,4 GHz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...