Gå til innhold

Posten spiller basket med pakkene dine

IceCool

Anbefalte innlegg

Hva feiler det egerntlig folk som jobber på posten?

Jeg må bare spørre for her klistrer postmottaket på FORSIKTIG lapper på hver side av esken jeg skal sende, så betaler jeg 200,- for å sende den til noen, personen mottar den i ubrukelig tilstand og finner ut at den er ødelagt etter at en venn har sett på den og ikke får start på den. CPU kjøleren hadde løsnet og hang bare og dinglet i ledningen og ett eller annet har skjedd så den starter kun i 3 sekunder ved forsøk på å boote den.

PC'en ble sendt i sin opprinnelige papp med isopor embalarsje, men i kassen var det nå montert CPU, kjøler, PSU, Hovedkort, RAM, 3D-Kort, Harddisk og DVD spiller, og den var klar til å plugges inn å brukes.

Jeg vet at det må store krefter til for å løsne den CPU kjøleren (som jeg hadde sjekket godt før det ble sendt) og det var en pakke merket med FORSIKTIG lapper, så da skulle den ikke utsettes for sånn normal pakke behandling hvor alt blir slengt rundt.

Hva kan jeg gjøre uten å kjefte til posten? Jeg vil gjerne at personen skulle få den jule/bursdags gaven som det var ment å gi. Kan jeg kreve noe i erstatning fra posten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pappa jobbet i posten før, som lastebilsjofør! da spurte jeg om det, han svarte att det kunne de ikke ta så mye hensyn til! hadde ikke tid osv. alle pakkene ble sluppet oppi de kurgene de sku i, og nye pakke oppå der igjenn....

det var avsenderen sitt annsvar å pakke det skikkelig!

En far til en kompis av meg fikk levert sin nye tv hjem og det var klistret "denne side opp" lapper på den, men allikevell sto den opp ned da de fikk den! uansett hvilken posisjon pakken står i under transport så burde de satt den ifra seg på en profesjonel måte!

edit: måtte tilføye noe

Endret av Raggi
Lenke til kommentar

HalTan:

1. Du er en glagutt!

2. Men litt betenksom og arrogant!

3. Men har fortsatt ett smil om munnen.

4. Ganske positiv av deg.

5. Til slutt mener han nokk att spyttkjertlene dine produserer for mye, og når du løfter øyenbrunene dine åpner munnen din seg pga din faste hud i annsiktet, og da kan det renne litt slev!

Lenke til kommentar
off topic:

HalTan.... hvordan klarer du å fortsatt være 1337 selv om du skriver flere og flere poster??

tar tid før alle skjønner dette:

postene i off topic teller ikke!

det er for å bli kvitt all spamming i OT!

noen er litt trege vet du....

Lenke til kommentar

Tilbake til topic? Har jeg noen sjangse til å få erstatning og "oppreisning" :roll: eller blir det snakk om rettsak og sånnt i disse tilfellene? Jeg skyr veldig lite når jeg vet jeg har rett, så om de vil i rettsalen så blir det nok jeg som står først ved inngangen der.

Noen som kjenner noen som kjenner en annen som har en hund som eies av ei som er sammen med broren til en i klassen som er.... som har vært i lignende saker?

Lenke til kommentar
Denne tråden fikk meg litt til å tenke, ettersom jeg også sendte en pc i posten i dag tidlig... kun toweret da, ikke skjerm. Håper det går bra, og at fyren som kjøpte det ikke klager :ermm:

Krysser fingrene for deg... Må jo finnes EN heldig pakke som blir behandlet riktig der ute...en plass... :roll:

Lenke til kommentar

Godt råd: Med mindre kjøleren er festet til hovedkortet vha. 4 skruer tvers igjennom: IKKE send maskina med kjøleren montert!

Evt. kan man ta bilde av maskinen ved innlevering, forsikre pakken og sørge for at man får en kvittering der det står om kjøleren er løsnet eller ikke (eller andre skader for den saks skyld). Da har du litt å fare med ovenfor posten i alle fall.

Lenke til kommentar
Godt råd: Med mindre kjøleren er festet til hovedkortet vha. 4 skruer tvers igjennom: IKKE send maskina med kjøleren montert!

Evt. kan man ta bilde av maskinen ved innlevering, forsikre pakken og sørge for at man får en kvittering der det står om kjøleren er løsnet eller ikke (eller andre skader for den saks skyld). Da har du litt å fare med ovenfor posten i alle fall.

Jo har skjønnt at det ikke går ann å stole på noen knallorange FORSIKTIG lapper som er nesten selvlysende i mørket...

Men det eeer så kjipt, både jeg og mottaker er sinte frustrert og lei oss pga hendelsen. Det er jo nesten som å betale noen for å ødelegge noe å komme tilbake med det når det ikke er brukende :no: Typisk min flaks og rett foran jul hehe

Kjøleren var ikke tung eller stor og den satte virkelig godt fast med 6 punkts klips, jeg forsikret meg om det da jeg hadde montert den.

Selve innpakkingen var orginal esken med isopor klossene til kassen som var godt merket med alle typer advarsler, men jeg hadde puttet inn ekstra "papp matter" ved side panelene og bak + en sammenrullet snabel av bobbleplast for å beskytte mot harde støt i front. Så fant jeg no isopor stjerner i en eske fra microplex og hellte det over toppen av kassen. Pakken må rett og slett ha blitt droppet i bakken med siden mere enn en gang. :cry:

Jeg lukter rettsak hvis de ikke innvilger erstatnings krav for dette rimelig kjappt, Sørvis som dette godtas ikke av noen.

Vet jeg syter, men sett deg i min situasjon nå så skjønner du :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...