Gå til innhold

DVD gjennom scart på videospiller?

hegnar

Anbefalte innlegg

Hei!

Har litt liten peil på om dette går, men problemet mitt er følgende:

Har en gammal 14" tv som jeg røska med meg da jeg flytta hjemmefra og denne er da selvsagt uten scartutgang. Video funker fett på den, men nå har jeg lyst til å ha meg dvd-spiller. Går det da an å koble dvd-spilleren på videoens scartutgang eller må man koble dvd til scartutgang på tv? Har ikke plass til annet enn denne 14", så ny tv er utelukket ;)

Mulig dette høres merkelig ut men.... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har en tv på rommet som er ca 1år eldre enn meg selv, jeg er 18! den har da ikke scart, men jeg har videopiller koblet i, og i den har jeg koblet en dvd-spiller og PS2, dette går for så vidt fint, eneste problemet er att jeg må sitte å srykke på stopp-knappen på vhs-spilleren hvert 5min da den slår seg av, men jeg pleier å ha en opptakskaset som jeg bare trykker på opptak på så går det fint! standbytiden på min spiller er 5 min ser du!

dette kan seff variere på videospillerene, men det skal nok gå fint uansett!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er litt dumt det der. Du kan koble dvd-spilleren gjennom videospilleren, men en dvd sender ut kraftige fargesignaler, og de fleste platene sender ut så sterke signaler at videospilleren ikke takler dem og bildet blir helt ødelagt. Dette fungerer også som en liten kopieringssperre. Det finnes en del filmer som kan "kopieres" over til tv'en via video på denne måten, som for eksempel så og si alle til scanbox, noen til warner brother osv., men det er kjipt å gå i videosjappa å tenke på at du ikke kan leie en dvd med for sterke fargesignaler.

Du kan vel alltids kjøpe en a/v ledning fra dvd-spilleren og inn i antennen på tv'en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Og btw, så det skal gå med en vanlig A/V-ledning altså?

En ledning med scart i ene enden og vanlig antenne utgang i andre. Hvis en eller annen elkjøp type sier at det ikke går (får det sa de til meg) tar de feil. Det skal gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...