hei14 Skrevet 14. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2017 hei fines det noen måte og lage en data base på en arduino som ikke er avhengig av noe nett eller pc tilgang? Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 14. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2017 Du har veldig lite minne tilgjengelig så det kan være du har nok minne til å kjøre en 'database'-driver - men ikke til å bruke den til noe særlig nyttig. Prøv heller å bruk et array. Hva skal du lagre? Hvorfor føler du at du trenger en database? Lenke til kommentar
hei14 Skrevet 14. juni 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. juni 2017 det er på grun av at jeg holer på med et prosket. dær jeg skal ha en LSD skjerm som jeg skal ha informasjon om hva jeg har i hvilken skofer (60 styk ) + at jeg kan gå inn på LSD skjermen å bla opp viken skof det liger i og forandre det i dataq basen. jeg tenkte og kanse bruke arduino mega eller uno + eprom eller mine kort. Lenke til kommentar
Børt-Erik Skrevet 15. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2017 Jeg ville nok ikke brukt en arduino til et slikt formål. Da ville Raspberry Pi vært et bedre alternativ. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2017 En database får du neppe til Arduino, og hensikten med det er borte. Du kan bruke et SD-kort til å lagre data på. http://www.ebay.com/itm/SPI-Reader-Micro-SD-Memory-Card-TF-Memory-Card-Shield-Module-for-Arduino-AD-/112173309871?hash=item1a1e0cdfaf:g:1-EAAOSwJ7RYT2jV Lenke til kommentar
hei14 Skrevet 17. juni 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2017 skjønner. databasen skal bare bestå av. tabell en skal inneholde; produkt id/størrelse, beskrivelse tabellen to skal inneholde; plassering,produkt. jeg tenker ut i fra kommentarene deres at det enkleste er å bruke en arduino + SD-kort. jeg skal kunne søke i tabellen en etter produkt + leg til flere produkter. jeg skal kunne bla gjennom tabellen to for å se hva som liger i de forselige plasseringene + forandre , fjerne eller slette produkter fra plassering. hvordan burte oppsette se ut? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. juni 2017 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2017 Lag en CSV fil der hver kolonne er separert med en komma. Da kan du bare iterere over den filen og modifisere den slik som du vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå