zeebra Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 At å sette folk i fengsel gjør de mer kriminelle er også noe all forskning viser. Jeg vet ikke om det har noe sammenheng, men USA som har vestens strengeste straffesystem har også klart mest alvorlig kriminalitet. Europeiske land har andre type straffesystem enn USA, men generelt sett også langt mindre kriminalitet. Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 16. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2017 Har selv vært i fengsel. Å være 24/7 med kjeltringer gjør noe med deg. Er man ung og blir satt inn får man det beste nettverket man kan drømme om. Fengsel virker nesten alltid mot sin hennsikt. Hva sier ekspertene? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Har selv vært i fengsel. Å være 24/7 med kjeltringer gjør noe med deg. Er man ung og blir satt inn får man det beste nettverket man kan drømme om. Fengsel virker nesten alltid mot sin hennsikt. Hva sier ekspertene? Ekspertene sier at lange straffer fungerer, og gir mindre tilbakefall. http://www.civitas.org.uk/content/files/crimeanalysis2012.pdf Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 18. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2017 Har selv vært i fengsel. Å være 24/7 med kjeltringer gjør noe med deg. Er man ung og blir satt inn får man det beste nettverket man kan drømme om. Fengsel virker nesten alltid mot sin hennsikt. Hva sier ekspertene? Ekspertene sier at lange straffer fungerer, og gir mindre tilbakefall. http://www.civitas.org.uk/content/files/crimeanalysis2012.pdf Helt forskjellig fra hva jeg har hørt om dette fra de som jober med det og egne opplevelser. Straff er utrolig sjeldent grunnen til å begå umoralske handlinger. 20 år for nasking hjelper. 100 år for drap hjelper ikke. Og selv om det hjelper er ikke det argument for å ødelegge liv i mine øyne Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Hva mener du burde bli straffen for drap eller nasking da? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Har selv vært i fengsel. Å være 24/7 med kjeltringer gjør noe med deg. Er man ung og blir satt inn får man det beste nettverket man kan drømme om. Fengsel virker nesten alltid mot sin hennsikt. Hva sier ekspertene? Ekspertene sier at lange straffer fungerer, og gir mindre tilbakefall. http://www.civitas.org.uk/content/files/crimeanalysis2012.pdf Nei, ekspertene sier at det fungerer på økonomisk kriminalitet, men ikke på vold. Dette har vært kjent lenge. AtW Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Lange straffer er ganske effektivt på en ting: Folk som sitter i fengsel får svært sjelden utført kriminelle handlinger på folk utenfor fengselet. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. juni 2017 Del Skrevet 18. juni 2017 Lange straffer er ganske effektivt på en ting: Folk som sitter i fengsel får svært sjelden utført kriminelle handlinger på folk utenfor fengselet. Og? Alle meningsfylte sammenlikner ser på større grupper. AtW Lenke til kommentar
Clarus Skrevet 19. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2017 Lange straffer er ganske effektivt på en ting: Folk som sitter i fengsel får svært sjelden utført kriminelle handlinger på folk utenfor fengselet. Poenget er at de kan gå ut tidligere med mindre risiko for å gjennta. Og hvor mange unner du frihetsberøvelse? For meg: ABB seff. En heroinist: Naturligvis ikke. Snakker om mennesker her. Lenke til kommentar
galundrux Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Det er en test her https://8values.github.io Sikkert ikke veldig nøyaktig men gøy allikevel. Jeg fikk Libertarian Socialsm, som her i Norge oversetter til Venstre tror jeg. De er kanskje de mest logiske, men kommer ikke til å stemme på de allikevel. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Har ikke tatt testen men jeg ligger et sted mellom v, sv, ap og mdg. KRF og sentrum er veldig variert. Har lite til felles med høyre men er noen små ting jeg er ganske så enig med dem i. FRP derimot er jeg for det meste uenig med på så å si alt. Men er for lite enig med noen av partiene til å gi min støtte til en av dem. Synes hele systemet der man tvinges til det suger balle. Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Det finnes ingen systemer der man er enig i alt som de man stemmer på mener. Det tror jeg er en utopi. Man må derfor finne et parti som står nærmest deg i kjerneverdiene dine, og ikke se seg blind på det som er populært i media for tiden. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Det finnes ingen systemer der man er enig i alt som de man stemmer på mener. Det tror jeg er en utopi. Man må derfor finne et parti som står nærmest deg i kjerneverdiene dine, og ikke se seg blind på det som er populært i media for tiden. Vi skal snart sende folk til Mars, men å lage et system hvor man har flere enn 7 valg alternativer er en utopi. Hei på deg. Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Det finnes ingen systemer der man er enig i alt som de man stemmer på mener. Det tror jeg er en utopi. Man må derfor finne et parti som står nærmest deg i kjerneverdiene dine, og ikke se seg blind på det som er populært i media for tiden. Vi skal snart sende folk til Mars, men å lage et system hvor man har flere enn 7 valg alternativer er en utopi. Hei på deg. Nå er du helt på bærtur. Politikk innebærer å ta standpunkt til mange tusen spørsmål. Å finne et parti der du er enig i alle disse tusen standpunktene er en utopi. Som jeg sa i forrige innlegg, må man finne det partiet som står deg nærmest. Er du uenige i noen av de tingene dette partiet mener, må du engasjere deg i politikken selv, og forsøke å endre på det du mener er galt. Å bare sitte å vente på at andre skal gjøre det for deg fører bare til en utarming av demokratiet. Har du noensinne hørt om uttrykket polsk riksdag? Det er et uttrykk som brukes når det er så mye å velge mellom at man ikke får gjort NOE. For det er det politikk EGENTLIG handler om, altså å finne løsninger som er til det beste for befolkningen. Det klarer man IKKE dersom det er 250 folk som står å krangler om alt mellom himmel og jord. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Det finnes ingen systemer der man er enig i alt som de man stemmer på mener. Det tror jeg er en utopi. Man må derfor finne et parti som står nærmest deg i kjerneverdiene dine, og ikke se seg blind på det som er populært i media for tiden. Vi skal snart sende folk til Mars, men å lage et system hvor man har flere enn 7 valg alternativer er en utopi. Hei på deg. Nå er du helt på bærtur. Politikk innebærer å ta standpunkt til mange tusen spørsmål. Å finne et parti der du er enig i alle disse tusen standpunktene er en utopi. Som jeg sa i forrige innlegg, må man finne det partiet som står deg nærmest. Er du uenige i noen av de tingene dette partiet mener, må du engasjere deg i politikken selv, og forsøke å endre på det du mener er galt. Å bare sitte å vente på at andre skal gjøre det for deg fører bare til en utarming av demokratiet. Haha, jeg er nok satt inn nok i politikken, politikkens historie, politikkens systemer og ikke minst dens ulike begrensninger Covah, ta det med ro. Er dessuten ingen stor tilhenger av medias og dere valg over hva som blir formidlet. Så neia, henter ikke mye inspirasjon fra hva som er populært i media gitt, har aldri engang eid en TV, men er en del innom NRK på nett og radio Joda jeg vet jo at man ikke vil finne et parti som matcher en eksakt, trodde aldri noen her skulle klare å tolke det sånn ut ifra et ønske om et mer avansert system og parti utforming enn våre 7 valg hvert 4 år, men igjen - Hei på deg. Men dagens system er (etter min mening) helt elendig, og nei - å lage et bedre system hvor man har mer enn 7 valg alternativer en gang hvert 4 år er ikke vanskelig, det er ingen utopi. Men det har heller ingen stor betydning. Du er irrelevant. Jeg er irrelevant. Vi skal ikke si det, vi skal ikke tro det, vi skal ikke mene det. Men joda. Vi er veldig ubetydelige Har du noensinne hørt om uttrykket polsk riksdag? Det er et uttrykk som brukes når det er så mye å velge mellom at man ikke får gjort NOE. For det er det politikk EGENTLIG handler om, altså å finne løsninger som er til det beste for befolkningen. Det klarer man IKKE dersom det er 250 folk som står å krangler om alt mellom himmel og jord. Joda, jeg har hørt om uttrykket. Du er svært informativ. Takk for en innføring om hva politikk EGENTLIG omhandler. Og nei.. nå blir det rant :c man kan ikke finne en felles enighet med 250 folk som krangler om alt. Man må velge 7 av disse som flest folk er enige i, så kan disse 7 gjøre alt de klarer for å finne og forme egne meninger etter hva de tror folk flest vil sette pris på. Også kan de love dette, også kan de gjøre som de vil, uten at det utgjør noe spesielt den ene eller andre veien. Så letter litt her, tilfører litt der, vi gir et statsbudsjett som må brukes opp og avsetter det dit, vi formidler til media at vi innfører litt til eldreomsorgen, vi bruker 800 ganger den summen til å utvikle antivirus til militæret, vi skaffer litt sterke allianse og kjøper noen fly og lønninger våre venner som er ute på tokt, vi avsetter 2 uker i media om jakt på en svensk ulve invandrer som har spist noen sau, så forhandler vi og fremmer opp eller ned den store saken om vi skal ta inn 1500 flyktninger flere enn i fjor eller kanskje minke det med 1000 så folket kan bryne seg, så sender vi en minister ut til tyskland og Russland, det skal forhandles oljesalg, fiske salg, vi skal kjøpe kjøtt og gensere, men vi må passe på så ikke USA blir irritert for USA er vår storebror i NATO som beskytter oss fra Putin for han er skummel og ustabil, også tar vi et bilde av en håndhilsen så folket ser at det aksjoneres, også går no dagan. Jeg tror jeg trekker tilbake hva jeg sa, bare glem at jeg skrev det om at jeg ikke legger igjen stemme seddelen min hos noen av de eksisterende partiene. Skal kanskje vurdere å stemme blankt og tenke på deg. Da er jeg iallefall inkludert :3 Det er viktig at vi alle bidrar og avgir vår stemme, det må til for et velfungerende demokrati. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. juni 2017 Del Skrevet 23. juni 2017 Det finnes ingen systemer der man er enig i alt som de man stemmer på mener. Joda, det er det systemet du bestemmer selv, dvs selvstyre. Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. juni 2017 Del Skrevet 24. juni 2017 Jeg tror jeg trekker tilbake hva jeg sa, bare glem at jeg skrev det om at jeg ikke legger igjen stemme seddelen min hos noen av de eksisterende partiene. Skal kanskje vurdere å stemme blankt og tenke på deg. Da er jeg iallefall inkludert :3 Det er viktig at vi alle bidrar og avgir vår stemme, det må til for et velfungerende demokrati. Men så gjør noe for det da, ikke bare sitt å klag på nettet. Eller forventer du at noen andre skal gjøre det for deg? På meg virker det som om du bare har det i kjeften. Er dette noe som virkelig plager deg, bør du absolutt forsøke å påvirke samfunnet. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 24. juni 2017 Del Skrevet 24. juni 2017 Er dette noe som virkelig plager deg, bør du absolutt forsøke å påvirke samfunnet. Spill the beans girl, hvordan går mann frem for å påvirke samfunnet? Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. juni 2017 Del Skrevet 24. juni 2017 Det jeg skjønte, du har det bare i kjeften. Klageklageklage, aldri gjøre noe selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå