Gå til innhold

Endomondo og smartklokke

Anbefalte innlegg

Jeg har lengt og vel hatt lyst på smartklokke og ser både Samsung Gear S3 og Moto 360 kan brukes sammen med Endomondo. Hvis jeg skal bruke Endomondo og en av klokkene mens jeg svømmer - vil det fungere når ikke telefonen er i nærheten? Jeg tenker primært da på å få logget hvor lang tid jeg bruker, energiforbuk (KCAL) og puls. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Klokken lagrer mens du er i aktivitet, og overfører til telefonen når du er i nærheten av den etterpå. Jeg har kun brukt appene som tilhører klokkene jeg har, ikke Endomondo direkte.

For TomTom (og sikkert andre) kan du på nettsidene sette opp eksport av treningsdata til mange andre siter, også Endomondo. Når jeg trener med en TomTom Runner eller annen modell, vil data bli synket fra klokken til appen når de finner hverandre neste gang. Appen vil synkronisere til TomToms nettsted, som i sin tur sender data videre til de steder du vil ha det. Dersom du velger Endomondo, vil data synkes dit, og vil til slutt synkes til din Endomondo-app fra Endomondos nettsted. Har ikke sjekket hva som ev. blir borte på veien, men ser at det funker til Endomono, Strava, Nike og andre.

Hvorvidt klokken støttes direkte i Endomondo-appen må sjekkes ut for hver klokkemodell. 

Lenke til kommentar

På svømming er nok en sportsklokke (pga kommunikasjon med pulsbelte) og pulsbelte beregnet for svømming det beste. Garmin har begge deler.

Garmin sender også økten trådløst til endomondo når du er ferdig.

Endret av Andyoid
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har lengt og vel hatt lyst på smartklokke og ser både Samsung Gear S3 og Moto 360 kan brukes sammen med Endomondo. Hvis jeg skal bruke Endomondo og en av klokkene mens jeg svømmer - vil det fungere når ikke telefonen er i nærheten? Jeg tenker primært da på å få logget hvor lang tid jeg bruker, energiforbuk (KCAL) og puls. 

Hvis svømming er din sport ville jeg unngått begge disse klokkene. De vil ikke være egnet for svømming. Men har du et budsjett tilsvarende en Gear S3 ville jeg tro det finnes mange bra alternativer som kan brukes med Endomondo. Som nevnt over må du muligens over i sportsklokke-markedet, men der fnnes det også klokker med smart-funksjonalitet.

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar

Svømming er bare en av flere treningsmetoder. Jeg går mye og tar spinning som regel før jeg svømmer også. Kanskje dere har rett i at jeg bare bør skaffe en ren treningsklokke som brukes til svømming istedenfor en klokke som brukes til alt mulig annet også. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Et rimeligere alternativ fra Garmin er Vivoactive HR. Iflg Garmins nettsider er denne også for svømming: https://buy.garmin.com/nb-NO/NO/p/538374

Den har også greit med varslinger fra mobilen, man får varsel når noen ringer, men mulighet til å svare eller avvise, men man kan ikke snakke via klokken. Man vår varsel fra SMS, messenger, facebook, finn.no, instagram og mye annet, avhengig av konfigurasjonen på mobiltelefonen. Den har også mulighet til å installere apper og widgets fra Garmins app-store. Og den koster nå 1274 hos Power, og ikke mye mer hos de andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...