AnonymDiskusjon Skrevet 14. juni 2017 Del Skrevet 14. juni 2017 Heisann! Jeg var hos legen for en uke eller to siden og fikk henvisning til VOP fordi jeg føler selv jeg sliter psykisk. Kjæresten min sa jeg kunne sjekke Helse Norge sine nettsider for å se statusen, og fant fram til tjenesten 'Henvisninger', men til min overraskelse står det der at det ikke er noen henvisninger registrert på mitt navn. Videre ned gjennom de forskjellige tjenestene har jeg heller ikke noen kjernejournal eller pasientjournal. Jeg har derimot alle reseptene mine og historikk er der også, men synes personlig det er veldig rart at henvisninger og journalene ikke er der i det hele tatt. Er det noe jeg har misforstått? Om det er legen min som må gjøre det, hvordan går jeg fram med å fa kontakt med ham? På forhånd, takk! Anonymous poster hash: 5da86...ba7 Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 14. juni 2017 Del Skrevet 14. juni 2017 Kjernejournal er noe du må registere selv, unntaket er hvis behandler (lege/sykepleier) skal føre inn kritisk informasjon som er viktig i en akutt situasjon Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. juni 2017 Del Skrevet 14. juni 2017 Nå er vel også problemet ikke alle legekontor har tatt i bruk denne løsningen men det skjer vel mere neste år. Tror denne løsningen er litt tungvint tror ikke i de fleste tilfeller slipper man ikke å dra på legekontoret. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2017 Åja, jeg trodde kanskje det var filen fastlegen din hadde om deg (min lege fører alltid inn det jeg forteller ham), og trodde kanskje den journalen refererte til den. Anonymous poster hash: 5da86...ba7 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 14. juni 2017 Del Skrevet 14. juni 2017 Går nok fort gå mer enn en uke eller to før en henvisning er mottatt og registrert, og dermed synlig for deg på Helse Norge sine sider. Alt etter hva slags alvorlighetsgrad henvisningen gjelder, hastegrad legen har sendt den inn som, ventetid osv avgjør hvor lang tid det kan gå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. juni 2017 Del Skrevet 14. juni 2017 Helsenorge fungerer ikke på mange områder. Det gjør heller ikke pasientsky som har en hel del mangler og fører til masse misforståelser. Forøvrig er ikke alle tjenester tilgjengelige i hele landet enda heller. Stort sett bare rør alt sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå